[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:49

Heeft er iemand overigens ervaring met dit masker van Snuggy hoods?:

Afbeelding

Ik denk er namelijk aan om het aan te schaffen voor de zomer. Mijn paard heeft een groot gedeelte van zijn voorpluk eraf geschuurd en heeft regelmatig last van ontstoken ogen door de vliegen. Met slierten voor de ogen heeft hij nooit last van ontstoken ogen. Weet iemand of de masker verschuift? Mijn paard staat in kuddeverband 24/7 buiten, zou het vervelend vinden wanneer het dermate verschuift dat het over zijn ogen gaat en hij niks meer ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:58

ellepel schreef:
Inxs, was de mest daarna weer in orde?
En heb je beide middelen tegelijk gebruikt?

Zij kreeg het één s'morgens en het andere s'avonds in de minimale dosering 15 druppels per keer.
Eerst alleen het ene middel gegeven om daarna de tweede er bij te doen. Dus eigenlijk mooi geleidelijk op gebouwd zodat haar lijf er aan kon wennen.
Ik ben nu idd gestopt met de druppels en de mest is zo mooi als wat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:53

Apart he dat het dan toch zoveel invloed kan hebben

Jotoma, ja lekker he dat het gaat vriezen, appie inmiddels ook met een blote hals,al hoop ik dat het kan.
Zijn namelijk nog wel flink veel vliegjes hier.

Ik ben heel benieuwd naar jouw nieuwe aanpak en wat het gaat doen.
Wel ons op de hoogte houden he :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:15

Het is en blijft gewoon een sensibel ding, ook in dat opzicht :=

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:24

Ik had hem zonder hals weggezet en zag toen toch nog zoveel gespuis dat ik de hals maar weer heb omgedaan -O- better safe then sorry.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:30

Zijn hier nog mensen die de dekens op hebben? Ondanks dat het kouder word zie ik toch nog erg veel rondvliegen hier.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:38

Ik heb hem gisteravond afgedaan omdat we nachtvorst kregen.

Wel nog 1x met Z-Itch (tectonik) behandeld gisteren.

Vanavond het resultaat maar eens bekijken, als ze licht gejeukt heeft bekijk ik het nog een dag, als ze heeft geschuurd dan gaat de deken er direct weer op.

@shoes, lijkt mij wel een comfortabel masker voor je paard. Geen ervaring mee verder.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:38

De eczeemdeken was omgeruild voor regendeken + hals. Ik hoop vandaag de halsdeken af te kunnen halen, afhankelijk van wat er nog vliegt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 11:33

Ik snap het niet zo goed. De mijne begon begin juli te schuren, was een tijdje terug echt niet te doen. Maar van de week was ze zo vettig, dat ik haar even zonder deken in de paddock had gezet. Daarna ziek paard op stal, totaal vergeten de deken weer aan te doen, dus een stalgenoot gevraagd om hem aan te doen als ze zou schuren. Dat deed ze niet, dus ze staat nu twee nachten naakt... Niets aan het handje... Ik vind het wel fijn hoor, haha! Alleen snap ik niet hoe ze nu ineens acuut practisch jeukvrij kan zijn...Ben benieuwd hoe lang dat ook blijft...

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:11

eilleen333 schreef:
Ik snap het niet zo goed. De mijne begon begin juli te schuren, was een tijdje terug echt niet te doen. Maar van de week was ze zo vettig, dat ik haar even zonder deken in de paddock had gezet. Daarna ziek paard op stal, totaal vergeten de deken weer aan te doen, dus een stalgenoot gevraagd om hem aan te doen als ze zou schuren. Dat deed ze niet, dus ze staat nu twee nachten naakt... Niets aan het handje... Ik vind het wel fijn hoor, haha! Alleen snap ik niet hoe ze nu ineens acuut practisch jeukvrij kan zijn...Ben benieuwd hoe lang dat ook blijft...

Hmm ja ook bijzonder.. hoop het natuurlijk wel voor je :) Hier ook maar zonder deken vandaag, ben benieuwd..

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:42

Mijne loopt nog steeds met deken. Dit is de 2e nacht met vorst, maar ik durf de deken nog niet direct af te doen. Ik geloof dat knutten dood gaan als de temperatuur 14 dagen lang onder de 10 graden is, of als het onder de 7 graden is met 3 keer nachtvorst. Zoiets heb ik toen geleerd op school, maar ik weet het niet precies meer :=

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:58

Bij mij is ze vanuit de eczeemdeken de winterdekens in gegaan. Maar wel nog met hals van oude eczeem deken eronder. Durf het nog niet aan zonder en dan heb ik gelijk geen geschuur van deken op boeg omdat deze lekker zacht is.. 2 vliegen in 1 klap zeg maar..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:38

Hier de deken er weer op gegooid vandaag. 1 nacht en dag zonder geprobeerd maar zag haar schuren toen ik de weide deed dus weer met deken gezet.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:48

Hier deken afgedaan en gevoerde regendeken met hals opgedaan. Zijn we altijd safe.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:55

Ik heb een dikke streep derfen op de hals gezet, hopen dat de vliegjes die er nu zijn dat vies vinden :P
Word het warmer dan gaat de regendeken met hals er op,maar voor nu nog even zonder

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:40

Hier ook sinds vandaag zonder hals :j

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:49

Wij ook sinds gisteren zonder hals en dat lijkt goed te gaan! :D ik ben zoooo blij en pony volgens mij ook met wat lucht in de haren.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:21

HarmonyPippa schreef:
Nee,mijt springt niet,maar kruipt,dus is een besmetting met een ander paard er niet zomaar.
Ik heb behandeld met sebacil,maar er is ook neocidol of andere middelen.
, hier gaat het wel uitsluitend via de dierenarts, middelen voor mijt kun je niet zomaar kopen.

Met sebacil moet je ze toch wassen eh? Dat vind ik moeilijk om nu te doen, het wordt steeds kouder buiten en we hebben geen warm water ter beschikking... Als ik lees over mijt dan is het vooral op de benen, maar bij Pippa is er niks te merken aan haar benen...

Goed, ik zal eens wat meer zoeken naar darm ondersteunende middeltjes...

Ja ik ben het echt beu... En alles dat ik tot nu toe probeer helpt nirt of verergerd het maar. En DA helpt ook niet...

Eerder genoemde tectonic werkt ook tegen mijten, luizen en dergelijke. Spul is permetrine; met een kwast rondom de aangedane plekken op de huid smeren (erop zou ik niet doen, daar zou ik anti-itch smeren). Het spul trekt in de bovenste huidlagen en daar zit de mijt ook. Wel herhalen, een paar keer. Als het goed is zie je dat de huid binnen een week beter wordt. Je hoeft dan je hele paard niet te wassen. Imaverol werkt niet tegen mijt, dat werkt alleen tegen schimmelinfecties.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 00:26

En we hebben er weer een dag zonder deken op zitten! Ze reageert ook niet als ik haar kriebel...

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:22

Alweer 3 dagen zonder deken en geen jeuk!
Structuur van zijn manen zijn ook gelijk een stuk beter, echt apart om in korte tijd zo een verschil te zien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:29

Hier ook geen jeuk *\o/* *\o/*

FenixJL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:36

Hier wel jeuk helaas.. deken wel afgedaan sinds vandaag en vervangen door een hals..
Zou de jeuk ook door ontworming en of inenting kunnen komen?
Jeuk aan zn gezicht is net over maar jeuk aan de staart en manen is weer terug :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:41

Nou, wat jammer zeg.
Niks met voer veranderd, misschien nog nieuw gras of net nieuw ruwvoer wat je geeft?
Morgen krijgen ze bij ons nog wat gras er bij,ik verwacht dan overmorgen wel weer wat jeuk.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:08

Goedemorgen allemaal,

Ik kom ook even binnenvallen :) Ik heb een 3 jarige die helaas duidelijk exceem heeft... laatste maand gaat goed, maar gezien hij nu gereden wordt en straks de wedstrijden in gaat probeer ik me vast voor te bereiden, gezien ik niets weer van deze aandoening... deken is er, heeft ie van’t zomer ook al onder/in gestaan. Maar verder? Wat zijn must haves? Wat is normale behandeling en wanneer beginnen? Dierenarts wil hem ook inspuiten van’t voorjaar, maar wanneer doe ik dat?

Ik zie en lees zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:22

Ik zou persoonlijk niet inspuiten omdat het niet altijd werkt en ook vervelende andere gevolgen kan hebben. Vanaf en tot 10 graden overdag een eczeemdeken op (dus ong maart-november) en verder wordt het testen of het nodig is om je voermanagement aan te passen (brok laag in suiker/zetmeel, jeuk van gras) en testen of je paard naast de deken nog een middel nodig heeft tegen jeuk zonder deken (bijv derfen).
Dus de enige zekerheid is een deken, verder verschilt het per paard.