Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
wiljemijn schreef:Hoi Allemaal,
Aangezien mijn hulpvraag een slotje kreeg en ik verwezen werd naar dit topic, hier dan nog maar een keer mn vraag.
Ik heb een merrie van 5, staat s'avonds met hooi en balance van hartog op stal en verder op een stuk land overdag met nog een merrie. We hebben weinig last van vliegen. Alle paarden worden tegelijk onwormd/wormentelling gedaan. Ik sta daar nu sinds 4 maanden op stal.
Sinds een 1,5 maand jeukt ze aan haar staart. Niet een beetje, behoorlijk. Ze doet t op stal.
Nu was ik elke week de staart met tea tree shampoo en smeer hem daarna in met manen liquid van Leovet. Dit ging een tijdje goed, maar lijkt nu niet meer te helpen. Ik ben nu overgestapt op Weg jeuk oid van sectolin, maar ook dit verlicht niet.
Wat kan ik nog meer doen om van de jeuk af te komen? Wil graag de dikke bos staart ook dikke bos laten.
Aangezien het alleen de staart is denk ik niet aan exceem. Ik heb al gekeken naar suikers in het voer, maar dat lijkt het niet te zijn, daarbij ben ik voor nu de enige met een paard met jeuk. Verder is ze laatst schoon door de wormentelling gekomen. Morgen stuur ik alsnog een nieuwe telling op, voor de zekerheid, maar goed....
Hoe komen we hier vanaf?
Thnx allemaal!
wiljemijn schreef:Huid ziet er rustig en normaal uit. Geen schilvers alleen wat talg. Gister kwam ik wel een wondje aan de zijkant van de staart tegen, maar kan natuurlijk door het schuren komen. Eerder zat deze er namelijk niet.
Wat zouden andere beestjes kunnen zijn?
Ze heeft wel elke zomer de nodige muggebulten, ik spray haar wel in met anti-vlieg met hertshoorn, maar dat wil niet zeggen dat dat "andere" beestjes buiten houdt.
wiljemijn schreef:Huid ziet er rustig en normaal uit. Geen schilvers alleen wat talg. Gister kwam ik wel een wondje aan de zijkant van de staart tegen, maar kan natuurlijk door het schuren komen. Eerder zat deze er namelijk niet.
Wat zouden andere beestjes kunnen zijn?
Ze heeft wel elke zomer de nodige muggebulten, ik spray haar wel in met anti-vlieg met hertshoorn, maar dat wil niet zeggen dat dat "andere" beestjes buiten houdt.
Milo2012 schreef:Hoii, ik kom hier even binnenvallen...
Vanmiddag is vanwege 'plekken' op de buik van mijn merrie de DA langs geweest.. haar eerste reactie was zomerexceem. Er zijn voor de zekerheid verschillende biopt's genomen. Wat kan ik hier het beste aan doen.. ik vind zo'n deken een beetje 'té omdat ze het alleen op dr buik heeft. En niet de hele deken daarover zal zitten. Iemand die nog andere tips heeft?
Nivada schreef:Milo2012 schreef:Hoii, ik kom hier even binnenvallen...
Vanmiddag is vanwege 'plekken' op de buik van mijn merrie de DA langs geweest.. haar eerste reactie was zomerexceem. Er zijn voor de zekerheid verschillende biopt's genomen. Wat kan ik hier het beste aan doen.. ik vind zo'n deken een beetje 'té omdat ze het alleen op dr buik heeft. En niet de hele deken daarover zal zitten. Iemand die nog andere tips heeft?
Dan neem je toch alleen een buikflap? Weet niet of dat blijft zitten maar je kunt het proberen.
TinePine schreef:Yvank_ in subli zonder zit wel veel zetmeel. Op voervergelijk vind ik een suiker + zetmeel van 36.4%! Misschien weglaten om te kijken of het helpt. Of anders subli dieetmix voeren? (of helemaal niks een tijdje)
Yvank_ schreef:Hier iemand ervaring met alleen staartwortel schuren?
Mijn paard doet dat helaas sinds een poosje.... Aangezien ik altijd eczemers gehad heb dacht ik daar eerst aan. Maar toch vindt ik dit 'anders' . Hij schuurt alleen de staartwortel verder niet zn manen, buik oid. Hij heeft al een deken dat had die al want hij wordt leip van dazen. Behandel zn staart met jeuk spul. Had nog hele voorraad van mijn vorige pony die een eczemer was. En was het regelmatig met teershampoo... Toch blijft hij het steenvast doen.
Ik heb al geprobeerd of het gras wat uit zou maken, ondanks dat er niet veel staat, maar ook dat maakt niet uit zie na een week geen enkel verschil. Hij krijgt als krachtvoer subli zonder dus dat is nou ook niet echt spraakmakend voer...
2 maanden geleden heeft die nog een wormkuur gehad. Iemand enig idee wat het zijn kan? Vrijdag komt de dierenarts zijn tanden doen dus zal hem dan ook gelijk vragen.
Yvank_ schreef:Ik zou toch een deken op gaan doen.. Met een goede deken vliegen ze er niet bij in.. Je zou een rambo sweet itch hoody kunnen proberen? Door teveel steken kan je ziek worden, dat heb ik helaas zelf mogen meemaken (bij mezelf)
Yvank_ schreef:mm oke hij heeft equist pramox gehad. Geen idee dan of die daar tegen werkt.