Izie schreef:willen jullie eens met me meekijken? Ik heb net maar weer eens foto's gemaakt van mn paard zn staart en manen.
Voor mijn gevoel zijn de manen gewoon dood en weg door de RSIH.. en ik vraag me ook echt af of zijn staart echt een typisch voorbeeld is voor een eczemer?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik zie nooit schilfertjes/wondjes/korstjes.. zn huid is piek gaaf maar zn haren zijn wel allemaal weg.
het hele stuk vanaf de schoft tot halverwege de manenkam leek verstikt, en was nog geen 2 weken later helemaal weg. Manen of staartharen staan ook nooit recht op of door elkaar gerommeld.
Help.. is dit wel zomereczeem of heb ik mn paard voor niks onder de deken gezet? vorig jaar was zn staart exact het zelfde, maar waren we er van overtuigd dat het een reactie was op z'n nieuwe homeopatische medicijnen. Die krijgt hij dit jaar echter niet meer, en het begon weer van voor af aan vanaf april.
Onder de RSIH gezet maar zonder enige verbetering, het wordt alleen maar slechter.
Echt schuren zie ik hem nooit doen, hij staat wel eens met zn hals wat te schuren/jeuken maar dit is gewoon zoals ik mijn andere paard het ook wel eens zag doen voor mijn gevoel. geen panisch jeuk gedrag
Treed dit verschijnsel al op voor dat je hem onder de deken zet?
Ik zou in dat geval zeker de da inschakelen....als je de haren in het stadium voor de deken al vrij gemakkelijk los kunt trekken,doen deze fotos me denken aan een autoimuun storing ,het lichaam ziet de haarzakjes van manen en staart dan aan voor indringers en valt deze dan aan.
Hier valt bij mijn weten niets aan te doen.
Deze aandoening komt niet veel voor,en staat meestal niet op zichzelf ,maar is een reactie op bv antibiotica gebruik,maar komt ook voor als complicatie van bv diabetes .
Aangezien de haarzakjes vernietigd worden komen de haren dan dus in de meeste gevallen ook niet meer terug,