[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:58

@shanne. Oh jee Wat een tegenslag allemaal. Zorgenpaardjes zijn niet altijd even gemakkelijk. Je maakt je daar altijd wat meer zorgen over E. Maar je krijgt wel,heel veel liefde van hen. ZE zijn het zonnetje van de bende {:} .

Regendeken eraf halen overdag is geen probleem. Ik ga nu drie keer per dag gaan om elke keer een extra portie eten te geven. Want momenteel kreeg ze een keer per dag een schep en een half zupa, een schep natte zemelen en een schep fibre force en een halve mais. De hele dag op de wei en s nachts onbeperkt hooi waarvan,ik stillaan denk dat ze er minder van eet. Dus nu krijgt ze nog eens twee keer per dag een extra schep zupa en lucerne erbij.hopelijk is dit goed genoeg. De andere paarden staan rond genoeg.

En weet je wat dan nog het meest frustrerende is dat hier in de buurt paarden staan op een schrale wei staan, die amper hooi hebben liggen en meestal zie je geen,hooi liggen. Worden niet veel bijgevoerd. De eigenaar komt 1 keer per dag is kijken of alles in orde is. Ontwormen doet ze niet aan mee. Dierenarts belt ze ook niet gemakkelijk en die paarden staan dan allemaal rond genoeg en zien er op het eerste zicht goed uit. Wij geven,hooi genoeg en ontwormen,netjes op tijd. Laten regelmatig de tanderts komen. En dan met de beste zorgen proberen je paard op gewicht te houden en dan Wilt dat niet lukken. Frustrerend soms. Of in de zomer gooien ze hun paarden,ineens 24/7 op een volle wei en hebben,nooit koliek. Jij zet ze in het begin opbouwend buiten zodat ze kunnen wen en je kan,de da bellen voor een koliek

llora

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:38

Pff eten geven op de middag was geen succes. Kom je aan de wei aan tref je een trillend en,koud paard aan. Dan denk,je ik neem ze mee naar de stallen die 30 meters verder ligt dan de grote wei om ze daar te laten eten en droog te wrijven zodat de regendeken op kan. Begint ze daar te freaken en omhoog te gaan aan het halstertouw. Na een paar keer omhoog te zijn geweest laat ze zich vallen en rukt zich los om in volle galop naar de andere te lopen. Heb dan maar alle paarden op de paddock gezet en,haar met de kleine pony op stal gezet met haar willen deken op zodat ze kan drogen en met een berg hooi van hier tot in Tokio. Momenteel blijft ze rustig staan nu de pony bij haar staat. Sebiet komt mijn moeder het wollen deken vervangen voor het regendeken. Maar veel heeft ze niet willen eten. Hopelijk eet ze wat van het hooi. Zou ik misschien beter een 100 gram deken,opleggen of is het regendeken genoeg. Zijn er nog mensen met cushing paarden die nu met de regen staan te trillen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:45

Hier liggen van 's morgens de regendekens op als er zo'n k*kweer voorspeld wordt :+ Heb geen schuilstallen op de wei en anders haal ik vanavond ook idd 3 rillende en trillende beesten binnen :brr:
Bij de buuf staan ze ook te trillen zag ik net, gewoon gezonde paarden trouwens daar.
Ik zou als ik jou was een 100gram regendek opleggen...en voor voer de cushcare van D&H...maar dat had ik al ergens geschreven dacht ik :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:02

Ik heb ook de regendeken opgedaan. Veel wind en regen is geen goede combi

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:25

Pandora2 schreef:
Hier liggen van 's morgens de regendekens op als er zo'n k*kweer voorspeld wordt :+ Heb geen schuilstallen op de wei en anders haal ik vanavond ook idd 3 rillende en trillende beesten binnen :brr:
Bij de buuf staan ze ook te trillen zag ik net, gewoon gezonde paarden trouwens daar.
Ik zou als ik jou was een 100gram regendek opleggen...en voor voer de cushcare van D&H...maar dat had ik al ergens geschreven dacht ik :)

Van het voer weet ik nog dat je dat geschreven had. Ik heb zon zak besteld maar ik mag hem lekker zelf opeten. Ze moet er niets van weten. -O- . Geweldig E kieskeurige paarden. De fibre force gaat goed,op de moment. Die heb ik ter vervanging van de ponymengel gehaald. Super dan leg ik straks de 100 gram deken op.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:32

:D En smaakt het lekker, die cushcare ? :') Kieskeurige dame idd, hier zouden ze er een moord voor doen :Y)
Je kan misschien ook gewoon 1 pil per dag gaan geven ipv 3/4 als ik het goed gelezen heb ? Daar valt vast ook nog wat winst te halen voor haar gewicht :j

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:47

Pandora2 schreef:
:D En smaakt het lekker, die cushcare ? :') Kieskeurige dame idd, hier zouden ze er een moord voor doen :Y)
Je kan misschien ook gewoon 1 pil per dag gaan geven ipv 3/4 als ik het goed gelezen heb ? Daar valt vast ook nog wat winst te halen voor haar gewicht :j

Altijd zo geweest. Wat,de andere graag eten moet zij niet hebben wat de andere dan weer ni,graag eten gaat er bij haar smakelijk in. Dwarse appel,spelen noem ik dat. Ik ben sinds drie weken van een halve pil naar 3/4 gegaan na de bloeduitslag. ZE kwam van in juni van 69 mg/ml en toen mocht ZE 29 hebben. Nu had ZE eind augustus 61 mg/ml en mocht ZE dacht ik 47 mg/ml hebben. Normaal komt de da terug bloed,nemen eind oktober. Kan dat geen kwaad dat ik verhoog naar 1 pil? Kan de acth waarde ni te laag gaan dan. Ken daar nog niet genoeg vanaf. En mag ik dan ineens. Naar een heel gaan van een 3/4 pil

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:51

Tuurlijk wel, ze reageert duidelijk niet verkeerd op de pillen, dus gewoon een hele pil erin. Spaart je trouwens ook gepruts met die vierde delen :D Dan zie je tegen eind oktober of die ganse pil het bedoelde resultaat opgeleverd heeft.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:05

Ja dat in vier delen. Geweldig. Meestal katapulteer ik zo het laatste vierde de andere kant van de keuken in. En dan maar zoeken. ZE reageert niet slecht op de medicatie. En kan,ik dan vanavond al beginnen met een heel? Want ze is sinds drie weken verhoogd.had ik eindelijk al niet resultaat moeten zien na drie weken verhoging? Dus nu naar een,heel gaan en dan eventueel na de sr terug naar 3/4?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:16

Gewoon een hele pil geven vanaf straks :j Dan de bloeduitslag afwachten eind oktober en zien hoe de waarde is. Maar waarschijnlijk ga je ze klinisch ook wel zien verbeteren de volgende weken, en dat blijft toch het belangrijkste. Kan je nog altijd terug naar 3/4 eventueel na de sr.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:26

Dat ze klinisch verbetert is het belangrijkste. Liever een vierde pil meer in. Of ik er nu meer eten in pomp of een vierde pil meer geef de kostprijs blijft toch hetzelfde en het belangrijkste is toch dat ze goed de winter doorgeraakt. En eindelijk bijkomt. Maar je kan met een volledige pil niet overdoseren E.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:58

Nee, daar mag je gerust in zijn. :) In de States geven ze soms dosissen van om en bij de 10mg..als het nog niet meer is :+

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:05

Megan staat bij aanhoudende regen altijd met een deken en vanaf 1 september 24/7 met een fleece gevoerde.

Vanaf haar 22e ongeveer begon ze het moeilijk te krijgen met koud en nat weer. Eerst was ze vooral heel stijf, later heb ik haar ook regelmatig rillend aangetroffen. Sindsdien leg ik bij de kleinste twijfel al een deken op. Verwennen? Ja. Maar hier spaar ik wel mijn oude actieve tante mee en ze vind het héérlijk, die jas.

Hihi, ik moet stiekem wel grinniken om alle verhalen over kwart pilletjes die overal heen verdwijnen. Ik vind het al lastig om dat ding een beetje evenredig in tweeën te breken.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:16

Pandora2 schreef:
Nee, daar mag je gerust in zijn. :) In de States geven ze soms dosissen van om en bij de 10mg..als het nog niet meer is :+

:? Echt? Amai pff. En,ik vond al een pil veel klinken. Ook een kostelijke grap dan :$.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:18

llora schreef:
Pandora2 schreef:

:? Echt? Amai pff. En,ik vond al een pil veel klinken. Ook eenbkostelijke grap dan :$

Niet in de States, daar hebben ze dat spul nog goedkoop, vandaar dat ze veel pillekes kunnen geven :D
En ter vergelijking...mensen met Parkinson staan meestal op 3 pillen per dag ;)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:44

Illo staat ook weer sinds dinsdag onder een regendeken. Overdag als het droog is heeft hij het wel warm, maar met die langdurige en plensbuien is hij er wel blij mee, hij staat nog 24/7 buiten.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:48

Hoeveel kost bij jullie een pil? Hier 2,64 vind het best aan de prijs..

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:56

Eliana schreef:
Hoeveel kost bij jullie een pil? Hier 2,64 vind het best aan de prijs..

285 euro voor 160 pillen is 1.78125 euro per stuk

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:13

Pandora2 schreef:

:? Echt? Amai pff. En,ik vond al een pil veel klinken. Ook eenbkostelijke grap dan :$[/quote]

Niet in de States, daar hebben ze dat spul nog goedkoop, vandaar dat ze veel pillekes kunnen geven :D
En ter vergelijking...mensen met Parkinson staan meestal op 3 pillen per dag ;)[/quote]

Ik denk echt dat ik in het verkeerde land woon. Pillen goedkoper in de States, gratis cushing test in Nederland tijdens de sr. Tja tijd om te verhuizen denk ik. Deze avond er een volledige pil ingedraaid

Ik heb juist een,nieuwe doos gekocht bij de apotheker vandaag. 124 euro voor 60 pillen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:19

Hier 302 euries voor 160 pillen...krijg nu 15% korting, dus zal op iets van een 255 voor 160 pillen komen...begint er al wat op te lijken :D

Eliana 2.64 per pil is wel teveel...ik zou gaan '' pilshoppen '' als ik jou was :+ Er moeten DA zijn die dit minstens aan de '' normale '' prijs verkopen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:20

Eliana: zit je bij dierenkliniek Ridderkerk?
Als je daar meer besteld kost het minder.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:52

Sorry dat ik binnen kom vallen. Een pensionklant van ons, hun pony heeft cushing (onze vermoedens waren er al een tijdje en nu is het ook vast gesteld. het eerste bloedonderzoek toonde dit niet aan, de laatste wel).
Ik lees dus even mee als jullie dat oke vinden.

Is het niet mogelijk om pillen te importeren?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:07

Kunnen we niet gezamelijk een hele grote order bestellen en korting bedingen?

Ben al aan het bedenken of ik een arts ken die een recept voor pergolide zou willen uitschrijven. Die pillen kosten rond de 40 ct per stuk.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:17

ik had laatst het geluk dat ik nog aan 3 doosjes Pergolide kon komen. Met 2 cushies is dat heel erg prettig.
Ik heb dus voor een klein jaar nog genoeg.

Ik betaal bij mijn DA 135 euro voor 60 pillen. Maar zij rekent 21% BTW ipv 6. Volgens mij klopt dat dus niet. Maar goed, ik hoef voorlopig nog even geen prascend te halen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 04:37

cynthiar schreef:
Eliana: zit je bij dierenkliniek Ridderkerk?
Als je daar meer besteld kost het minder.

Dierenarts Jurgen v/d Meiden
60 stuks 105 euro
160 stuks 274 euro

Ridderkerk
60 stuks 124 euro
160 stuks 274 euro

Meerkerk
60 stuks 100 euro
160 stuks 254 euro

Prijzen zijn afgerond wegens even geen pen en papier bij de hand. Ik ga binnenkort Meerkerk maar even bellen voor de 160 stuks bestellen. Moet alleen nog even kijken of het goedkoper is om te halen of via de post.