Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:39

Auww wat klinkt dat toch zielig en pijnlijk allemaal Nammie! Hoe is het vandaag met de arme hond? En met jou?

Nammie

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:28

Met mij wel weer goed , dank je
Raar eigenlijk , dat ik me vandaag pas realiseerde dat de enige andere optie inslapen zou zijn geweest...Nou echt geen haar op mijn hoofd!!!!!!!!!!!!!! Me dit goed realiserend is de pijn in de portemonnee al weer verdwenen!
Er zullen ook veel mensen denken dat we gek zijn om een hond van 13 jaar nog zoon operatie aan te doen , maar Ossie is gewoon nog veel te goed , hij mankeert helemaal niks behalve wat beginnende staar.
Als dit Max was overkomen , dan was Max er nu niet meer geweest gezien al haar kwaaltjes....maar wat zou dat een enorme poedersuiker zijn geweest.

Ossie gaat goed , is erg moe , weigert om in een bench te gaan liggen , heeft zijn neus kapot van de kooi van de dierenarts.Hij loopt al geregeld weer op 4 poten. Max heeft even het verband afgelebberd en de rust is wedergekeerd. Over 10 dagen de hechtingen eruit , en dat wordt spannend gezien de krappe huid van windhondjes.
Maar ik zal het topic niet verder ''vervuilen'' en het gewoon weer over de paarden met cushing gaan hebben , want Fik heeft ook allemaal wondjes op zijn hoofd...en ik mag er niks opsmeren van hem.Hij doet net alsof ik hem wil vermoorden!
Hij weigert al weer een paar dagen zijn prakje met magnesium , maar gelukkig gaat de tablet er nog steeds in.
Op naar week 7!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:32

Die Fik - magnesiumweigeraar ;-) Maar gelukkig de pil er wel in ! Over pillen gesproken, ik heb willy in het begin gewoon mensenmagnesium pilllen gegeven in een partjes appels gedouwd ;-) Misschien nog een idee als fik nog wat hieper is en je toch wat wilt proberen..
Wat gebruik maken van essentiele olie - lavendel om hem kalmer te maken? Beetje op zijn boeg smeren zodat hij het inademt.

Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met de hond. Andere opties moet je inderdaad maar niet aan denken!

Morgen ben ik jarig en is het een jaar geleden dan Willy is ingeslapen, wat is het jaar snel gegaan!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:42

Morgen wordt eindelijk getest bij mijn paard, ben heel benieuwd maar weet het al bijna zeker. Nu staat hij sinds gisteren weer met mok, nu dan op beide achterbenen en daardoor 2 dikke achterbenen. Ook heeft hij op sommige plaatsen gele wondkorstjes terwijl ik totaal niet weet waar dit vandaan komt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:49

Douraque schreef:
Morgen wordt eindelijk getest bij mijn paard, ben heel benieuwd maar weet het al bijna zeker. Nu staat hij sinds gisteren weer met mok, nu dan op beide achterbenen en daardoor 2 dikke achterbenen. Ook heeft hij op sommige plaatsen gele wondkorstjes terwijl ik totaal niet weet waar dit vandaan komt.

Die wondkorstjes is echt een cushing/weerstandsprobleem verschijnsel in combinatie met behoorlijke vacht. Plekjes lekker wassen met betadine scrub en/of insmeren met betadine zalf of insprayen met betadineoplossing. Gaat weg als weerstand beter wordt. Dus ook alvast kijken of je weerstand evt kunt ondersteunen met bijvoorbeeld echinacea druppels of msm zwavel.
Ook goed voor de mok en dikke benen die weerstands ondersteuning.
dikke benen lekker wassen met betadinescrub of evt met badedas classic. Lekker koelen met water. De badedas classic als je die gebruikt kun je het een tijdje inlaten trekken en dan goed afspoelen zodat er geen zeep achterblijft. Is sterk antibacterieel maar helpt ook met doorbloeding en vochthuishoduing, je ziet benen dunner worden als je het tijdje in laat trekken.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:53

Bedankt fargo voor de tips, van iedereen in dit topic trouwens. Echinacea druppels, is dat van de drogist? En werkt goed? Betadine ga ik zometeen gelijk doen, doe ik sowieso al 1 X per week, maar ga dit maar vaker doen totdat iets voor weerstand aanslaat en dat hij op de medicijnen staat.

En dan nog een vraag: als hij positief wordt getest, waar kan ik dan het beste de medicijnen halen? Bij de DA of bij de apotheek

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:11

Ik haal de echinacea druppels gewoon bij de drogist, van Bloem. Er zijn ook wel echinacea " paarden middelen" ;-) via de Paardendrogist te verkrijgen, het is maar wat je fijn vindt. Die druppels van drogist doe ik gewoon op een knackebrod of boterham vinden de meeste paarden nog lekker ook.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:47

Nammie schreef:
Met mij wel weer goed , dank je
Raar eigenlijk , dat ik me vandaag pas realiseerde dat de enige andere optie inslapen zou zijn geweest...Nou echt geen haar op mijn hoofd!!!!!!!!!!!!!! Me dit goed realiserend is de pijn in de portemonnee al weer verdwenen!
Er zullen ook veel mensen denken dat we gek zijn om een hond van 13 jaar nog zoon operatie aan te doen , maar Ossie is gewoon nog veel te goed , hij mankeert helemaal niks behalve wat beginnende staar.
Als dit Max was overkomen , dan was Max er nu niet meer geweest gezien al haar kwaaltjes....maar wat zou dat een enorme poedersuiker zijn geweest.

Ossie gaat goed , is erg moe , weigert om in een bench te gaan liggen , heeft zijn neus kapot van de kooi van de dierenarts.Hij loopt al geregeld weer op 4 poten. Max heeft even het verband afgelebberd en de rust is wedergekeerd. Over 10 dagen de hechtingen eruit , en dat wordt spannend gezien de krappe huid van windhondjes.
Maar ik zal het topic niet verder ''vervuilen'' en het gewoon weer over de paarden met cushing gaan hebben , want Fik heeft ook allemaal wondjes op zijn hoofd...en ik mag er niks opsmeren van hem.Hij doet net alsof ik hem wil vermoorden!
Hij weigert al weer een paar dagen zijn prakje met magnesium , maar gelukkig gaat de tablet er nog steeds in.
Op naar week 7!

Heel veel sterkte met je hond!

Over dat magnesium, ik had eerst altijd de magnesium van PN, die behoorlijk stonk en ik moest er echt best wat slobber bij doen wilde hij het eten. Nu heb ik magnesium van een ander merk (soort groene os, maar dan in blauw-witte verpakking), en dat is volledig geurloos, zowel droog als nat. Veel makkelijker om op te laten eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:27

fargo schreef:
Die Fik - magnesiumweigeraar ;-) Maar gelukkig de pil er wel in ! Over pillen gesproken, ik heb willy in het begin gewoon mensenmagnesium pilllen gegeven in een partjes appels gedouwd ;-) Misschien nog een idee als fik nog wat hieper is en je toch wat wilt proberen..
Wat gebruik maken van essentiele olie - lavendel om hem kalmer te maken? Beetje op zijn boeg smeren zodat hij het inademt.

Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met de hond. Andere opties moet je inderdaad maar niet aan denken!

Morgen ben ik jarig en is het een jaar geleden dan Willy is ingeslapen, wat is het jaar snel gegaan!

:(:) Is dat op jouw verjaardag gebeurt? jeetje... ben hier beetje sprakeloos van eigenlijk, sterkte en hopelijk toch nog een leuke dag Fargo.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:36

Sterkte morgen fargo. Een dag met een dubbel gevoel voor jou denk ik..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:24

ohjajoh6 schreef:
fargo schreef:

:(:) Is dat op jouw verjaardag gebeurt? jeetje... ben hier beetje sprakeloos van eigenlijk, sterkte en hopelijk toch nog een leuke dag Fargo.

Ja klopt, het was een helel leuke dag geweest met de hele dag leuke telefoontjes van collega's van hoofdkantoor en toen een sms je dat willy zijn been niet goed was. Na mijn werk er direct heen want willy had wel vaker dik en zeer been

Zodra ik in de wei bij hem was wist ik dat het mis was, hij was totaal in zichzelf gekeerd en verzette letterlijk geen stap meer ook niet toen ik heen en weer was gelopen naar stal en keuken om metacam te halen. Tussen 7 en half 8 is hij ongeveer in geslapen, we hebben een hele tijd gewacht om op mijn man te wachten want willy was van hem. Was zo bang dat hij voor de tijd al zou overlijden maar dat gebeurde niet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:25

IMJ schreef:
Sterkte morgen fargo. Een dag met een dubbel gevoel voor jou denk ik..

Ja rare dag, maar het was zo duidelijk dat het over was, dat gaf wel direct rust.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:29

Mijn Vlek is nog steeds aan de diaree. Had eerst de medicatie van de DA even afgewacht, maar geeft niet het gewenste resultaat. Nu op makana.de de psyllium (schrijf ik het goed?) zaadjes besteld. Gelijk ook maar msm, magnesium en schwarzkummel brokjes. Als we toch bezig zijn :+

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:17

Beetje dubbel maar gelukkige verjaardag en sterkte Fargo

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:45

fargo schreef:

Appel is helemaal een grote vloek! , het enige wat hij elke keer nog gewoon aanneemt is de wortel , maar die wordt bewaard voor de prascend.
Ik heb ook de magnesium van pn , misschien moet ik nog even wat anders proberen.

Owww , wat een dubbele dag vandaag dan Fargo....
Maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Je zult nog wel even aan Willy denken vandaag , sterkte

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:47

Setteli schreef:
Mijn Vlek is nog steeds aan de diaree. Had eerst de medicatie van de DA even afgewacht, maar geeft niet het gewenste resultaat. Nu op makana.de de psyllium (schrijf ik het goed?) zaadjes besteld. Gelijk ook maar msm, magnesium en schwarzkummel brokjes. Als we toch bezig zijn :+

Echt waterdunne diarree?
Jeetje wat vervelend! , Hoop dat de psyllium wat uit gaat halen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:15

Fargo gefeliciteerd met je verjaardag .
En sterkte met de gedachte aan Willy .
Dubbele dag zo

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:41

FARGO Gatverdarre wat een narigheid zeg op je verjaardag. Maar ook hier gefeliciteerd en hopelijk een fijne dag!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:43

Fargo gefeliciteerd op deze dubbele dag!! :(:)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:13

Nammie schreef:
fargo schreef:

Appel is helemaal een grote vloek! , het enige wat hij elke keer nog gewoon aanneemt is de wortel , maar die wordt bewaard voor de prascend.
Ik heb ook de magnesium van pn , misschien moet ik nog even wat anders proberen.

Owww , wat een dubbele dag vandaag dan Fargo....
Maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Je zult nog wel even aan Willy denken vandaag , sterkte

De magnesium van Biomag is echt goed te eten, al mijn paarden eten het zonder problemen en daar zitten toch best zeikerds tussen. Wil anders wel eens wat in een envelopje opsturen als je dat wilt? kun je het uitproberen.
Dubbele dag inderdaad, maar het heeft gewoon zo moeten zijn, zo heeft ie een extra plekje in onze gedachten. Mijn fargo is ooit op de verjaardag van mijn zus overleden.. Apart maar waar.
Gisteren een cadeautje van whizz gehad, hij stond na het rijden even bij de bakrand gras te eten in gedachten, ik loop om hem heen zie dat zijn dekje raar ligt en trek eraan. Hij schrikt zich rot, draait in met achterbenen en slaat uit! En kijkt om en ziet dat ik het ben - de schrik in zijn ogen ...
Op de onderkant van mijn ribben geraakt en op linkerbovenbeen. Wel direct ibuprofen ingenomen en voor het slapen gedouched, ingesmeerd en nog een grote ibuprofen genomen. Spieren van linker onderkant buik/ribben zijn gevoelig, been valt mee, heb erg veel mazzel gehad denk ik al zal het morgen (2e) dag nog wel tegenvallen. Zometeen eerst even lunchen buiten de deur voor mijn birthday.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:42

Gefeliciteerd!
Nou prachtig cadeau van whizz.. Die had jou niet zien aankomen..wat zijn ze razend snel dan hè? Gelukkig 'valt het mee' ...

Was je lunch lekker?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:24

fargo@Gefeliciteerd!
Jeee...je hebt geluk gehad hoor!(Mijn vriendin is laatst midden in haar gezicht getrapt.Neus verbrijzelt,oogkas verbrijzelt kaak op drie plaatsen gebroken)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:25

Hallo mensen, als groentje op het gebied van PPID kom ik dit topic binnenvallen. Als jullie daar geen bezwaar tegen hebben zou ik graag wat dingen willen vragen?

Vandaag heb ik van de DA gehoord dat mijn 13-jarige merrie, die iets meer dan twee weken geleden ineens hoefbevangen was, PPID heeft. Ik kreeg de testuitslag telefonisch dus heb nog geen resultaten rustig zelf kunnen nalezen, maar wat ik onthouden heb is dat er een basale bepaling is gedaan en dat daaruit kwam dat iets dat tussen de 40 en 70 zou moeten zitten, 360 was.

Wat doe je in zo'n geval? Op Bokt zoeken op PPID natuurlijk. En zo kwam ik hier. 444 pagina's doorspitten doe je echter niet in een kwartiertje en er moet ondanks alles nog wel gewoon gewerkt worden natuurlijk. Wat ik zo snel even heb doorgelezen is dat de pillen rustig moeten worden opgebouwd. De DA wil de dosering op 1 pil per dag zetten, ik wil beginnen met een halve en dan over een week overstappen naar een hele. Is dat wat of gaat dat nog te snel? Verder kwam ik in dit topic APF tegen dus dat heb ik ook maar meteen besteld.

Praktische vragen: qua bevangenheid lijken we het ergste te hebben gehad maar merrie krijgt momenteel dus niets behalve geweekt hooi en een liksteen. Hoe krijg ik de (halve) pil en druppeltjes er in? Toch maar op een boterham? Kunnen pil en druppeltjes tegelijk of is het beter om het ene 's morgens en het andere 's avonds te geven? Is 360 een waarde waar ik heel bang van moet worden of valt dat mee?

Tzt lees ik me natuurlijk netjes in dit topic in, maar nu ik dit nieuws net heb gekregen en met vooral veel zorgen maak om mijn lieve dame hoop ik dat jullie me met de eerste vragen alvast een beetje willen helpen. Dankjulliewel.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:42

Welkom op dit topic Maura

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:38

Welkom Maura.

Ik was 7 weken geleden net zo ver als jij nu bent.
Fijn om te lezen dat de bevangenheid wat beter gaat!
De waardes die je geeft snap ik niet helemaal , zou ik toch nog even navragen aan je dierenarts.

De pil [Prascend neem ik aan] is erg vies! en valt snel uit elkaar als er wat vocht bijkomt van een appel oid.
Als jouw paard wel brood eet , dan kun je het in een bolletje deeg rollen als het ware.

De bijwerkingen van prascend kunnen best heftig zijn , er wordt hier vooral , en terecht!!! geschreven , begin met een kwart gedurende 3 tot 5 dagen , dan een half etc.

Heeft je paard ''alleen maar'' hoefbevangenheid? of heeft ze ook andere verschijnselen?
Sterkte ermee , het is geen leuk bericht om te horen , maar we zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje en praten/lachen en huilen gezellig met elkaar mee!
Vraag maar raak dus!