Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:36

Imago ziet er super uit!
Mijn Kayleigh gaat ook nog steeds super, ziet er goed uit... lang niet zo mooi geweest +:)+

Jannepauli

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:46

.. en ik vroeg me nog af: is dat ijsberen nu helemaal voorbij?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:35

Wow Imago ziet er goed uit zeg ....

Zinti gaat ook goed . Melkgift is nagenoeg weg .
Ze wordt weer normaal hengstig . Alleen loopt tijdens hengstig zijn met de rem erop .
En dat zijn we niet gewend .
Werk haar maar heel licht momenteel .
Van het weekend weekendje veluwe . Dan even afbouwen in werk . 2 weken niks .
Daarna terug oppakken en kijken waar we komen .
Overdreven vet is wel een eind weg . Wel buikig nog . Maar dat zal erbij horen ....
Al met al ben ik content .

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:30

Zinzi...de Veluwe is groot maar zwaai je even naar Imago???

@ JP: hij heeft nog geen minuut heenenweren laten zien. Soms moet ik me inderdaad ook weer daaraan herinneren en dat het de druppel was om te besluiten om hem zo ver weg in pensioen te zetten.
Maar ja, als je dat dan doet, dan is de stal waar hij nu staat echt een resort...Wat een fijn team met hele fijne mensen werkt daar zeg!

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:55

Jeeeetje wow, wat ziet Imago er geweldig uit, rond, glimmend en gezond!
Hier ook alles erg rustig.
Paard ziet er steeds knapper uit, geen oranje gloed meer, maar een strak kastanjebruin velletje.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:36

Imago ziet er goed uit zeg! Je hebt de juiste keuze gemaakt.

Vandaag hebt ik voor het eerst sinds een maand weer een rondje buiten erop gestapt. Hij staat sinds 1 juni dag en nacht op de wei en heeft een maand vakantie gehad. Hij is wel een stuk dikker geworden! Maar dat mocht ook wel want hij was wat aan de magere kant.
Ik heb hem vandaag ook weer een jachtpatroon geschoren, dus hij kan er weer tegen aan als het weer warmer wordt.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:26

Imago ziet er echt super uit!!!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:32

Uitslag is binnen, hij heeft Cushing. Maar nu, medicijnen. DA wil op de pergolide, hoeveel kost dit ong via de apotheek en verstrekt de apotheek dit nog steeds of is het beter om op de prascend te gaan?

Sorry voor alle vragen, maar voor mij is dit ook geheel nieuw

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:45

Imago ziet er ONWIJS goed uit!!! :D

Douraque: Als je pergolide kunt krijgen... zeker doen!
Dit is nog steeds gemaakt, echter is er voor paarden nu de Prascend... Zelfde werkzame stof, 600% duurder....

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:48

Dat zei mijn DA inderdaad, zij koopt de pergolide nog in bij haar apotheek. En zij heeft nog een voorraadje liggen.

Dan nog een vraag: met hoeveel moet ik beginnen, volgens de DA met 1 pil per dag. Moet ik dit niet eerst opbouwen?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:50

Via de apotheek kost het 40 cent per 1 mg. Ik heb ook nog via de apotheek.

Opbouwen met een kwart per 5 dagen. Echt niet in 1 x beginnen met een heel.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:52

Inderdaad opbouwen met een kwart pilletje per 3 tot 5 dagen en als je vindt dat er iets van slag is, dan hou je een stap iets langer aan.
Een hele pil is echt een grote stap en geeft daardoor dus ook echt meer bijwerkingen. De pil is makkelijk door de helft te delen (streepje in het midden) en met een scherp aardappelschilmesje doe je zo'n helftje redelijk makkelijk door midden - et voila een kwart pil ;-)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:53

Douraque schreef:
Uitslag is binnen, hij heeft Cushing. Maar nu, medicijnen. DA wil op de pergolide, hoeveel kost dit ong via de apotheek en verstrekt de apotheek dit nog steeds of is het beter om op de prascend te gaan?

Hij heeft dus cushing, duidelijkheid in ieder geval! Weet je ook ACTH waarden - ben gewoon benieuwd/nieuwsgierig hoor!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:54

Douraque schreef:
Dat zei mijn DA inderdaad, zij koopt de pergolide nog in bij haar apotheek. En zij heeft nog een voorraadje liggen.

Dan nog een vraag: met hoeveel moet ik beginnen, volgens de DA met 1 pil per dag. Moet ik dit niet eerst opbouwen?

Opbouwen wordt wel geadviseerd, omdat paarden bij een te hoge begin dosis bijwerkingen kunnen krijgen.

Ik ben begonnen met 0,25mg en dat per 8 dagen opgebouwd. Meestal wordt geloof ik 5 dagen per "stapje" opgehoogd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:54

Fargo was me al voor haha!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:07

fargo schreef:
Douraque schreef:

Hij heeft dus cushing, duidelijkheid in ieder geval! Weet je ook ACTH waarden - ben gewoon benieuwd/nieuwsgierig hoor!

Nee, heb niet de exacte waarden meegekregen. Maar die ga ik vanmiddag vragen, moet nl nog bellen ivm het recept. Heb net mijn apotheek gesproken, zij verkopen het indien ik het recept van de DA heb

Duidelijk dus dat ik moet opbouwen, raar dat een DA zegt dat zij daar nog nooit van had gehoord. Ze zei eigenlijk meteen als begin met 1 pil per dag

Bedankt voor jullie hulp

Edit: mijn DA wil geen recept verstrekken van de pergolide aangezien dit illegaal is.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:04

Douraque: bel alsjeblieft in jouw omgeving verschillende dierenartsen en vraag de prijs op. Ik heb door omstandigheden in het afgelopen half jaar nu 3 dierenartsen gehad voor mijn paard en de prijsverschillen zijn echt enorm!!
Vraag op voor verpakkingen van 60 stuks maar ze verkopen ook 160 stuks.
Toen mijn 1e DA adviseerde om diverse DA's te vragen naar de prijs, vond ik dat eerst wat vreemd maar er is niets geks aan. Leg ze maar uit dat er zoveel prijsverschillen zijn blijkbaar.

Ik heb 115 euro betaald voor 60 stuks maar bij de DA die ik nu heb betaal ik 99 euro.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:06

En jouw DA noemt ook alleen maar op wat er in de bijsluiter staat van de Prascend.
Mijn paard is zo stoned als een garnaal geweest tijdens de opbouw met een kwartje per keer. Echt hoor, en denk maar zo: wat kan het voor kwaad om het medicijn langzaam op te bouwen???

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:09

Douraque schreef:
<quote="fargo">
Douraque schreef:

Hij heeft dus cushing, duidelijkheid in ieder geval! Weet je ook ACTH waarden - ben gewoon benieuwd/nieuwsgierig hoor!</quote>

Nee, heb niet de exacte waarden meegekregen. Maar die ga ik vanmiddag vragen, moet nl nog bellen ivm het recept. Heb net mijn apotheek gesproken, zij verkopen het indien ik het recept van de DA heb

Duidelijk dus dat ik moet opbouwen, raar dat een DA zegt dat zij daar nog nooit van had gehoord. Ze zei eigenlijk meteen als begin met 1 pil per dag

Bedankt voor jullie hulp

Edit: mijn DA wil geen recept verstrekken van de pergolide aangezien dit illegaal is.

Klopt in principe is het illegaal geworden om pergolide op deze manier te kopen, dus zul je via de DA Prascend aan moeten schaffen. En inderdaad het is wel de moeite om even rond te bellen voor de beste prijs en dit ook gewoon aan je DA te melden, (misschien zal hij dan de prijs zelfs nog aanpassen - je weet het niet ;-) )

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:15

Zinti vandaag weer even wat meer gevraagd in het werk met oog op weekend weg . Ze begon fijn te lopen .
Wel moeilijk in de buiging . En alles was eng .
Zal haar denk ik terug op magnesium zetten , is wel wijs toch ?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:20

Zou ik wel doen, helpt zowel met de spierspanning als met de stresserigheid. En je merkte het al eerder toch dat ze wat gestresster werd. Lekker weer gaan geven!

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:27

Nou ja zeg, gister voor het eerst sinds tijden weer eens gereageerd in dit topic, geen klachten....
Km ik vandaag weer iets vreemds tegen.
Paard zijn tandvlees was erg geïrriteerd, het zat tussen rood en bloed in...
Het zit direct na de voorste tanden, op de lagen, voor de hengstentand.
Ik dacht eerst, neeeee te veel druk gehad, maar bit komt er niet in de buurt, en mijn manier van rijden is heel luchtig, het gewicht van de teugels is bij wijze van spreken het gewicht wat ik in mijn handen heb, ik rij altijd 'achter' mjn paard aan.
Nou heb ik gelezen dat cushingers sneller tand problemen hebben.
Hij is 2 jaar geleden uitgebreid behandeld door da/ta.
Zo'n 4 maanden geleden gecheckt door 'gewone' da, zij vond alles in orde.
Herkent iemand dit?
Ik ga sowieso weer een echte ta laten komen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:32

Wij controleerden willy om het half jaar maar dat komt ook omdat hij een doorgroeiende kies had die bij moest worden gehouden. Ze zijn in ieder geval gevoeliger voor ontstekingen in de mond en aan de tanden inderdaad. Weerstand ondersteunen zou al boel kunnen schelen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:35

Imago01 schreef:
Douraque: bel alsjeblieft in jouw omgeving verschillende dierenartsen en vraag de prijs op. Ik heb door omstandigheden in het afgelopen half jaar nu 3 dierenartsen gehad voor mijn paard en de prijsverschillen zijn echt enorm!!
Vraag op voor verpakkingen van 60 stuks maar ze verkopen ook 160 stuks.
Toen mijn 1e DA adviseerde om diverse DA's te vragen naar de prijs, vond ik dat eerst wat vreemd maar er is niets geks aan. Leg ze maar uit dat er zoveel prijsverschillen zijn blijkbaar.

Ik heb 115 euro betaald voor 60 stuks maar bij de DA die ik nu heb betaal ik 99 euro.

Bij haar ben ik minder dan 100euro voor 60 pillen kwijt, volgens mij is dat dan ook niet heel erg duur

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:40

Douraque - Het is wel duur, maar je ontkomt er denk ik niet aan