Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
norton84 schreef:De uitslagen zijn bekend. Hij reageert op 2 soorten huisstof mijt. En op een schimmel. As woensdag komt hij nog dingen door spreken. Mbt darmen diarree zitten er nog wormen terwijl hij pas gedaan is. Dan zou hij omdat ik liever in verband met ZE niet hoog in eiwit een kuur krijgen om de darm bacteriën op peil te krijgen. En dan aan prednisol voor de allergie. Weet iemand daar de kosten van overgens
femke_harley schreef:norton84 schreef:De uitslagen zijn bekend. Hij reageert op 2 soorten huisstof mijt. En op een schimmel. As woensdag komt hij nog dingen door spreken. Mbt darmen diarree zitten er nog wormen terwijl hij pas gedaan is. Dan zou hij omdat ik liever in verband met ZE niet hoog in eiwit een kuur krijgen om de darm bacteriën op peil te krijgen. En dan aan prednisol voor de allergie. Weet iemand daar de kosten van overgens
Mijn merrie staat ook op de Prednisol. 100 stuks betaal ik ongeveer 80 euro voor.
Ze krijgt er 1 per dag en ze reageert bijna overal allergisch op en lag op haar hals
rug en kont helemaal open. Sinds ze de medicijnen krijgt (waar ik eigenlijk echt niet
blij mee ben) gaat het super!
Yvank_ schreef:Pff hele leven die medicatie zou me afvragen in hoeverre dat paardwaardig is.. Op den duur tast je de maag en lever er gigantisch mee aan met alle gevolgen van dien... Tis echt rotspulmn oude pony heeft het een paar maanden gehad en die kreeg daar ook weer allemaal kwalen van aan maag en lever, dat is geen doen eigenlijk
Yvank_ schreef:Pff hele leven die medicatie zou me afvragen in hoeverre dat paardwaardig is.. Op den duur tast je de maag en lever er gigantisch mee aan met alle gevolgen van dien... Tis echt rotspulmn oude pony heeft het een paar maanden gehad en die kreeg daar ook weer allemaal kwalen van aan maag en lever, dat is geen doen eigenlijk
Nammie schreef:Yvank_ schreef:Pff hele leven die medicatie zou me afvragen in hoeverre dat paardwaardig is.. Op den duur tast je de maag en lever er gigantisch mee aan met alle gevolgen van dien... Tis echt rotspulmn oude pony heeft het een paar maanden gehad en die kreeg daar ook weer allemaal kwalen van aan maag en lever, dat is geen doen eigenlijk
Huisstofmijt , ik denk dat die niet op de wei zijn...
Schimmel , tja , dat kunnen ook paddestoelen zijn.
Ik zou op zoek gaan naar een wei op zandgrond , en daar lekker je paardje laten lopen 24 per dag , mogelijk dat de allergenen daar niet aanwezig zijn , en je kunt stoppen met de prednison.
Nammie schreef:Yvank_ schreef:Pff hele leven die medicatie zou me afvragen in hoeverre dat paardwaardig is.. Op den duur tast je de maag en lever er gigantisch mee aan met alle gevolgen van dien... Tis echt rotspulmn oude pony heeft het een paar maanden gehad en die kreeg daar ook weer allemaal kwalen van aan maag en lever, dat is geen doen eigenlijk
Ik zou op zoek gaan naar een wei op zandgrond , en daar lekker je paardje laten lopen 24 per dag , mogelijk dat de allergenen daar niet aanwezig zijn , en je kunt stoppen met de prednison.
femke_harley schreef:Yvank_ schreef:Pff hele leven die medicatie zou me afvragen in hoeverre dat paardwaardig is.. Op den duur tast je de maag en lever er gigantisch mee aan met alle gevolgen van dien... Tis echt rotspulmn oude pony heeft het een paar maanden gehad en die kreeg daar ook weer allemaal kwalen van aan maag en lever, dat is geen doen eigenlijk
Vind ik wel een groffe conclusie. Oké het is rotspul, maar als je haar nu ziet en wat we allemaal weer doen. Ga ik haar niet in laten slapen. We gaan na de zomer minderen. Tuurlijk hoop ik tijdelijk te kunnen stoppen. Maar ze is nog lang niet toe aan inslapen hoor. Beetje raar. Wat niet paardwaardig is? Dat ze helemaal van voor tot achter open lag, niet met andere paarden kon, niet zonder deken kon. Tuurlijk baal ik ervan. Maar ze is 21 jaar en is nog nooit zo actief en goed in d'r vel geweest. Tevens staat ze op een hele lage dosis en geen normale 5 capsules voor dit grote paard, maar 1.
Gelukkig staat ze continue onder controle van m'n artsen. Maar bedankt voor je snelle conclusie.
Yvank_ schreef:Groffe conclusie? Nee realistischook al is het een lage dosis het is blijft rotspul en vergif voor maag en lever. Ik heb met eigen ogen gezien wat het spul met je paard doet. Of het toeval was of niet maar mijn pony ontwikkelde in tijde van dat spul kanker waar artsen helaas wel een degelijke verband in zagen. Ik heb de pony daarom ook moeten laten inslapen.
In de eerste periode merk je nog niet zoveel. Maar op langere termijn wordt het steeds erger en moment dat de lever al teveel is aangetast kan het hele paard niet meer goed functioneren met alle gevolgen van dien...
Ik ken ook een paard die net als die van jouw overal allergisch voor was ook op getest en met biopten etc. De oplossing daarvoor was verhuizen... In een andere omgeving had het paard ineens geen last meer.
Kitty_ schreef:Een kleine week geleden plaatste ik hier een berichtje dat ik was begonnen met aa xcema care van de dierenarts. Tot nu toe is mijn eerste indruk positief, ik heb echt het idee dat mijn pony minder jeuk heeft en zijn staart en manen zien er een stuk rustiger uit. Is er inmiddels als iemand die meer ervaring met dit middel heeft?
assebassie schreef:Kitty_ schreef:Een kleine week geleden plaatste ik hier een berichtje dat ik was begonnen met aa xcema care van de dierenarts. Tot nu toe is mijn eerste indruk positief, ik heb echt het idee dat mijn pony minder jeuk heeft en zijn staart en manen zien er een stuk rustiger uit. Is er inmiddels als iemand die meer ervaring met dit middel heeft?
Nog geen ervaring, ik ben vanmorgen begonnen met dit middeltje, maar fijn dat het bij jou helpt!!
Vind het wel erg duur, 60 euro voor 125 ml, laat het wel weten hoe het bevalt.
norton84 schreef:Ik ging er zelf ook vanuit dat beide in hooi stro zit.
De enige optie is verkoop als ik hem op zandgrond wil zetten. Woon in Zeeland en hier is echt alles klei. Zou hem eventueel in brabant in bos kunnen zetten. Maar dat heeft dan als gevolg dat ik niet meer elke dag kan ivm afstand en gezin.