Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beccy schreef:Ik zit met hetzelfde dillema. Mijn paard test ook in grijs gebied met een waarde van 55. Wel veel symptomen van PPID. Dierenarts geeft mij nu de keuze om te starten met medicatie en over tijdje waarde te controleren of nog te wachten met medicatie en te kijken of de waarde wel oploopt over half haar. Wat zouden jullie doen? Ik vind het lastig, naar omdat ze wel symptomen heeft neig ik naar wel medicatie en kijken hoe ze op lage dosering reageert. Symptomen die ze heeft: slecht uit en in vacht komen, veel plassen, lusteloos, vocht boven de ogen. Wat zouden jullie doen??
pmarena schreef:Vooral dat lusteloos vind ik dermate vervelend voor dier zelf dat ik persoonlijk wel zou beginnen met een kwartje of halfje
beccy schreef:Bedankt al zover voor de reacties! Ik ga denk ik ook voor starten met medicatie. Eerst nog even info inlezen. Hoe maak je de keus tussen pracend of peroquin? Het is beide dezelfde stof toch? Geef je dit aan bij je dierenarts?
Dee_Es schreef:Mijn dierenarts had het als volgt uitgelegd. Als ze prascend aanbieden kunnen ze korting geven op de bloedtest. Bij peroquin zijn de pillen goedkoper maar krijg je geen korting op het bloedonderzoek. Mijn DA kreeg veel klachten over de prijs van prascend dus zij bieden nu standaard peroquin aan.
beccy schreef:Ik zit met hetzelfde dillema. Mijn paard test ook in grijs gebied met een waarde van 55. Wel veel symptomen van PPID. Dierenarts geeft mij nu de keuze om te starten met medicatie en over tijdje waarde te controleren of nog te wachten met medicatie en te kijken of de waarde wel oploopt over half haar. Wat zouden jullie doen? Ik vind het lastig, naar omdat ze wel symptomen heeft neig ik naar wel medicatie en kijken hoe ze op lage dosering reageert. Symptomen die ze heeft: slecht uit en in vacht komen, veel plassen, lusteloos, vocht boven de ogen. Wat zouden jullie doen??
beccy schreef:Medicatie opgehaald. Is prascend geworden. Start met een 1/4 pilletje. Nog tips hoe dit te geven? In appel/brood of door voer?
GabberGill schreef:Waarom niet door het voer eigenlijk? Gewoon puur een vraag