Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:ja kun je doen.
die van ap hang ik meestal in de wind te drogen,dat werkt ook wel goed.
ja je kunt een 2e goedkope deken er bij nemen, of een ongevoerde regendeken op doen?
ikenindi schreef:ik doe niets er overheen. de deken droogt erg snel weer vind ik juist.
ellepel schreef:ja maar als je hem daarna weer op doet is de deken ook snel droog hoor
kannie schreef:ik heb hetzelfde probleem, ik vind het niks om die zeiknatte deken weer terug op te doen na het rijden. ik heb vandaag mijn paardje zonder deken gezet, maar weer om een andere reden;
ze heeft allemaal bobbels op haar borst, eigenlijk al een hele tijd, heb er toen een da naar laten kijken, ze zei dat het een schimmel leek, dus ik behandelen met imaverol. het werd alleen maar erger.
die deken dag en nacht erop helpt ook niet echt, blijft toch broeien natuurlijk. nu gaan die bobbels open en komt er pus uit,
heb al vanalles geprobeerd, ben terug gegaan naar de da, heb nu een antibioticakuur voor haar gehad. dus ben benieuwd..
en nu het vandaag zulk rotweer was, dacht ik 'dan kan het even ademen'
ik ga ook op zoek naar een goedkope reservedeken zodat ik geen natte koude deken op moet doen als ik gereden heb..
kissielover schreef:@ Ellepel, ja ik heb 1x een buitenrit met die deken gemaakt, en toen kon ze er ook goed mee galoperen, maar ik vind hem eigenlijk toch net te weinig bewegingsvrijheid geven op dr borst dan, ik heb vanmiddag even zitten googlen naar dekens, en daar hadden ze ook een vliegenuitrij deken... http://www.horseshophorsepower.nl/image ... 0blauw.JPG denk dat ik die dan maar neem alleen is dan wel heel haar buik nog vrij om gestoken te worden.. dus zoek ik nog een goede vliegenspray ik heb nu van cojosol maar ben er toch nog niet erg tevreden over
xNicky01 schreef:Wij hebben van dat gele spul weet niet precies hoe het heet.
maar het helpt echt super goed.
tjady schreef:Mijn mini heeft zijn deken de hele zomer op. Ik haal hem nooit af om te drogen. Alleen even om te wassen.
Nou heeft ie door zijn deken heen zijn kont geschuurd. De deken stuk. Ik heb de huid gewassen met betadine shampoo. Wat kan ik er nog meer aan doen om de jeuk wat weg te nemen. Ik ga straks ook maar een nieuwe deken halen denk ik. Want waar de deken zit is alles oke.
pastel schreef:tjady schreef:Mijn mini heeft zijn deken de hele zomer op. Ik haal hem nooit af om te drogen. Alleen even om te wassen.
Nou heeft ie door zijn deken heen zijn kont geschuurd. De deken stuk. Ik heb de huid gewassen met betadine shampoo. Wat kan ik er nog meer aan doen om de jeuk wat weg te nemen. Ik ga straks ook maar een nieuwe deken halen denk ik. Want waar de deken zit is alles oke.
even je pony goed nakijken op mijt of schimmel zeker als je de deken nooit afdoet.