Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 21:51

focussed@ik vermoed een insectenbeet,kijk het nog een dag of drie aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:00

ziet er heavy uit Focussed, maar gok erop dat Geerke gelijk heeft...

Ik was vandaag een stukje gaan lopen met die 2 van mij en moet verplicht langs een bosrandje om een rondje te kunnen maken, mijn god, ik weet gelijk wat ze bedoelen met horzelplagen hier in Zeeuws Vlaanderen (kom van strand van Zuid Holland)!! Maar gek genoeg grepen ze massaal mijn grote paard en niet mijn shet die ik juist verdenk van PPID en weet van haar gevoeligheid voor steken, etc. toch vreemd, vinden jullie niet?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:11

Het was meer meer uitgezakt, en meer verspreid. Dus de zwelling was minder lokaal, op een groter oppervlakte.

Deze foto is wel duidelijk , goed het verschil tussen links en rechts (speen is aan de ene kant ook veel groter en dikker)
Afbeelding

Heb haar wel wat beweging gegeven (ze was zelf erg druk) en na wat beweging leek de zwelling minder (stond minder spanning op de huid). Temp was voor beweging 37.3 (precies haar normale temperatuur) en na beweging 37,9.

Omdat ik toch bang ben voor mastitis oid komt morgen even de DA kijken, voor de zekerheid haha.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:18

Hopelijk geen mastitis, maar ziet er vies uit

Ik heb vanavond echt een zalige rit gedaan met Shamrock, hij had er heeeeel veeel zin in.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:42

dookia schreef:
Volgens mij staat er een fout op de wikipagina van bokt

Citaat:
Bij recent onderzoek is gebleken dat deze waarden het hoogste liggen in de maanden augustus tot en met oktober, daarom kan de test het beste in die maanden gedaan worden

Dat na de komma klopt toch absoluut niet.

Ook zouden de waarden kunnen op de wikipagina toegevoegd worden.

Ik weet niet hoe dit aangepast kan worden, kan iemand van jullie dat doen?

Ik vind het achterhaald, het is inderdaad zo dat in principe in die periode bij cushing paarden de waarden hoger zijn, maar het is natuurlijk kul om een paard met problemen bij wijze van spreken een half jaar te laten wachten op behandeling en test omdat deze dan pas "duidelijk" zouden zijn. Er is gewoon een referentie kader voor het hele jaar, dus testen kan tijdens het hele jaar.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:00

Ik heb ondertussen gevonden hoe ik het kon aanpassen en heb het stuk na de komma weggelaten.

ook heb ik dit toegevoegd
Citaat:
Dit is het referentiekader, met 10% aan weerszijden:

20 - 40 pg/ml Nov-Jul afgeleid van grenswaarde-------------------- > 29
37 - 57 pg/ml Aug-Oct (Seasonal rise) afgeleid van grenswaarde ---------------- > 47

Wat toch ook interessante info was voor op de wiki

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:24

Wat bovendien niet klopt in de Wiki is dat de ACTH-test pas sinds oktober 2012 beschikbaar is.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:26

Sinds wanneer was hem dan beschikbaar? want das we de datum voor Belgie.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:40

Die ACTH test was al veel langer beschikbaar - alleen de test instructies zijn enigszins veranderd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:04

De kans dat Naomi mastitis heeft is gelukkig heel klein... DA vond wel dat ze er onwijs goed uit zag :D :D

Als de uier groter wordt, of niet helemaal geslonken is met 2 weken moet ik terug bellen. En voor de zekerheid nog even iedere dag temperaturen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:25

En wat moet je in de tussentijd dan doen Focussed? Koelen of zo? Wat goed dat de DA vond dat ze er zo goed uitzag. Is toch ook zo??!! *\o/*

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:27

Das echt goed nieuws Focussed

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:30

Koelen als ze dat toelaat idd, en beetje beweging geven, zodat de doorbloeding wat gestimuleerd wordt.

En was toch wel een beetje trots, hij zei dat het z'n best uitziende Cushing patient was... (HA die stop ik in m'n zak. Ik weet nog wel dat hij zo boos op me was omdat ik pergolide wilde, en geen bromocriptine/Parlodel of wilde wachten op de Prascend, en dat als m'n behandeling mislukte hij niet verantwoordelijk was blabla haha.).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:35

Ja, die stop je in je zak inderdaad. Goed dat je toen toch hebt volgehouden toch, het gaat om JOUW paard!

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:44

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 13:49

Als je linksonderin je scherm bij Zoek naar .... het woord cushinaze intypt kun je in dit topic zoeken. Er hebben al meer mensen naar gevraagd, misschien is er een van hen die het nu gevraagd. Ik ken het van naam, maar heb het niet gebruikt.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:10

goede tip ik ga even kijken. Ik dacht dat het helemaal nieuw was.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:39

Ik lees mijn antwoord even terug en zie dat er wat ontbreekt, ik bedoelde dat er misschien een van de vragers inmiddels gebruiker is ;-)

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:00

ik heb het opgezocht wel gebruikers gevonden maar eigenlijk geen reacties of het echt werkt. Ik denk ondersteunend. Ik geef msm en glucosamine mix . Muesli suiker en zetmeel arm, goed voordroog hooi beperkt gras. En op het moment fenegriek omdat ze een snotneus heeft niks ernstigs maar wat ondersteunend. Verder natuurlijk de prascend. Ik denk niet dat Cushinaze nog veel toe zal voegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:06

Potjandoosie! Ik wist niet eens dat als je linksonder een zoekopdracht intypt je in het topic zelf gaat zoeken, Geweldig!! Thanks Fargo, dit scheelt echt veel zinloos zoekwerk...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:57

@mabellean ik heb hier een pot Cushinaze staan, maar de dame voor wie het bestemd was, lust het nauwelijks... :( Is nochtans verder geen al te kieskeurige eter, maar de cushinaze blijft gegarandeerd minstens een nacht in de eetbak liggen... De andere merrie haalt er ook haar neus voor op, en dat is een echte '' alleseter '' normaal :D . Enkel de PRE smult het goedje met veel smaak... :Y) Dus of het enig effect of bijdrage levert, zal ik hier denk ik nooit te weten komen....

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:10

in een beetje slobber pandora2?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:00

Ook al geprobeerd ( speciaal voor de dame bij de buuf wat gaan lenen <<) )...als ze nog maar die geur van de Cushinaze ruikt als ik met een emmertje de stal binnenkom, gaat ze zo ver mogelijk bij de eetbak vandaan staan en kijkt mij aan alsof ik haar wil vergiftigen ... %)
Tegen 's ochtends is het dan soms op, soms ook niet en dan kan ik de eetbak weer schoonmaken...
Ik geef nu zo af en toe een heel klein beetje...iets meer dan een mespuntje :D ...zo geraakt die pot ook wel leeg...langzaam maar zeker ! :j
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 24-06-13 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 23:02

ohjajoh6 schreef:
Potjandoosie! Ik wist niet eens dat als je linksonder een zoekopdracht intypt je in het topic zelf gaat zoeken, Geweldig!! Thanks Fargo, dit scheelt echt veel zinloos zoekwerk...

Graag gedaan, dat is echt een hele fijne tool die ze toe hebben gevoegd. Heel nuttig! Zeker in een topic als dit!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:48

fargo schreef:
ohjajoh6 schreef:

Graag gedaan, dat is echt een hele fijne tool die ze toe hebben gevoegd. Heel nuttig! Zeker in een topic als dit!

:o sinds wanneer is dat?Jeee....voel me nu echt :o?