HarmonyPippa schreef:Nee,mijt springt niet,maar kruipt,dus is een besmetting met een ander paard er niet zomaar.
Ik heb behandeld met sebacil,maar er is ook neocidol of andere middelen.
, hier gaat het wel uitsluitend via de dierenarts, middelen voor mijt kun je niet zomaar kopen.
Met sebacil moet je ze toch wassen eh? Dat vind ik moeilijk om nu te doen, het wordt steeds kouder buiten en we hebben geen warm water ter beschikking... Als ik lees over mijt dan is het vooral op de benen, maar bij Pippa is er niks te merken aan haar benen...
Goed, ik zal eens wat meer zoeken naar darm ondersteunende middeltjes...
Ja ik ben het echt beu... En alles dat ik tot nu toe probeer helpt nirt of verergerd het maar. En DA helpt ook niet...
Eerder genoemde tectonic werkt ook tegen mijten, luizen en dergelijke. Spul is permetrine; met een kwast rondom de aangedane plekken op de huid smeren (erop zou ik niet doen, daar zou ik anti-itch smeren). Het spul trekt in de bovenste huidlagen en daar zit de mijt ook. Wel herhalen, een paar keer. Als het goed is zie je dat de huid binnen een week beter wordt. Je hoeft dan je hele paard niet te wassen. Imaverol werkt niet tegen mijt, dat werkt alleen tegen schimmelinfecties.