[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:26

Hoe doen jullie dat nu met die regen met de dekens ?
Haalde mijn pony vanmiddag uit het land doorweekt was ze deken af zweetdekentje op om ff te drogen voor het rijden.
Maar die deken was nog doorweekt toen ik weg ging dus maar om dekenrek gehangen en briefje op stal gedaan of ze als ze sally morgen in de wei zetten de deken weer op willen doen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:46

Mijn shet is ook begonnen met schuren helaas. Haar maantop en staart zijn gelukkig nog wel in tact (ze droeg al 24/7 een kap ivm de vliegen) Nou heb ik een aantal weken geleden al een bucas buzz of besteld, maar de fabrikant had de verkeerde maat gestuurd. Ruitershop houdt wel goed contact, maar ik heb er inmiddels de balen van en hoop echt dat hij deze week komt Boos! Er is al een heel stuk manen weg Boos! En ze had echt prachtige volle lange manen. Gelukkig schuurt ze bij haar staart echt helemaal niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:51

yvank, hier heeft het echt vanaf zaterdag non stop geregent..
ap was ook kleddernat en omdat ik wist dat het zou blijven regenen heb ik de deken er af gehaald.
in de regen kunnen die vliegejs toch niet vliegen Tong uitsteken

op zich zijn die dekens in 10 minuten droog hoor,zeker door de lichaamswarmte van de dieren droogt het heel snel.

zie het als je een natte broek hebt van in de regen fietsen ofzo..als je dei broek aanhodut is ie zo weer droog Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:55

Ja oke maar als ik dr uit land haal om te gaan rijden oid dan doe ik hem af en dan blijft ie nat Nagelbijten / Gniffelen en een kletsnatte deken opdoen is ook niet alles , misschien dat ik toch maar een goedkope 2e hand exceemdeken erbij moet nemen om als die echt heel nat is even af te wisselen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:10

ja kun je doen.
die van ap hang ik meestal in de wind te drogen,dat werkt ook wel goed.
ja je kunt een 2e goedkope deken er bij nemen, of een ongevoerde regendeken op doen?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:18

Mijn pony staat 24/7 buiten dus naast de deken van Bucas die ik besteld heb wil ik er ook iets goedkoops bijkopen zodat ik kan wassen tussendoor. Ik zag een deken van imperial riding is dat wat zo voor erbij?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:26

ellepel schreef:
ja kun je doen.
die van ap hang ik meestal in de wind te drogen,dat werkt ook wel goed.
ja je kunt een 2e goedkope deken er bij nemen, of een ongevoerde regendeken op doen?

met exceemdeken of zonder eronder ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:29

wat ik hier wel lees is dat mensen de regendeken over de eczeemdeken heen doen als het erg regent.
ik vind dat dan wel moeilijk,want lijkt me zo warm...

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:37

@ Ellepel, ja ik heb 1x een buitenrit met die deken gemaakt, en toen kon ze er ook goed mee galoperen, maar ik vind hem eigenlijk toch net te weinig bewegingsvrijheid geven op dr borst dan, ik heb vanmiddag even zitten googlen naar dekens, en daar hadden ze ook een vliegenuitrij deken... http://www.horseshophorsepower.nl/image ... 0blauw.JPG denk dat ik die dan maar neem alleen is dan wel heel haar buik nog vrij om gestoken te worden.. dus zoek ik nog een goede vliegenspray ik heb nu van cojosol maar ben er toch nog niet erg tevreden over Boos!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:40

ik doe niets er overheen. de deken droogt erg snel weer vind ik juist.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:11

Ha Wendy baalen zeg dat je shetje last van eceem heeft.
Hopelijk krijg je de deken snel binnen.
Over die deken van iperial riding weet ik niets.
Hopelijk houd ze haar manen een beetje heel tot jij de deken hebt.
Ik heb de sweet itch hoody maar die hebben ze vast niet in zulke kleine maatjes.
Ik vind het echt een super fijne deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:22

ikenindi schreef:
ik doe niets er overheen. de deken droogt erg snel weer vind ik juist.

als je oplaat ja Knipoog maar als je hem afdoet om te trainen niet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:26

ja maar als je hem daarna weer op doet is de deken ook snel droog hoor Lachen

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:17

ik heb hetzelfde probleem, ik vind het niks om die zeiknatte deken weer terug op te doen na het rijden. ik heb vandaag mijn paardje zonder deken gezet, maar weer om een andere reden;
ze heeft allemaal bobbels op haar borst, eigenlijk al een hele tijd, heb er toen een da naar laten kijken, ze zei dat het een schimmel leek, dus ik behandelen met imaverol. het werd alleen maar erger.
die deken dag en nacht erop helpt ook niet echt, blijft toch broeien natuurlijk. nu gaan die bobbels open en komt er pus uit,
heb al vanalles geprobeerd, ben terug gegaan naar de da, heb nu een antibioticakuur voor haar gehad. dus ben benieuwd..
en nu het vandaag zulk rotweer was, dacht ik 'dan kan het even ademen'
ik ga ook op zoek naar een goedkope reservedeken zodat ik geen natte koude deken op moet doen als ik gereden heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:55

ellepel schreef:
ja maar als je hem daarna weer op doet is de deken ook snel droog hoor Lachen

Worden ze dr dan niet ziek van Scheve mond ? ze staat daarna binnen en vrij gevoelig voor verkoudheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:56

kannie schreef:
ik heb hetzelfde probleem, ik vind het niks om die zeiknatte deken weer terug op te doen na het rijden. ik heb vandaag mijn paardje zonder deken gezet, maar weer om een andere reden;
ze heeft allemaal bobbels op haar borst, eigenlijk al een hele tijd, heb er toen een da naar laten kijken, ze zei dat het een schimmel leek, dus ik behandelen met imaverol. het werd alleen maar erger.
die deken dag en nacht erop helpt ook niet echt, blijft toch broeien natuurlijk. nu gaan die bobbels open en komt er pus uit,
heb al vanalles geprobeerd, ben terug gegaan naar de da, heb nu een antibioticakuur voor haar gehad. dus ben benieuwd..
en nu het vandaag zulk rotweer was, dacht ik 'dan kan het even ademen'
ik ga ook op zoek naar een goedkope reservedeken zodat ik geen natte koude deken op moet doen als ik gereden heb..

Ja ik ook Ja heb geen trek in een verkouden paard

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:37

kissielover schreef:
@ Ellepel, ja ik heb 1x een buitenrit met die deken gemaakt, en toen kon ze er ook goed mee galoperen, maar ik vind hem eigenlijk toch net te weinig bewegingsvrijheid geven op dr borst dan, ik heb vanmiddag even zitten googlen naar dekens, en daar hadden ze ook een vliegenuitrij deken... http://www.horseshophorsepower.nl/image ... 0blauw.JPG denk dat ik die dan maar neem alleen is dan wel heel haar buik nog vrij om gestoken te worden.. dus zoek ik nog een goede vliegenspray ik heb nu van cojosol maar ben er toch nog niet erg tevreden over Boos!

Je hebt ook vliegendekens mét buik en zadeluitsparing. Maar weet zo gauw de naam even niet..
Mijn pony heeft op dr buik het meest last, dus soms doe ik juist alleen de buikflap op met rijden, past precies voor en achter m'n zadel langs. Verder anti-daasspray en zo min mogelijk stappen in het bos.

xNicky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:40

Wij hebben van dat gele spul weet niet precies hoe het heet.
maar het helpt echt super goed Knipoog .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:44

xNicky01 schreef:
Wij hebben van dat gele spul weet niet precies hoe het heet.
maar het helpt echt super goed Knipoog .

nou daar hebben we wat aan joh!

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:54

Ik heb een fjord gekocht, een paar maanden geleden, die nu haar staart en manen kapot aan het schuren is. Ik wilde nu met een deken beginnen ( rambo sweet itch), maar ik heb ergens gelezen dat je daar in maart al mee moet beginnen? Heeft het nu dan geen zin meer?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:56

gewoon opdoen.
tuurlijk moet je meteen beginnen omdat het om de prik van die vliegjes gat.
maar als je nu een deken opdoet dan word je dier ook niet meer geprikt en helpt dat heus nog wel.
duurt alleen wat langer voor je resultaat ziet

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:49

Mijn mini heeft zijn deken de hele zomer op. Ik haal hem nooit af om te drogen. Alleen even om te wassen.
Nou heeft ie door zijn deken heen zijn kont geschuurd. De deken stuk. Ik heb de huid gewassen met betadine shampoo. Wat kan ik er nog meer aan doen om de jeuk wat weg te nemen. Ik ga straks ook maar een nieuwe deken halen denk ik. Want waar de deken zit is alles oke.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:04

tjady schreef:
Mijn mini heeft zijn deken de hele zomer op. Ik haal hem nooit af om te drogen. Alleen even om te wassen.
Nou heeft ie door zijn deken heen zijn kont geschuurd. De deken stuk. Ik heb de huid gewassen met betadine shampoo. Wat kan ik er nog meer aan doen om de jeuk wat weg te nemen. Ik ga straks ook maar een nieuwe deken halen denk ik. Want waar de deken zit is alles oke.

even je pony goed nakijken op mijt of schimmel zeker als je de deken nooit afdoet.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:25

haha Nicky... lekker duidelijk... hihi. Kan je niet opzoeken voor ons hoe dat heet?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 12:38

pastel schreef:
tjady schreef:

even je pony goed nakijken op mijt of schimmel zeker als je de deken nooit afdoet.

Hoe kan ik dat onderscheiden van zomereczeem. Zijn hoofdkap is stuk gegaan en nu wacht ik op een nieuwe. Precies waar het nekstuk ophoudt, schuurt hij de huid stuk. Zelfs tot op het puntje van zijn oren.