Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Hoe komen ze op kool dan?![]()
Heb jij ook al info gezocht op engelse sites? -
Daar staat vaak erg veel,op.
Van welek kruiden etc wil je precies weten of het heeft geholpen?
Die van mij krijgen beiden momenteel natriumbicarbonaat, dit zit in gastro plus van havens.
Bij appie zie ik geen verschil in eczeem.
Bij mijn merrie werkt het goed voor de mest
Citaat:- Verstrek veel brandnetels om te ontgiften;
- Geef extra vitamines, mineralen en spoorelementen om de tekorten in het lichaam weer aan te vullen. Deze zitten in spelt, zwarte haver ,maïs, alle koolsoorten o.a., broccoli, rode en witte kool, rode bieten, ui, knoflook, wortel, appel, groene thee, kurkuma, zwarte peper, kombuchadrank , lijnzaadolie of lijnzaadmeel;
- Voer geen bewerkt voedsel waar suiker of melasse inzit;
eilleen333 schreef:Helaas is er nog niemand die me dit kan vertellen, maar ik wacht ook nog op enkele mails. Heb behoorlijk wat mensen aangeschreven, uit alle hoeken van de "geneeskunde". Zowel regulier als alternatief, en ik ben erg benieuwd. Huidige status: de twee hoog aangeschreven dierenartsen konden niets voor me doen en eentje verwees me door naar de Blauwe Hengst. Dus dat was dan het hoofdstuk "reguliere diergeneeskunde". Uni Utrecht heb ik ook al gevraagd, zonder resultaat.
Citaat:In de trailer neemt u de bochten naar links erg snel, en dat is onprettig en daarom wil ze in de bak niet in rechtergalop. Zomereczeem? Oh, dat kwam uit de analyse niet naar voren. Nee, daar kan ik u niet mee helpen.
Citaat:Men denkt dat er is mis is, maar men voelt niet of dat echt zo is. Ze geeft beelden van een veranderend lijf wat wel eens minder krachtig en ook pijnlijk is. Ze geeft aan dat dit normaal is en dat het geen ingrijpen hoeft
Eapy schreef:HarmonyPippa, heb ik er overheen gelezen of heb je geen deken en/of masker geprobeerd...? Dit is toch wel het allereerste wat ik zou doen en het beste wat werkt.
ellepel schreef:Ik vind het toch wel erg lijken op de schuurplekken die mijn merrie had door mijt.
Zou toch zowieso daar tegen gaan behandelen.
Krijgt je dier naast het hooi nog een vitaminesupplement?
Mooi hooi is fijn,maar kan toch zijn dat er wel gens een tekort aan is.
Ik vind het alleen maar schuren op het hoofd en hals wat nu aan de hand is geen teken van zomereczeem,mijn merrie doet dat vaak najaar ook en soms voorjaar met verharen.
maar die heeft absoluut geen zomereczeem en enkel alleen maar aan het hoofd.
Ga ook kijken of je de darmen kunt ondersteunen,.
zou geen azijn gaan geven,maar meer een product met probiotica er in.
Wanneer heb je voor het laatst ontwormd?
ellepel schreef:Nee,mijt springt niet,maar kruipt,dus is een besmetting met een ander paard er niet zomaar.
Ik heb behandeld met sebacil,maar er is ook neocidol of andere middelen.
, hier gaat het wel uitsluitend via de dierenarts, middelen voor mijt kun je niet zomaar kopen.
Ivermectine word wel aangeraden als er mijt is,dus dat is wel goed om te doen.
Naar mijn idee is probiotica altijd wel goed.
en er zijn misschien nog andere middelen die je nog kunt proberen om de darmen te ondersteunen?
Blijft soms erg moeilijk om er achter te komen waar het nou precies vandaan komt
Rachel_x schreef:Nu 3 zomers mee gemaakt met mijn eczeem pony. Ik kan niet anders concluderen dat actief rijden en op rantsoen houden, en een perfecte hoofdkap en deken heel goed werken voor mijn koudbloed pony. Dit jaar amper werk aan gehad, geen speciale zalfjes of voer oid. En dat was vorige jaren wel anders! Ik heb het gevoel dat het m echt zit in het voldoende bewegen.