Majolen schreef:Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over jeuk, mijn merrie schuurt met haar staart, niet heel ernstig het is niet kaal en haar staart blijft vol. Ze schuurt ook niet elke dag maar meer met tussenpozen, ik zat zelf aan hengstig-heid te denken? maar ik kan niet duidelijk bij haar achterhalen of ze werkelijk hengstig is.
Ik heb een tijdje om de paar dagen haar staartwortel ingesmeerd met babyolie, maar geloof niet dat dat de oplossing is. Ze wordt tijdig ontwormt, ze heeft zelfs een extra ontworming gehad, haar anus en vulva zien er rustig uit. Haar poep heb ik ook onderzocht en voor zover ik kan zien met blote oog niks bijzonders.
Ik gok er dus op dat ze zo nu en dan gewoon jeuk heeft aan haar staartwortel en dan moet helaas de deken het ook ontgelden.
Mijn vraag is er een gel/zalf voor die de jeuk tegengaat/verlicht of wat dan ook? Ik zat zelf te denken aan aloë Vera? Maar ik dacht ga het eerst is na vragen
Groetjes,
Majolen
Simpelste jeukstillende middel (mits geen wondjes) is gewone, witte keukenazijn. Kost iets van 45 cent in de supermarkt. Werkt bij mensen ook goed op muggen en dazenbeten (mits niet stukgekrabt, want dan bijt het).
Kimbeerly schreef:ik denk dat ik ook maar ga overstappen op pavo nature's best. lees dat er echt heel weinig suiker in zit. en dat is nou net wat ik zoek
Totaal suiker + zetmeel (wordt omgezet in suiker) = 32% en dat is behoorlijk hoog. Waar voor wil je krachtvoer voeren?