[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mik_Frits

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:08

@ohjajoh, ik gaf een halve Prascend per dag 's ochtends. Schijnt ook nog uit te maken of je 's ochtends of 's avonds geeft. Fjord weegt zeker 500 kilo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:22

maar dus niet opgebouwd door bv met een kwart te beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:11

randalinpony schreef:
Wat bedoeld de smid met dubbele zool, dat de steunsels over de zool gegroeid zijn of zo?

Uhm, zeg maar het binnenste van de hoef is dikker dan de buitenste rand (en daar horen ze juist op te lopen, maar paard loopt/liep dus op het binnenste).

Wou haar vanmiddag pakken om te longeren en te filmen, maar madam liet zich niet pakken. Toch een filmpje gemaakt, nogal vaag misschien... Maar plaats hem toch. Gaat dus om de vos met de deken op.

View My Video
Ik hoop dat ie het doet...
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 19-09-18 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:29

Ik heb vandaag even met mijn pony gereden. Ze is/was altijd heel rustig maar ze was nu best
wel fris/kijkerig.. Kan dat door de medicijnen komen of is dat onzin na 3 dagen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:31

amoj schreef:
randalinpony schreef:
Wat bedoeld de smid met dubbele zool, dat de steunsels over de zool gegroeid zijn of zo?

Uhm, zeg maar het binnenste van de hoef is dikker dan de buitenste rand (en daar horen ze juist op te lopen, maar Kim loopt/liep dus op het binnenste).

Wou haar vanmiddag pakken om te longeren en te filmen, maar madam liet zich niet pakken. Toch een filmpje gemaakt, nogal vaag misschien... Maar plaats hem toch. Gaat dus om de vos met de deken op.

View My Video
Ik hoop dat ie het doet...

Het is nogal lastig te zien aangezien de video (voor mij iig) op zijn kant staat. Ik vind je
pony niet zo lekker lopen.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:34

Mik_Frits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:18

ohjajoh6 schreef:
maar dus niet opgebouwd door bv met een kwart te beginnen?

Ik was met een hele begonnen op advies DA. Na twee dagen begon hij slechter hooi te eten. Toen dit topic ontdekt en teruggezet op 1/4 enz.
Hij lijkt zonder de Prascend een stuk vrolijker, kan ook komen omdat het buiten wat frisser wordt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:17

Vandaag toch maar een kwartje erbij gedaan, ik vond haar gisteren wat mat en vandaag nog steeds. Op zich natuurlijk niet erg, ze loopt goed, gisteren een ritje gedaan waarbij ze nog best even lekker de benen heeft gestrekt in draf (de 2 wpn-ers in galop er achter), maar toch, voor m'n gevoel zakt ze wat in. Maar eens een paar dagen aankijken met 3/4 pil.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:11

Is het mogelijk om in de avond alvast de pil in een stukje wortelappel te doen en dan pas in de ochtend te voeren of gaat de kwaliteit dan achteruit?

Zit te bedenken of het als ze straks weer in de nacht op stal gaat de pil bij het ochtendvoer te laten geven. Dan krijgt ze het in ieder geval op een vast tijdstip.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:13

fransje23 schreef:
Is het mogelijk om in de avond alvast de pil in een stukje wortelappel te doen en dan pas in de ochtend te voeren of gaat de kwaliteit dan achteruit?

Zit te bedenken of het als ze straks weer in de nacht op stal gaat de pil bij het ochtendvoer te laten geven. Dan krijgt ze het in ieder geval op een vast tijdstip.

ik druk de pil in een stukje brood dat ik om de pil rol als een balletje, dit is echt een handeling van 3 seconde en dan hoef je niet bang te zijn voor de stoffen in de pil

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:15

amoj schreef:
..

Zit in ieder geval genoeg leven in je vosje! Heb gekeken met een gedraaid hoofd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:17

Hihi ja, eigenwijs is ze nog wel!
Ik probeer vd week even een beter filmpje te maken, aan de longe een klein stukje.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:02

Even spammen.

Bijna precies een jaar geleden ging het 'mis' met Megan.
Vandaag zijn we TERUG! We hebben een heerlijke PTV training gedaan en ons ingeschreven voor net NK TREC over zes weken.

Dit filmpje is van de PTV van vandaag.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:09

Wat fijn dat het zo goed met je paardje gaat! Leuk filmpje :D Trec lijkt mij ook nog eens leuk om te doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:19

Gaaf zeg! Stoere Megan :D

Wie geeft er Duivelsklauw? Waar bestellen jullie dat en hoeveel geven jullie?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:57

amoj schreef:
Gaaf zeg! Stoere Megan :D

Wie geeft er Duivelsklauw? Waar bestellen jullie dat en hoeveel geven jullie?

ik voer het in poeder. Bestel het bij bewustwinkelen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:59

Ik heb afgelopen week toevallig duivelsklauw besteld bij Makana maar nog niet gevoerd.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:03

Ik gaf poeder van de paardendrogist.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:16

Ik heb een paar dagen geleden Devils Support besteld bij de Paardendrogist. Ik denk dat ik eerst met 1 maatschepje (10gr) ga beginnen.

Mik_Frits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:48

@meganyr, gaaf filmpje. Volgens mij vindt je Fjord het ook heel leuk om te doen.
@amoy, ik geef al jaren vloeibare Duivelsklauw van de Paardendrogist. Dat zit in een tankje met een pompje en ik geef drie "drukjes". Het heet Devils Relief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:58

Oke, merk je snel verandering? Ik zie dat er 3 versies zijn, 1 l, 2 l en 5 l.
Vind t nog best duur spul, wil eerst eens proberen kan zo maar weer eens zijn dat mevrouw het niet lust..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 05:02

fransje23 schreef:

Nee, niet doen! Met vocht lost de pil op en de stoffen verliezen hun werkzaamheid.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:30

Ja,de pil lost op en loopt samen met het vocht van de appel weg.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:06

Hebben jullie paardjes baat bij de duivelsklauw? Ik heb het zelf een poos gebruikt maar merkte geen enkel verschil.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:50

Ik gebruik geen duivelsklauw, heb niet de indruk dat hij ergens pijn heeft.