papagroom schreef:Een zurig luchtje kan veroorzaakt worden door een foute bacterie (meestal de boterzuurbacterie) in de darmflora.
Je kunt dit probleem vaak oplossen door FIR aan het menu toe te voegen.
Dit is dan wel levenslang,want deze bacterie krijg je er niet uit.
De jeuk wordt in dit geval niet door ze veroorzaakt,maar door stofjes die de bacterie afscheid en in de bloedbaan terecht komen.
Bij gebruik van FIR echter verlaten ze via het poepgat het lichaam,en is het paard dus jeukvrij...let wel...dit werkt dus uitsluitend als het paard geen echte ze heeft.....bij een combinatie van deze kwaaltjes,want dat kan natuurllijk ook,geeft het wel een vermindering van klachten.
Wat is FIR
en waar is dat te krijgen??
Ik gebruik inmiddels shampoo, deodorant en lotion van equi protecta, shampoo is fijn spul, ruikt goed, pompje niet handig, deo stinkt enorm naar knoflook, helpt goed tegen de insecten, lotion ruikt goed en lijkt te werken, werkt verkoelend enz. .fijne spraykop.
Verder nog eczeemspul van de DA voor beschadigde plekjes, gebruik ik zonodig, als dit op is koop ik de paardenzalf nog, maar tot nu toe lijkt alles wel te werken, jeuk duidelijk minder, of beter gezegd, bijna weg!!! was ook niet zo heel erg, als ik sommige verhalen lees viel het hier nog reuze mee, maar wel teveel naar mijn zin.
Deken nog een paar uur per dag op, straks misschien niet meer nodig?? ik hoop het, maar juich niet te vroeg hoor, de laatste dagen zijn ook niet zo heel warm geweest, zal zeker een rol spelen, ik blijf oplettend, en hoop voor iedereen dat alle behandelingen enz. resultaat hebben.
Wat een werk en zorgen allemaal he, die jeukpaarden!!!
Laatst bijgewerkt door assebassie op 15-06-14 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt