[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:42

assebassie schreef:
Kitty_ schreef:
Een kleine week geleden plaatste ik hier een berichtje dat ik was begonnen met aa xcema care van de dierenarts. Tot nu toe is mijn eerste indruk positief, ik heb echt het idee dat mijn pony minder jeuk heeft en zijn staart en manen zien er een stuk rustiger uit. Is er inmiddels als iemand die meer ervaring met dit middel heeft?

Nog geen ervaring, ik ben vanmorgen begonnen met dit middeltje, maar fijn dat het bij jou helpt!!
Vind het wel erg duur, 60 euro voor 125 ml ;( , laat het wel weten hoe het bevalt.

Ik heb nog een vraag: is equi protecta alleen via de website te verkrijgen, wil ik nl. eens gaan proberen, en heeft iemand ervaring met de insectenwerende eigenschap van de lotion??

equiprotecta is juist niet via de site verkrijgbaar,maar wel via een uitgebreid dealernetwerk.
Zie de dealerlijst op de site.

terpentijn

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:52

Jotoma: WAAR bestel ik voor de Shetlander-meid een RSIH in mintkleurig? Welke website?
Mag ook per Pb, want ik wil dan meteen bestellen, zodat ze 'm zo snel mogelijk heeft (bedankt voor de tip trouwens, mint is een van mijn favoriete kleuren, toevalligerwijze).

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:26

Is er hier al iemand die iets met Zebra print heeft geprobeerd? Ervaringen?
Mijn merrie heeft nu een Boett op, maar de meeste last van eczeem op haar hoofd en bij haar uier. Hoe lossen jullie de jeuk bij de uier op?

Terpentijn: De mint kleur is nu de standaard kleur voor de RSIH. Je kan hem oa bestellen bij divoza/agradi. Divoza heeft dit weekend 25% korting op 1 artikel! Agradi kan je meestal ook wel kortingen vinden.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:36

Ik twijfel steeds meer of de mijne wel eczeem heeft. Hij staat overdag probleemloos zonder deken, ongeacht weertype en jeuk heeft hij niet. Heeft tijdens de rui wel heel veel kriebels gehad en vind het nog steeds lekker om op elke plek gekriebeld te worden, maar volgens mij ligt dat meer aan losse haren dan aan de eczeem. Hoop dat die test waarover gesproken werd snel beschikbaar is, vind dat wel de moeite waard.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:52

Nammie schreef:
norton84 schreef:
Ik ging er zelf ook vanuit dat beide in hooi stro zit.
De enige optie is verkoop als ik hem op zandgrond wil zetten. Woon in Zeeland en hier is echt alles klei. Zou hem eventueel in brabant in bos kunnen zetten. Maar dat heeft dan als gevolg dat ik niet meer elke dag kan ivm afstand en gezin.

Klei is ook wel goed , als het maar droog is.
Je zou het hooi kunnen weken , mogelijk dat als ze de allergenen in de maag krijgt ipv in haar longen , ze geen problemen heeft...

Ik week idd he hooi nu officieel niet lang genoeg want begreep dat je dat 24 moest doen. Maar leg het hooinet in de kruiwagen. Tuin slang er in overal goed nat maken. En uit laten lekken. Meestal hang ik het in ochtend op en is het in avond nog nat. Wordt alleen echt zwaar dat net in combi zwangerschap

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:19

die van mij gisteren toch weer betrapt op jeuken komt denk ik ook door het benauwde weer.
gelijk weer met derfen gesmeerd daarna stond ie gelukkig niet meer te jeuken.
hopen dat dit weer 2 dagen vol houdt.
hoevaak smeren jullie altijd derfen?
ik heb het idee dat het soms ook erg afhankelijk is van het weer?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:23

Behalve vlieg/schuur weer is het vandaag hier in Drenthe voor het eerst ook weer DAZEN-seizoen blijkbaar.
Dat zag ik vanmorgen bij mijn twee bonte paarden in de open weide, aan de overkant.
De Shetten staan wel aan huis, de paarden aan de overkant.
Paarden hebben overigens geen ZE, de andere Shetlander ook niet, die heeft een mooie dubbele manenkam met manenhaar van heb ik jou daar, alleen de kleine meid. Arm meisje....

Jammer, ik had er vorig jaar al weer een stuk manen aan zitten bij haar, maar na die zachte winter, tsja... is ze weer begonnen.

Tot op heden twee keer per dag ter verzachting staartwortel en manenkam ingesmeerd met Cardiflor, maar dat werkt niet echt, en anders maar een uurtje of twee verzachtend, daarna begint ze weer.

Dus: exczeemdeken besteld!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:16

assebassie schreef:
Kitty_ schreef:
Een kleine week geleden plaatste ik hier een berichtje dat ik was begonnen met aa xcema care van de dierenarts. Tot nu toe is mijn eerste indruk positief, ik heb echt het idee dat mijn pony minder jeuk heeft en zijn staart en manen zien er een stuk rustiger uit. Is er inmiddels als iemand die meer ervaring met dit middel heeft?

Nog geen ervaring, ik ben vanmorgen begonnen met dit middeltje, maar fijn dat het bij jou helpt!!
Vind het wel erg duur, 60 euro voor 125 ml ;( , laat het wel weten hoe het bevalt.

Ik heb nog een vraag: is equi protecta alleen via de website te verkrijgen, wil ik nl. eens gaan proberen, en heeft iemand ervaring met de insectenwerende eigenschap van de lotion??

@ Assebassie, misschien even goed shoppen. Ik heb het voor € 45,00 via mijn dierenarts!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:03

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het hier helemaal goed staat, mijn excuses als dit niet zo is.

Ik rijd een paard voor andere mensen. Dit paard heeft zomerexceem. Hij heeft een boett deken op, enkel had hij dit weer gesloopt waardoor hij enkele dagen zonder heeft gestaan. Vandaag heb ik hem gewassen, het was hoognodig. Wanneer ik over zijn rechterachterbeen wat harder duwde of met mn vingers wat inmasseerde of met het zweetmes erover ging, zakt hij bijna door zijn been heen. Onmiddellijk de eigenaar gebeld, hij zei: da's door zijn zomerexceem, hij wil zich scheuren, zeker nu dat hij z'n deken enkele dagen niet heeft opgehad.

Is dit logisch of zou er meer aan de hand zijn? Ondertussen heeft hij zijn exceemdeken alweer op!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:42

Kitty, ik heb het van mijn DA!!
45 euro vind ik trouwens nog veel hoor!
maar lijkt wel te helpen, ze schuurt niet meer, maar was ook niet heel erg hoor, ik doe het alleen op de 'kale' plekjes, dit zei mijn DA, volgens haar moet je het niet preventief gebruiken, maar alleen op aangetaste plekken, nou ja doe ik er wat langer mee :D
Gebruik jij het preventief?

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:24

Zucht, Dit warme weer frustreert ons zo! Die warme deken op (zonder is het ook warm maar wel iets minder).
Ik was hem 1 keer in de 2 weken met teatree shampoo daarna is hij sowieso 3 dagen jeuk vrij.
Hij heeft een heel mooi stalluik, helaas zit die dicht als ik die open laat word hij gek van de jeuk, staat namelijk een boom met veel knutjes.

Rollen kan ook niet te vaak zonder deken want ook al poets je hem dat zand gaat toch schuren onder de deken.
Ik hoop echt dat ze snel een therapie ontwikkelen voor paarden met ZE.
Zit er zelfs overna te denken om hem te verkopen aan iemand die bij zee woont. Maar kan diegene hem wel bieden wat ik zo belangrijk vind, en is dat DE oplossing??? Tot nu toe hebben we het al 7,5 jr zo samen gered.......

En wat is het middel dat we nog kunnen proberen, heb derfen al gebruikt en vele balsem/lotions en fenonolf.

Zijn er trouwens mensen die met 30 graden de deken af doen of een vliegendeken opdoen omdat die dunner is dan bijv. De RSIH? (afdoen is voor ons geen optie trouwens maar ben toch benieuwd)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:20

Ik hou de deken in principe altijd op. Mijn weide heeft wel een schaduwplek dus als het echt niet meer te houden is dan kan hij wel de schaduw in.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:35

Yep, ik doe dat. Binnen op stal 's nachts is het nog benauwder. Afgelopen twee nachten stond hij onder vliegendeken. Dus ga 2x per dag heen. Ochtend rsih op doen, avond paard douchen die nat op stal staat, laten rollen, drogen, poetsen en vliegendeken op. Helaas schuurt hij zn hals nu wel, die had ik nog niet met derfen ingesmeerd. Staart blijft hij vanaf.
Buiten met 30+ ook vliegendeken. Het blijft een keuze uit twee kwaden.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:24

Paardjelief heeft toch z'n hoofd weer geschuurd, nu zag ik zelfs een beetje bloed... Kent iemand, naast Derfen, een jeukstillende/verkoelende lotion/crème? Hij reageert in mijn ogen te heftig op Derfen en gaat dan alleen nog maar meer schuren.....

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:34

Ik heb begrepen dat Shapley's een goed product is. ik heb het zelf nog niet gebruikt maar al wel bestelt..!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:47

assebassie schreef:
Kitty, ik heb het van mijn DA!!
45 euro vind ik trouwens nog veel hoor!
maar lijkt wel te helpen, ze schuurt niet meer, maar was ook niet heel erg hoor, ik doe het alleen op de 'kale' plekjes, dit zei mijn DA, volgens haar moet je het niet preventief gebruiken, maar alleen op aangetaste plekken, nou ja doe ik er wat langer mee :D
Gebruik jij het preventief?

Klopt, maar als het werkt... :D
Op de verpakking staat dat je het de eerste 14 dagen 2 keer per dag moet gebruiken en daarna zo nodig. Ik doe het de eerste 2 weken 1 keer per dag. ;)

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:20

_Margot_ schreef:
Paardjelief heeft toch z'n hoofd weer geschuurd, nu zag ik zelfs een beetje bloed... Kent iemand, naast Derfen, een jeukstillende/verkoelende lotion/crème? Hij reageert in mijn ogen te heftig op Derfen en gaat dan alleen nog maar meer schuren.....

Derfen soft al eens geprobeerd?

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1920/53759

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:27

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:38

SulJinty schreef:
_Margot_ schreef:

Derfen soft al eens geprobeerd?

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... 1920/53759

Hoi, nee nog niet. Zit er een groot verschil tussen de gewone en deze?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:42

Lietjuh_ schreef:
Heb gister mijn zomereczemer lekker gewassen met teershampoo, met als gevolg een nacht geen schuren en jeuk! Heerlijk!! Nu op zoek naar een nieuwe deken, mijn oog valt op deze: http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... MBO+SHIRES heeft iemand daar ervaring mee?

Mijn vriendin heeft die, ze vind hem niet slecht maar ook niet echt goed

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:29

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:14

willen jullie eens met me meekijken? Ik heb net maar weer eens foto's gemaakt van mn paard zn staart en manen.

Voor mijn gevoel zijn de manen gewoon dood en weg door de RSIH.. en ik vraag me ook echt af of zijn staart echt een typisch voorbeeld is voor een eczemer?

Afbeelding
Afbeelding

Ik zie nooit schilfertjes/wondjes/korstjes.. zn huid is piek gaaf maar zn haren zijn wel allemaal weg.

het hele stuk vanaf de schoft tot halverwege de manenkam leek verstikt, en was nog geen 2 weken later helemaal weg. Manen of staartharen staan ook nooit recht op of door elkaar gerommeld.

Help.. is dit wel zomereczeem of heb ik mn paard voor niks onder de deken gezet? vorig jaar was zn staart exact het zelfde, maar waren we er van overtuigd dat het een reactie was op z'n nieuwe homeopatische medicijnen. Die krijgt hij dit jaar echter niet meer, en het begon weer van voor af aan vanaf april.
Onder de RSIH gezet maar zonder enige verbetering, het wordt alleen maar slechter.

Echt schuren zie ik hem nooit doen, hij staat wel eens met zn hals wat te schuren/jeuken maar dit is gewoon zoals ik mijn andere paard het ook wel eens zag doen voor mijn gevoel. geen panisch jeuk gedrag

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:34

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:56

izie...wat zegt de veearts?

altijd een veearts er bij halen bij verdenking van eczeem.
het kan ook door andere zaken komen en dat kan een veearts toch het beste bekijken.

ondertussen heeft appie toch wat jeuk, hij verveeld zich een beetje dus dat werkt ook mee.
en hij sloopt om de 3 dagen zijn deken,dus de naaimachine draait overuren hier -O-

goldino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:12

Ollytje schreef:
Hoi,

sinds 1 maand hebben wij een ZE Fjord, nu heb ik me helemaal suf gelezen op dit forum. IK heb aan de ervaringdeskundigen hier volgende vraag: ik zoek een deken die ook de liezen van onze merrie beschermd, ik kwam uit op de volgende dekens.

De RSH String http://www.eczeempaarden.nl/string-pass ... deken.html

en de http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=669

Heeft iemand hier ervaring mee? en welke is evt aan te raden?

hoor heel graag van jullie.

Ik vraag me ook af of iemand ervaring heeft met een halsdeken en een staartbeschermer van de site exceempaarden.nl
Onze new forest schuurt zich alleen aan de manen en staart wat goed onder controle is met tk 97. Een halsdeken lijkt ideaal aangezien het insmeren niet altijd optimaal is ivm regen/zweten etc...