Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouks schreef:AngelsDitch schreef:jeeeeee! Wat sneu!
Jep. En daarom ben ik dus absoluut op zoek naar 't beste wat er op het gebied van vliegen- of eczeemdekens te krijgen is, want niet meer op de wei vind ik geen optie, maar dit kan gewoon niet.
Bojangles schreef:Ah oke dus dat spul is toch die hippo-eczema...
125 euro per maand, duur grapje....
madamX schreef:Dergelijke truukjes worden ook bij mensen toegepast (histamines) met als bijkomstig nadeel dat het afweersysteem nergens meer door geprikkeld wordt......
Bojangles schreef:Ah oke dus dat spul is toch die hippo-eczema...
125 euro per maand, duur grapje....
Kim_Bisous schreef:Hallo,
Ik lees hier niet mee maar kwam met de zoekfunctie bij dit topic terecht. Ik ben de laatste tijd erg aan het kwakkelen met mijn Palomino merrie. In december heeft ze door conditie en weerstand verlies (ik had zelf een schouder blessure) schimmel gekregen. Ze was op dat moment geschoren waardoor ik koos voor de optie inenten in plaats van wassen. Na deze 2 inentingen nog steeds geen verschil, daardoor pony 4x gewassen met Imaverol en al mijn spulletjes. De schimmel is zo goed als weg, ik zie alleen nog een kleine hoeveelheid schilfertjes in de kootholte's en in de tussentijd valt haar voorpluk zonder reden met wortel en al uit. De huid tussen de voorpluk is gewoon rustig en er is niks bijzonders aan te zien. Verder ziet ze er super gezond uit en voelt zich ook gelukkig niet ziek. 2 weken geleden is de DA geweest omdat ik me zo super zorgen maakte (en nog steeds maak). Mijn DA zegt dat de schimmelinfectie over is en wat er nu gaande is de naweeën zijn. Er bestaat een kans dat de voorpluk helemaal uitvaltIk was enerzijds vrij opgelucht maar nu valt het me op dat de laatste week ook de manen uit beginnen te vallen.
Ik zie geen tekenen van schuren of afgebroken haren maar gewoon echt uitvallen. Met haar staart schuurt ze geregeld en ik was deze ongeveer 1x in de 3 weken met tea three shampoo en doe er iedere dag Sweet Itch op. Nu vertelde een stalgenoot van mij dat Thea three shampoo en sweet itch voor verbranding kunnen zorgen in de zon en dat daardoor de staartharen gewoon afbreken (aan fikken)
Het komt door de oliën die deze 2 producten bevatten. En dat mijn merrie door verbranding en geirriteerde huid haar staart gaat schuren. Heeft iemand hier ervaring mee? Enerzijds klinkt het logisch dat olie brand maar anderzijds zijn deze producten toch niet voor niks op de markt verschenen. Als iemand nog een goede tip weet betreft de haaruitval van haar voorpluk/manen zou ik deze ook graag horen, ook al heeft dat niks met zomereczeem te maken. De DA is daarvoor alweer gebeld omdat ik er van overtuigd ben dat er meer aan de hand is dan alleen de naweeën van die schimmelinfectie. Alvast bedankt
Bojangles schreef:Hoe heet het stof waar eczeemdekens van gemaakt zijn?
Wil ergens graag een lapje kopen om eventuele scheuren te kunnen maken.
Bojangles schreef:Hoe heet het stof waar eczeemdekens van gemaakt zijn?
Wil ergens graag een lapje kopen om eventuele scheuren te kunnen maken.
Citaat:LifeCare© Horses Polypeptide T
Natuurlijke rustgever
Dit product geeft uw paard rust en helpt het geconcentreerd blijven. Tevens ideaal voor betere leerprestaties van uw paard.
Wordt aanbevolen voor:
Bij zenuwachtig gevoel.
Bij zwakke zenuwen.
Bij stress en spanning in ongewone omgeving, het paard wordt minder stressgevoelig.
Ingrediënten 100% maritiem peptide extract.
Dosering: Om een optimaal resultaat te verkrijgen moet minimaal het paard vier dagen voor aanvang van de activiteit die voor het paard stress of spanning oproept een hoeveelheid van 20-30 ml polypeptide T per dag worden toegediend. Ook bevelen wij aan om daarna teneinde het resultaat te behouden een onderhoudsdosis van 10-20 ml dagelijks toe te dienen.
Steffie89 schreef:Hoi, zou ik mijn pony vandaag zonder deken op de wei kunnen zetten?
Dan kan ik de deken eventjes wassen. Het regent hier al de hele dag..
Kan toch wel?