Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En de hoogte van de acth waarde zegt niks over de symptomen blijkbaar...mijn merrie had een acth waarde van 289 en het enige cushing-symptoom was een dikke poolbeer vacht die veranderde in een schaapsvacht als het regende...
! Ik ben ook langzaam begonnen met die pillen, eerst een week 1/4, dan een week 1/2, daarna nog ongeveer een week 3/4 en dan uiteindelijk een heel tabletje. Qua bijwerkingen had mijn merrie enkel dikke benen als ze op stal stond en oedeem aan haar oog, maar of dat oogprobleem aan de pillen lag of cushing-gerelateerd was zullen we nooit weten...in elk geval is alles nu weer normaal en wordt ze nog steeds 4 x per week in dressuur gereden zonder enig probleem.
En natuurlijk in beperkte mate droog hooi en stro gans het jaar door. En nu heb ik weer sportmodelletjes staan
! Bij mijn ex-hoefbevangen merrie heb ik wel 6 maand gewacht na de hoefbevangenheid eer ze terug een spriet gras te eten kreeg...