Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marus schreef:Wanneer geven jullie de maagsupplementen tijdens gebruik medicatie?
Ik heb gastri comp binnen gekregen, maar twijfel wanneer te geven omdat ze al veel medicatie op een dag krijgt. Gaat dat samen?
06.30 ulcergold
09.00 sucralfaat
15.00/16.00 sucralfaat
22.00/23.00 sucralfaat
Marus schreef:@elinedeau: kan mij voorstellen dat jeje machteloos voelt… Is ook wel wat mijn angst.
Welke voer je van bonpard?
Wellicht een ander supplement proberen?
Je zou kunnen proberen ulcergold te geven en kijken of het ook beter wordt.
Sterkte ermee!
Blijft een zoektocht met de gevoelige maagjes.
Blaze1994 schreef:Marus schreef:Wanneer geven jullie de maagsupplementen tijdens gebruik medicatie?
Ik heb gastri comp binnen gekregen, maar twijfel wanneer te geven omdat ze al veel medicatie op een dag krijgt. Gaat dat samen?
06.30 ulcergold
09.00 sucralfaat
15.00/16.00 sucralfaat
22.00/23.00 sucralfaat
Geen antwoord op je vraag mar mijn dierenarts adviseerde een half uur na ulcergold de sucralfaat te geven nu ben ik in de war
Phonix schreef:Ik heb een beetje een rare gehad deze week.
Wij ging eindelijk naar Utrecht universiteit clinic. Toen ik daar aankwam zei ik tegen de dierenarts dat ik mij een beetje schaamde omdat ze een wond in haar mond had.
De dierenarts wilde het even checken en nadat ze had gekeken zei ze een beetje verbaast “Ze heb geen wonden van het bit, maar van de de worm habronema.” Dit is een worm die zich nesteld in de maag en kan ook maagzweren voororzaken.
Met zo veel paarden met maagzweren, waarom is er niet meer research gedaan naar dit? Je komt ze mestaal ook niet tegen in een mestonderzoek. En dit was puur geluk dat de dierenarts keek.
Phonix schreef:Ik heb een beetje een rare gehad deze week.
Wij ging eindelijk naar Utrecht universiteit clinic. Toen ik daar aankwam zei ik tegen de dierenarts dat ik mij een beetje schaamde omdat ze een wond in haar mond had.
De dierenarts wilde het even checken en nadat ze had gekeken zei ze een beetje verbaast “Ze heb geen wonden van het bit, maar van de de worm habronema.” Dit is een worm die zich nesteld in de maag en kan ook maagzweren voororzaken.
Met zo veel paarden met maagzweren, waarom is er niet meer research gedaan naar dit? Je komt ze mestaal ook niet tegen in een mestonderzoek. En dit was puur geluk dat de dierenarts keek.
eenitraM schreef:Phonix schreef:Ik heb een beetje een rare gehad deze week.
Horzelwormen, had mijn paard ook. Hier ben ik zelf achter gekomen, het is niet altijd bekend bij de VA dat dit ook mede oorzaker maagproblemen is bij de paarden. Stom is dan nog dat er nog sturen op mestonderzoek, terwijl deze worm niet eens altijd aangetoond wordt in de mest.
Tancreda4 schreef:Maar dan toch een aantal uur zonder voer, hoeveel uur moet/mag dat zijn? Ik voerde m'n pony onbeperkt tijdens de behandeling, altijd hooi. Dat was geen probleem volgens mijn dierenarts (en ze was na behandeling weer zweervrij)
elinedeau95 schreef:Mijn paard had bijna 2 jaar terug maagzweren. Na de medicatie knapte ze goed op. Haar voerbeleid was gelukkig altijd al onbeperkt toegang tot ruwvoer maar ze heeft snel stress dus daarop gegooid dat ze zijn ontstaan. Na het hele traject op maagsupplement gezet. Geen extra stress door wedstrijden etc.
Nu blijft ze schraal en pijnlijk in de regio. Nu wordt ze wederom verdacht op maagzweren. Ik zie alleen erg op tegen de scopie. Dit was een hel en volgens de arts heeft ze ook flink lopen stampen en erg onrustig. Grote deels ook bezweet op stal tijdens het vaste. Dit was echt naar om te zien. Nu vraag ik mij af om weer te gaan scoperen dat ze door de hel wel maagzweren heeft. Dan kunnen we nog een traject in gaan om het te behandelen maar waar houdt het op? Het management is goed, onbeperkt ruwvoer, maagsupplement (bonpard), geen wedstrijden, stabiele kudde. Het voelt een beetje als dweilen met de kraan open…..
Balko schreef:Weet iemand of je novacam mag geven tijdens de behandeling?
Balko schreef:[ [url=m/sy72A2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kreeg dit adviesschema van mijn arts.
Ik heb een second opinion gevraagd en ben toch nog een week langer aan het behandelen met volle spuit Ulcergold en nog een fles Sucralfaat.