[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:00

Hij heeft geen wormen in de mest zitten. maargoed misschien dan wel eitjes dat weet ik niet. Maar vrijdag komt de DA sowieso al dus was ook van plan hem te vragen :j

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:09

de eitjes zitten dus vaak niet in de mest. DA vragen is altijd handig. Hopelijk kan hij vinden waar de jeuk vandaag komt. Succes

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:36

Even een plakbandje op zijn poepert plakken en eraf halen voor onder de microscoop. Aarsmaden leggen de uitjes aan de buitenkant en kruipen weer naar binnen. Veelal zie je in de mest de eitjes niet terug maar vallen ze in het gras/stro.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:22

Milo2012 schreef:
Hoii, ik kom hier even binnenvallen...

Vanmiddag is vanwege 'plekken' op de buik van mijn merrie de DA langs geweest.. haar eerste reactie was zomerexceem. Er zijn voor de zekerheid verschillende biopt's genomen. Wat kan ik hier het beste aan doen.. ik vind zo'n deken een beetje 'té omdat ze het alleen op dr buik heeft. En niet de hele deken daarover zal zitten. Iemand die nog andere tips heeft?

Ik hoor goede verhalen over sudocrème. Dat witte spul. Omdat er zink in zit herstelt het goed, en de door de dikke zalf zullen de mugjes er niet doorheen prikken.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:36

Ik ken dat, gebruik het bij mok. Ben benieuwd of het werkt tegen de muggen.......

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:56

Hallo allemaal,

Heeft er iemand van jullie al ervaring met het supplement/brok Metazoa?

Ik hoor graag jullie ervaringen! :D

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:00

Ginootje schreef:
Hallo allemaal,

Heeft er iemand van jullie al ervaring met het supplement/brok Metazoa?

Ik hoor graag jullie ervaringen! :D
ik geef het nu sinds 1 week aan mijn paardje met lichte jeuk/eczeem. Qua jeuk merk ik nu nog niet echt verschil, maar geef het ook pas kort :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:39

Ik wil het ook gaan voeren ik hoor er goede berichten over.
Ik moet alleen even wachten op de luzerne ervan.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:16

Madame stond afgelopen week tot aan het weekend met een vliegendeken in de bossen. Echter had madame last van jeuk en had ze de vliegendeken kapot geschuurd. Dus snel haar oude te grote eczeemdeken erop gelegd. Mocht die kapot gaan is het niet zo'n ramp. De dag daarna was ze al meteen rustiger.

Moet zeggen, die EJ eczeemdekens (die op Boet lijken) gaan niet snel kapot. Bella schuurt ermee tegen bomen en uitstekende taken, waar zo'n deken aan kan blijven haken, maar die deken vertoont nog geen gaten en dat na 1 seizoen bijna geheel in de bossen.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:19

Hier gast het nog steeds heel goed! Alleen wordt het wat kaal onder de kin, ik denk van de deken. Verder totaal geen jeuk! En er komen nu echt lange manen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:55

ik ben wel benieuwd naar wat fotootjes van alle eczeemdieren hier!

appie ziet er erg zwanger uit haha, :P die is best wel dik, maar ik merk dat het geven van de selenium zijn vruchten begint af te werpen.
hij glimt enorm , heeft weer praatjes...maar ook nog steeds jeuk -O-
nou ja, hopelijk morgen zijn rsih binnen, dan gaat die op en gaat het hopelijk beter.
en ja ik maak van hem ook wel een foto :D :D

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:03

Afbeelding
Niet de beste maar hier zie je haar manen op staan. Momenteel de enige foto waar zij op staat.

Iemand hier bekend met fibra voer?? Die zouden brokken/musli hebben speciaal voor paarden met zomereczeem.
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 17-06-14 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:05

Met Famke gaat het goed! Nog (bijna) geen jeuk! Alleen wel schuurplekken op haar schouders door de deken :( Maar goed.
Ik wil misschien van de winter een regendeken zonder hals kopen. Zodat haar manen 's winters wat bij kunnen groeien.. Die zijn nu zooo lelijk, vooral dichtbij haar schoft.

Hier een nieuw foto-topic van Famke! :D Werd weer eens tijd. Hier zijn haar manen ook goed te zien :) [ITP] Swimming, jumping, playing, riding Friesian ITP!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:14

Hahah zo ingepakt!
Afbeelding

Net na het rollen.
Afbeelding

Helaas heeft mevrouw weer flinke ZE op dr hoofd. Vandaar het masker, die heb ik maar aangepast aan de onderkant.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:11

Madje1992 schreef:
[ Afbeelding ]
Niet de beste maar hier zie je haar manen op staan. Momenteel de enige foto waar zij op staat.

Iemand hier bekend met fibra voer?? Die zouden brokken/musli hebben speciaal voor paarden met zomereczeem.

ik gebruik fibra .al 4 jaar super de puper voer

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:54

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:36

Hier ook een tevreden fibra gebruiker. Ik heb de anti itch geprobeert, maar vond persoonlijk weinig verandering. Dus ben weer over gegaan op de normale fibra. Maar ben heel tevreden!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:36

Het eerste schuurplekje onder het oog is opgedoken :( Ik liet de kap 's nachts af, deze nam ik af om 19h, maar blijkbaar had ze dan toch nog veel last bij zonsondergang en zonsopgang, dus die gaat dan maar weer 24/7 op :( (tenzij bij hevige wind of regen)

Bij mijn Boett heb ik ontdekt dat de rekker achter de oren over de manen schuurt als ik te strak aantrek, maar de hals schuift naar beneden als ik niet strak genoeg aantrek.

Iemand daar de oplossing voor?

Heb nu de halsdeken losser gemaakt en aan een halster gehangen in de hoop dat dit betert.
2 vingers manen weg net na de oren boehoehoe...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:47

Mijn ZE'er

Afbeelding

Hier zie je goed waar ze vorig jaar alles had afgeschuurd, nu staat er alweer een laagje manen op :)

Afbeelding

Wat me wel opvalt, paardlief heeft géén jeuk tot hier toe (ik ga niet te hard roepen)
en ze staat nu al 2 weken elke dag een kwartier, max half uurtje op een stukje afgegraasd weiland :) (geen kort gras maar gelig gras van een wei die HEEL lang gestaan heeft met massa's graszaad op)

Simone_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:15

Ligt vaak ook aan de ondergrond (wei waar het paard op staat)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:08

Mijn paard is verhuisd naar een nieuwe omgeving uit het bos en nu in de polder pal op de wind. Wat een verschil!!!!

Renee1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:43

Hoi,

Mijn pony begint helaas met een beetje schuren! Een deken is geen optie meer, want hij heeft bronchitis en heeft wel eens aanvallen gehad!

Nu ben ik aan het twijfelen om druppels te voeren van puur de culico en daarbij wassen met zwavel teer shampoo.

Hij krijgt al aangepaste voeding,(marstall senior) staat overdag buiten, in de avond op stal.

Graag jullie mening over dit product
Alvast bedankt!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:58

Ik krijg volgende maand mijn eerste pony weer terug.
Schuurde hier wel wat maar stond toen ook 24/7 op gras.
Waar hij afgelopen 5 jaar heeft gestaan was hij jeukvrij (richting de kust).
Inmiddels zelf veel meer ervaring met ZE, dus ga er vanuit dat het hier nu ook goed gaat komen.
Twijfel alleen nog of ik bij voorbaat een eczeemdeken op moet doen; afgelopen 5 jaar heeft hij niet geschuurd en het voerbeleid zal nu ook anders zijn dan destijds.
Hij krijgt trouwens ook metazoa op dit moment en doet het daar erg goed op hoorde ik.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:20

Kan je fibra alleen via internet bestellen? Was opzoek naar verkooppunten maar kon zo snel niets vinden..

Hoeveel voeren jullie hier p.d van? En krijgen ze nog ander brok oid bij? Wat zijn nog meer goede middeltjes?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:29

Ik snap niet wat bronchitis te maken heeft met een deken op doen?