[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:56

Die van mij loopt 24/7 met graasmasker op het land. Maar ze heeft dan ook geen verleden met HB.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:33

Die van mij mag zo 1 a 2 u per dag op het land maar geen hb verleden. Als ze wel hb verleden hebben zou ik ze niet meer op het gras zetten.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:44

Mijn paard staat 8 uur of meer per dag op gras en heeft geen verleden met HB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:51

Bam. Hoefsmid geweest; hij raad het sterk af om nog te rijden of te mennen...
|(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:58

amoj schreef:
|(

Wat was daar zijn reden/argument voor?
Als je pony niet goed is, kreupel etc, of geen plezier erin heeft dan lijkt het mij logisch maar anders waarom niet?

Mijn paard staat nu gewoon 24/7 op het weiland. Stond ze al voor ik 3 weken geleden de diagnose kreeg, geen verleden met HB of overgewicht dus laat het nu maar zo. Volgend jaar kijk ik wel weer wat ik ga doen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:04

amoj schreef:
|(

Want? En heb jij dat gevoel ook, en wat geeft de da aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:14

Ze loopt idd niet helemaal zuiver. Maak vanavond even een filmpje, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ze heeft nog steeds last vd gevolgen van haar bevangenheid afgelopen voorjaar.
Hierdoor heeft ze een dubbele zool linksvoor. Daardoor belast ze deze minder, waardoor hij raar groeit, zgn eendenplatvoet...
En ze is oud.
Maar is dat een reden om met alles te kappen?
Da is vanochtend voor de hoefsmid nog geweest, hij kon niks vinden waardoor ze kreupel loopt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:17

Maar ze loopt dus wel kreupel. En als ik zo eens terugdenk aan dat het steeds weer niet lukken gaat als je wat met je paardje probeert en dan naar de leeftijd kijk, dan vind ik het eerlijk gezegd niet zo een gek advies amoj.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:44

amoj schreef:
Ze heeft nog steeds last vd gevolgen van haar bevangenheid afgelopen voorjaar.
Hierdoor heeft ze een dubbele zool linksvoor. Daardoor belast ze deze minder, waardoor hij raar groeit, zgn eendenplatvoet...
En ze is oud.
Maar is dat een reden om met alles te kappen?

Dit is idd een reden om ermee te kappen :j . Het houdt ooit eens op, net als bij ons mensen. Accepteer dat en probeer haar een pijnvrij pensioentje te geven... het mooiste wat je een paard kan schenken <3

Mik_Frits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:46

Ik ben echt van de beweging, maar als een paard kreupel is is het een ander verhaal. Mijn Fjord staat ca. 6 uurtjes in de wei. Gelukkig geen afgekloven land, dat korte gras is echt funest.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:50

Eens is het tijd voor pensioen. En als ze te lastig wordt, dan ga je toch wandelen of bv langeteugelen langs de weg, of in de bak? Er zijn zoveel dingen die je lekker saampjes kan doen.

Kootje heeft ook een verleden van hb, meerdere keren, maar dit jaar kost te rui hem best veel energie, waardoor de manenkam tot nu toe soepel blijft. Blijft dat zo, dan blijft de graaskorf af. Zodra de manenkam weer harder wordt, dan gaat de graaskorf weer om.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:48

Die van mij heeft wel een verleden met HB en overgewicht maar staat wel 24/7 op de wei met inloop. Ze is nu niet meer dik (vroeger wel) en krijgt genoeg beweging. Merk dat dit voor haar de prettigste manier van leven is. Ze knapte na de verhuizing direct op toen ik haar op mijn oude vertrouwde plekje terug gezet heb! Ik heb eerst 1 jaar in de buurt van mijn huis gestaan maar daar kon men haar geen regelmaat bieden.. Omdat regelmaat in dit geval zo belangrijk is heb ik besliten zsm te verhuizen.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:49

Megan staat 24/7 op de wei met een graasmasker.

Ze is (waarschijnlijk, maar niet helemaal zeker) hb geweest.
Opbouwen heeft drie maanden geduurd.

oliebol Amoj, dat zijn niet de berichten die je wil horen. Hoe staat je paard verder op de voeten? En hoe oud is ze?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:50

Helemaal happy de waarde van nu is 29.3 dus gewoon door blijven gaan op een half tabletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:06

Wauw dat is schrikken Amoj, hoe oud is ze? Is het voorgoed niet meer werken of tot ze weer zuiver is?

Goed nieuws Marcella! Ga je nog een keer weer hertesten?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:10

Bericht van de da de waarde is 31 te hoog.Maar ze doet het super op 1 pil dus zo door gaan.Britta is nooit hb geweest.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:56

Waarde vorig jaar 45 dus helemaal blij ermee. Misschien volgend jaar weer testen hangt af van hoe ik financieel zit.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:49

Ja,de oudjes zijn wel duur geworden.Maar Britta heeft het verdient.Ze heeft 23 jaar hard gewerkt op de manege.Half Groesbeek heeft op haar leren rijden en nu een rustig pensioen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:19

Ik snap het wel, maar vind het zo moeilijk, ze is verder nog zo helder en vrolijk. Wandelen wordt m niet, er zijn hier geen paden, ik kan alleen langs een 80 km weg stappen, das niet relaxed wandelen :(
Paard is 27, en idd voorgoed mee stoppen.
Verder heeft ze hele goede, sterke hoeven, alleen linksvoor dus waardeloos.
Ik maak morgen even foto's en een filmpje, vandaag niet aan toe gekomen helaas
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 19-09-18 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 00:34

Ik ben benieuwd naar je filmpje. Maar eh.. dubbele zool..? Een normale hoefsmid hoort die toch gewoon weg te halen? Misschien tijd voor een andere, betere hoefsmid?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:57

Britta31 schreef:
Bericht van de da de waarde is 31 te hoog.Maar ze doet het super op 1 pil dus zo door gaan.Britta is nooit hb geweest.

Is de waarde 31? Dat is in deze periode van het jaar toch niet te hoog?

Amoj, wat is het plan van de hoefsmid met die dubbele zool?
Als ze niet lange tijd goed loopt is het wel tijd voor pensioen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:31

Hij heeft idd wat weggehaald, maar wist niet precies hoe ver hij kon gaan. Hij zei dat je bij veel paarden die dat hebben in het hoekje een plek hebt waar je makkelijk kunt zien tot hoe ver je kunt gaan. Die heeft paard niet, dus hij durfde niet verder te gaan.
Hij zei dat het er gewoon uit moet groeien.
Als goed is kan ik vanmiddag even een filmpje maken..
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 19-09-18 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Mik_Frits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:26

Frits nu twee dagen zonder Prascend op advies DA. Hij at geen hooi meer, wel gras en krachtvoer. Vanmorgen ritje met de kar gemaakt en hij dacht dat hij 7 was ipv 31. Ik had mijn handen er aan vol. Lijkt wel of hij veel vrolijker is. Over 3dagen moet ik weer met de Prascend beginnen en dan s avonds ipv s ochtends geven. @amoy, mijn paard heeft ijzers met een opzetje en zolen, werkt bij hem echt super. Hij heeft ook heel slecht gelopen, toen heb ik me er in verdiept en advies van van Nassau toegepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:46

hoeveel geef jij dan mik frits? Want een te hoge dosering kan ook de eetlust goed bederven. Is een van de grote bijwerkingen, daarom staat er in de OP juist laag te beginnen en langzaam aan te verhogen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:34

Hele dagen wei, wel stripbegrazing, geen HB verleden, waardes als gezond dier voor enkele weken terug, geen medicatie op dit moment.

Wat bedoeld de smid met dubbele zool, dat de steunsels over de zool gegroeid zijn of zo?