Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iorrr schreef:Ontwormingen 100% op orde en verder heeft hij gewoon goed hooi en een schep basisbrok daags. Gras hebben de sportpaarden hier nauwelijks, want de weide wordt niet bemest en is feitelijk te veel in gebruik dus super kort, altijd. Daarvoor krijgen ze zoals nu gewoon Hooi in de weide. Daarbij gaat hij maar uurtje per dag de weide op omdat hij dekt als een malle, dus hij moet alleen staan. Gaat wel ook in Stapmolen en heeft een haybal als slowfeeder...
Zijn er ook shampoo’s en of zalfjes aan te raden of juist af te raden? En ik welke frequentie doe je dit dan?
ellepel schreef:Klinkt als regenschurft, vind je ook wat kleine korstjes of kale plekjes?
Zou anders even een paar keer wassen met betadineshampo of betadine scrub gebruiken.
Hibiscrub kan ook,
Appie heeft er gelukkig geen last meer van, wel ontzeeeeeettend veel kleine schilfertjes
ellepel schreef:.listerine werkt supergoed tegen regenschurft!!!.
Maar heeft je dier al zo een dikke vacht dan?
Jets schreef:Ik heb vrijdag de deken afgedaan, het lijkt goed te gaan
Wat heb je er voor betaald Bertina? Ik geloof er niet zo in, maar is wellicht het proberen waard haha.
Pippaa schreef:Hier sinds de eerste nachtvorst zonder hals en pony heeft nergens last vanheerlijk. In februari/maart willen we beginnen met puur cullico + allergie of finecto. We horen over beide hele goede verhalen.
Zijn hier mensen die beide hebben geprobeerd en voorkeur hebben voor het een of ander?
Koekeroekus schreef:Jets schreef:Ik heb vrijdag de deken afgedaan, het lijkt goed te gaan
Wat heb je er voor betaald Bertina? Ik geloof er niet zo in, maar is wellicht het proberen waard haha.
Haha ja ik ben ook nog super sceptisch hoor! Hij koste 25 euro. Zit nu in de manen gevlochten. Ik moet ook nog zien of het werkt en hij gaat van het voorjaar ook eerst nog gewoon onder de deken.
Vriendin heeft een armband gehaald en die zat gelijk te klagen dat de benen zo zwaar leken. Dat bleek bij die armband te horen schijnbaar.
Jets schreef:Koekeroekus schreef:
Haha ja ik ben ook nog super sceptisch hoor! Hij koste 25 euro. Zit nu in de manen gevlochten. Ik moet ook nog zien of het werkt en hij gaat van het voorjaar ook eerst nog gewoon onder de deken.
Vriendin heeft een armband gehaald en die zat gelijk te klagen dat de benen zo zwaar leken. Dat bleek bij die armband te horen schijnbaar.
Haha oke, moet je die er dan de hele winter ook in laten?