[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariettuh

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:00

Ik gebruik voor mn shetlandpoowny de VSM creme voor eczeem. Daarnaast heb ik nog de eczeem shampoo.

Heb haar manen er helaas al af moeten scheren. Die had ze dusdanig afgeschuurd dat het geen gezicht meer was.
Vind zelf wel dat dit werkt. Ze staat niet op het land, maar samen met 8 andere shetlanders bij open stalletjes. Een deken is helaas geen optie voor mij omdat de dames en heren nog weleens 'ruzie' hebben.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:32

Nouks schreef:
AngelsDitch schreef:
jeeeeee! Wat sneu!

Jep. En daarom ben ik dus absoluut op zoek naar 't beste wat er op het gebied van vliegen- of eczeemdekens te krijgen is, want niet meer op de wei vind ik geen optie, maar dit kan gewoon niet.

de Rambo Sweet itch is van dikker materiaal dan de gewone vliegendekens. Naar mijn ervaring ook super sterk. Deken heeft alleen geen volledige buikflap, die overlapt zich alleen op de buik. Tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.

Mijn sportpaard past hij perfect, terwijl die een moeilijke dekenmaat heeft, omdat hij voor wat breder is.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 00:27

Ik lees hier niet mee, maar ik wilde even zeggen dat ik sinds een paar weken Cojosol voor mijn merrie met eczeem gebruik en er groeit nou weer haar, waar het eerst tot bloedens toe was open geschuurt Go jij! Go jij! Ik gebruik trouwens de producten tegen de jeuk en tegen de vliegen en mugjes.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:54

Bojangles schreef:
Ah oke dus dat spul is toch die hippo-eczema...
125 euro per maand, duur grapje....

blijkt dus niet zo te zijn, de prijs is nog niet bekend, zal per DA ook verschillen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:55

madamX schreef:
Dergelijke truukjes worden ook bij mensen toegepast (histamines) met als bijkomstig nadeel dat het afweersysteem nergens meer door geprikkeld wordt......

dit klinkt niet erg gezond... Verdrietig

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:13

Hallo,

Ik lees hier niet mee maar kwam met de zoekfunctie bij dit topic terecht. Ik ben de laatste tijd erg aan het kwakkelen met mijn Palomino merrie. In december heeft ze door conditie en weerstand verlies (ik had zelf een schouder blessure) schimmel gekregen. Ze was op dat moment geschoren waardoor ik koos voor de optie inenten in plaats van wassen. Na deze 2 inentingen nog steeds geen verschil, daardoor pony 4x gewassen met Imaverol en al mijn spulletjes. De schimmel is zo goed als weg, ik zie alleen nog een kleine hoeveelheid schilfertjes in de kootholte's en in de tussentijd valt haar voorpluk zonder reden met wortel en al uit. De huid tussen de voorpluk is gewoon rustig en er is niks bijzonders aan te zien. Verder ziet ze er super gezond uit en voelt zich ook gelukkig niet ziek. 2 weken geleden is de DA geweest omdat ik me zo super zorgen maakte (en nog steeds maak). Mijn DA zegt dat de schimmelinfectie over is en wat er nu gaande is de naweeën zijn. Er bestaat een kans dat de voorpluk helemaal uitvalt Huilen Ik was enerzijds vrij opgelucht maar nu valt het me op dat de laatste week ook de manen uit beginnen te vallen. Huilen Ik zie geen tekenen van schuren of afgebroken haren maar gewoon echt uitvallen. Met haar staart schuurt ze geregeld en ik was deze ongeveer 1x in de 3 weken met tea three shampoo en doe er iedere dag Sweet Itch op. Nu vertelde een stalgenoot van mij dat Thea three shampoo en sweet itch voor verbranding kunnen zorgen in de zon en dat daardoor de staartharen gewoon afbreken (aan fikken) Scheve mond Het komt door de oliën die deze 2 producten bevatten. En dat mijn merrie door verbranding en geirriteerde huid haar staart gaat schuren. Heeft iemand hier ervaring mee? Enerzijds klinkt het logisch dat olie brand maar anderzijds zijn deze producten toch niet voor niks op de markt verschenen. Als iemand nog een goede tip weet betreft de haaruitval van haar voorpluk/manen zou ik deze ook graag horen, ook al heeft dat niks met zomereczeem te maken. De DA is daarvoor alweer gebeld omdat ik er van overtuigd ben dat er meer aan de hand is dan alleen de naweeën van die schimmelinfectie. Alvast bedankt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:16

sweet itch verbranden in de zon?
nou nog nooit gemerktik gebruik het zelf ook.
en anders top je e rmee en neem je een ander product?

laat eens uitgebreid bloedonderzoek doen bij je dier,daar kun je vaak toch wel veel uithalen

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:19

Thanx Ellepel voor je antwoordt. Dat ben ik nu ook aan het overwegen want ik maak me zo'n zorgen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:30

Bojangles schreef:
Ah oke dus dat spul is toch die hippo-eczema...
125 euro per maand, duur grapje....

Als het ècht helpt en de eczeem hiermee blijvend wegblijft dan heb ik die 125 euro per maand er wel voor over.
Als ik geen deken zou opleggen moet ik een middeltje smeren dat rond de 40 euro per pot kost dus dat is ook al snel 160 euro per maand...

Trouwens, verderop werd ook gezegd in dat nieuwstopic dat er eigenlijk nog geen prijs is vastgelegd dus laten we niet op de feiten vooruit lopen.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:31

Kim_Bisous schreef:
Hallo,

Ik lees hier niet mee maar kwam met de zoekfunctie bij dit topic terecht. Ik ben de laatste tijd erg aan het kwakkelen met mijn Palomino merrie. In december heeft ze door conditie en weerstand verlies (ik had zelf een schouder blessure) schimmel gekregen. Ze was op dat moment geschoren waardoor ik koos voor de optie inenten in plaats van wassen. Na deze 2 inentingen nog steeds geen verschil, daardoor pony 4x gewassen met Imaverol en al mijn spulletjes. De schimmel is zo goed als weg, ik zie alleen nog een kleine hoeveelheid schilfertjes in de kootholte's en in de tussentijd valt haar voorpluk zonder reden met wortel en al uit. De huid tussen de voorpluk is gewoon rustig en er is niks bijzonders aan te zien. Verder ziet ze er super gezond uit en voelt zich ook gelukkig niet ziek. 2 weken geleden is de DA geweest omdat ik me zo super zorgen maakte (en nog steeds maak). Mijn DA zegt dat de schimmelinfectie over is en wat er nu gaande is de naweeën zijn. Er bestaat een kans dat de voorpluk helemaal uitvalt Huilen Ik was enerzijds vrij opgelucht maar nu valt het me op dat de laatste week ook de manen uit beginnen te vallen. Huilen Ik zie geen tekenen van schuren of afgebroken haren maar gewoon echt uitvallen. Met haar staart schuurt ze geregeld en ik was deze ongeveer 1x in de 3 weken met tea three shampoo en doe er iedere dag Sweet Itch op. Nu vertelde een stalgenoot van mij dat Thea three shampoo en sweet itch voor verbranding kunnen zorgen in de zon en dat daardoor de staartharen gewoon afbreken (aan fikken) Scheve mond Het komt door de oliën die deze 2 producten bevatten. En dat mijn merrie door verbranding en geirriteerde huid haar staart gaat schuren. Heeft iemand hier ervaring mee? Enerzijds klinkt het logisch dat olie brand maar anderzijds zijn deze producten toch niet voor niks op de markt verschenen. Als iemand nog een goede tip weet betreft de haaruitval van haar voorpluk/manen zou ik deze ook graag horen, ook al heeft dat niks met zomereczeem te maken. De DA is daarvoor alweer gebeld omdat ik er van overtuigd ben dat er meer aan de hand is dan alleen de naweeën van die schimmelinfectie. Alvast bedankt

exact hetzelfde hier gehad... mijn exceempaardje was het voorjaar nog zo goed begonnen. nx geschuurd ofzo en plots vielen op een plek de manen uit. bleek ook een schimmelinfectie te zijn. Kheb er helaas niet echt iets op gevonden... Tis gewoon bij die ene plek gebleven nadat de schimmelinfectie behandeld was.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:27

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:50

Goh heeft Subli nog voorraad van Leen Taal over wat ze kwijt moeten en daarom maar als nieuw aanprijzen Slapen
Dit voer is wel zo achterhaald Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:04

het stond er echt! foldertjes. ik weet alleen niet hoelang die foldertjes er al hingen Knipoog

maar zetmeel is te hoog, dus indi mag t niet eens hebben...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:13

Hoe heet het stof waar eczeemdekens van gemaakt zijn?
Wil ergens graag een lapje kopen om eventuele scheuren te kunnen maken.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:18

geen idee. heb ook al eens gekeken, maar ik kon het nergens vinden...

je hebt natuurlijk verschillende dekens van verschillende stofjes he...

misschien even kijken op internet waar ze ze verkopen. staat het daar niet bij?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:07

Bojangles schreef:

Voor de ivanhoe dekens zijn er reparatiesetjes. En ik denk voor de Boett ook wel. Neem anders even contact op met de importeur/fabrikant.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:08

Ons paard heeft 3 dagen niet geschuurt. Ik gebruik nu Sioskin voor de manen en heb hydrocortiderm voor zijn staart. Werkt super!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:56

Bojangles schreef:

Ik heb anders wel wat lapjes voor je. Ik heb net bij mijn nieuwe boett een heel pakket gekregen, dus daar kan je best wat van hebben.
Er zijn vast nog wel meer bokkers die wat kunnen missen Knipoog

Het is alleen wel de donkerste kleur, maakt dat wat uit?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:55

even klein update van mijn kant. Zen staat nu onder een eczeemdeken (rambo), smeer zijn manen dagelijks in met klitwortel. Hij wordt nog gewassen met antiparasiet (was een kuur van 4 keer met telkens 4 dagen er tussen). Hij heeft maandag een halve dag zonder deken gestaan. 's avonds geen jeuk Lachen. Vandaag staat hij, omdat het regelmatig regent, onder zijn regendeken, heeft geen hals. Dus ik ben benieuwd vanavond. Hij is inmiddels 1 week jeukvrij Haha!.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:33

Ja, met Liberate is Licor vorig jaar ook de zomereczeem periode doorgekomen, maar dat heeft me wel een pot per week gekost!! Dat kwam op 160 euro per maand...
Het is helaas een erg duur middel... Maar het helpt wel idd...

Nu smeer ik het nog af en toe op, verder staat hij onder zijn eczeemdeken.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:09

Hoi, zou ik mijn pony vandaag zonder deken op de wei kunnen zetten?
Dan kan ik de deken eventjes wassen. Het regent hier al de hele dag..

Kan toch wel?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:27

over dat dat eczema spul?

ik was vanmiddag bij divoza en zag daar heel toevallig een product staan waar polypeptiden in zit

Citaat:
LifeCare© Horses Polypeptide T
Natuurlijke rustgever
Dit product geeft uw paard rust en helpt het geconcentreerd blijven. Tevens ideaal voor betere leerprestaties van uw paard.
Wordt aanbevolen voor:

Bij zenuwachtig gevoel.
Bij zwakke zenuwen.
Bij stress en spanning in ongewone omgeving, het paard wordt minder stressgevoelig.
Ingrediënten 100% maritiem peptide extract.
Dosering: Om een optimaal resultaat te verkrijgen moet minimaal het paard vier dagen voor aanvang van de activiteit die voor het paard stress of spanning oproept een hoeveelheid van 20-30 ml polypeptide T per dag worden toegediend. Ook bevelen wij aan om daarna teneinde het resultaat te behouden een onderhoudsdosis van 10-20 ml dagelijks toe te dienen.

polypeptiden geven dan dus rust?
Laatst bijgewerkt door ellepel op 17-07-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:38

Steffie89 schreef:
Hoi, zou ik mijn pony vandaag zonder deken op de wei kunnen zetten?
Dan kan ik de deken eventjes wassen. Het regent hier al de hele dag..

Kan toch wel?

maar die deken is in 10 minuten droog dus als je de deken gewassen hebt meteen weer opdoen.
is beter voor je pony

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:40

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:11

Heeft iemand van jullie ervaringen met deze deken? Hij is te koop bij agradi. Hij lijkt verrassend veel op de rambo sweet itch hoody, alleen de stof is gaasachtig en niet zo heel dik als die van rambo.

Afbeelding