[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Estera

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:43

Bij mij is de RSIH de 1e deken die nu een 2e seizoen mee gaat en dat terwijl er sinds deze deken een boef van een hengst jaarling (nu 2-jarige) bij staat. Andere dekens redde ik het geen seizoen mee.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:28

Ik heb idefix zijn QHP dekentje (zon bruine pyjama) weer opgedaan. Hij deed het opzich goed met zijn rambo sweet itch deken, maar hij heeft allemaal kale plekken in zijn manen, en schilfers, heb het idee dat het deken niet goed lucht.

Ik wil binnenkort eens gaan kijken of ik aan een hoofdkap clibjes kan zetten en die dan aan mijn qhp deken vast kan maken, want hij schuurt zijn hele gezicht kapot!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:43

Zijn er geen zomerexzeem dekentjes voor Shetlanders met een gezellige kleur ipv poepbruin of wit dat binnen de kortste keren in een vlekkerig grauw verandert? Mijn kleinste Shet (circa 78 cm schoft, lengte borst-bil net 1 meter) heeft nu toch echt zo iets nodig, ik spuit en smeer me suf, dus moet ik nu ECHT aan de deken voordat 't erger wordt met 't geschuur!

iemand tips/suggesties?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:49

Nee die zijn er niet, grijs/wit/bruin/donkerblauw, andere kleuren ben ik nog niet tegen gekomen.
Maar het gaat toch niet om de kleur, maar de functionaliteit, of mis ik iets?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:02

Nou ik dacht gewoon dat het wat leuker stond, zo'n vrolijk kleurtje,( natuurlijk GAAT het daar niet om), bij zo'n klein Shetmeisje waar ook kinderen wel mee omgaan, maar als die er niet zijn houdt 't op en bestel ik er gewoon maar eentje. Zal wel zo'n bruine worden, die zijn geloof ik het sterkste/beste.

Zie overigens niet in wat er mis zou zijn aan een gezellig kleurtje willen, en begrijp ook niet dat ze niet in leuke kleurtjes gemaakt worden, kennelijk. Misschien heeft dat iets met vliegen-afstoterij te maken (hoewel ze wel in "vliegen-afstotend" zebra verkrijgbaar zijn, maar dat vind ik nou weer niks).

Jammer, want ik hou wel van EN functioneel EN leuk ogend.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:44

De bruinste de sterkste? Juist de witte rsih die is er in mintgroen, dus voila, ben je klaar voor je shet :j

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:00

norton84 schreef:
De uitslagen zijn bekend. Hij reageert op 2 soorten huisstof mijt. En op een schimmel. As woensdag komt hij nog dingen door spreken. Mbt darmen diarree zitten er nog wormen terwijl hij pas gedaan is. Dan zou hij omdat ik liever in verband met ZE niet hoog in eiwit een kuur krijgen om de darm bacteriën op peil te krijgen. En dan aan prednisol voor de allergie. Weet iemand daar de kosten van overgens

Mijn merrie staat ook op de Prednisol. 100 stuks betaal ik ongeveer 80 euro voor.
Ze krijgt er 1 per dag en ze reageert bijna overal allergisch op en lag op haar hals
rug en kont helemaal open. Sinds ze de medicijnen krijgt (waar ik eigenlijk echt niet
blij mee ben) gaat het super!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:01

Mijn vriendin heeft een RSHIH te koop. Maar een paar keer omgehad (op 1 hand te tellen), maar ze vind hem niet fijn. Iemand interesse? Ze heeft maat 165 (Dacht ik, moet ik even na vragen) Normaal heeft ze dekenmaat 185, dat weet ik wel.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:10

femke_harley schreef:
norton84 schreef:
De uitslagen zijn bekend. Hij reageert op 2 soorten huisstof mijt. En op een schimmel. As woensdag komt hij nog dingen door spreken. Mbt darmen diarree zitten er nog wormen terwijl hij pas gedaan is. Dan zou hij omdat ik liever in verband met ZE niet hoog in eiwit een kuur krijgen om de darm bacteriën op peil te krijgen. En dan aan prednisol voor de allergie. Weet iemand daar de kosten van overgens

Mijn merrie staat ook op de Prednisol. 100 stuks betaal ik ongeveer 80 euro voor.
Ze krijgt er 1 per dag en ze reageert bijna overal allergisch op en lag op haar hals
rug en kont helemaal open. Sinds ze de medicijnen krijgt (waar ik eigenlijk echt niet
blij mee ben) gaat het super!

Hoe lang moet jij het geven.
Zat me ook nog in te lezen mbt bioron die heeft ook iets om darmen te ondersteunen. Is goedkoper. Maar werkt het.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:01

De rest van haar leven. Wil wel over een tijd naar 1 om de dag. De allergieën zullen nooit weg gaan.
Voer heb ik allemaal geprobeerd, maar mocht geen baat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:26

Pff hele leven die medicatie zou me afvragen in hoeverre dat paardwaardig is.. Op den duur tast je de maag en lever er gigantisch mee aan met alle gevolgen van dien... Tis echt rotspul |( mn oude pony heeft het een paar maanden gehad en die kreeg daar ook weer allemaal kwalen van aan maag en lever, dat is geen doen eigenlijk :n

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 00:26

Oke dus als ik jullie goed begrijp is het raadzaam om maag beschermers bij te geven. Zouden er alternatief zijn

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 08:38

Yvank_ schreef:
Pff hele leven die medicatie zou me afvragen in hoeverre dat paardwaardig is.. Op den duur tast je de maag en lever er gigantisch mee aan met alle gevolgen van dien... Tis echt rotspul |( mn oude pony heeft het een paar maanden gehad en die kreeg daar ook weer allemaal kwalen van aan maag en lever, dat is geen doen eigenlijk :n

Huisstofmijt , ik denk dat die niet op de wei zijn...
Schimmel , tja , dat kunnen ook paddestoelen zijn.
Ik zou op zoek gaan naar een wei op zandgrond , en daar lekker je paardje laten lopen 24 per dag , mogelijk dat de allergenen daar niet aanwezig zijn , en je kunt stoppen met de prednison.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:04

Yvank_ schreef:

Vind ik wel een groffe conclusie. Oké het is rotspul, maar als je haar nu ziet en wat we allemaal weer doen. Ga ik haar niet in laten slapen. We gaan na de zomer minderen. Tuurlijk hoop ik tijdelijk te kunnen stoppen. Maar ze is nog lang niet toe aan inslapen hoor. Beetje raar. Wat niet paardwaardig is? Dat ze helemaal van voor tot achter open lag, niet met andere paarden kon, niet zonder deken kon. Tuurlijk baal ik ervan. Maar ze is 21 jaar en is nog nooit zo actief en goed in d'r vel geweest. Tevens staat ze op een hele lage dosis en geen normale 5 capsules voor dit grote paard, maar 1.

Gelukkig staat ze continue onder controle van m'n artsen. Maar bedankt voor je snelle conclusie. ;)
Laatst bijgewerkt door femke_harley op 07-06-14 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:06

Nammie schreef:
Yvank_ schreef:

Ik zou op zoek gaan naar een wei op zandgrond , en daar lekker je paardje laten lopen 24 per dag , mogelijk dat de allergenen daar niet aanwezig zijn , en je kunt stoppen met de prednison.

Schimmelsporen zit ook in hooi en stro helaas. Geldt ook hoor huisstofmijt. Geloof me je komt het bijna overal tegen. Misschien idd 24 buiten, maarja als je bij moet voeren wordt het al lastig.
Nammie schreef:
Yvank_ schreef:

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:29

Nammie schreef:
Yvank_ schreef:

Ik ging er zelf ook vanuit dat beide in hooi stro zit.
De enige optie is verkoop als ik hem op zandgrond wil zetten. Woon in Zeeland en hier is echt alles klei. Zou hem eventueel in brabant in bos kunnen zetten. Maar dat heeft dan als gevolg dat ik niet meer elke dag kan ivm afstand en gezin.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:02

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:08

was UHG niet een dubieus adres? Meen dat ik op Bokt gelezen heb over maandenlange levertermijnen etc.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:31

femke_harley schreef:
Yvank_ schreef:

Vind ik wel een groffe conclusie. Oké het is rotspul, maar als je haar nu ziet en wat we allemaal weer doen. Ga ik haar niet in laten slapen. We gaan na de zomer minderen. Tuurlijk hoop ik tijdelijk te kunnen stoppen. Maar ze is nog lang niet toe aan inslapen hoor. Beetje raar. Wat niet paardwaardig is? Dat ze helemaal van voor tot achter open lag, niet met andere paarden kon, niet zonder deken kon. Tuurlijk baal ik ervan. Maar ze is 21 jaar en is nog nooit zo actief en goed in d'r vel geweest. Tevens staat ze op een hele lage dosis en geen normale 5 capsules voor dit grote paard, maar 1.

Gelukkig staat ze continue onder controle van m'n artsen. Maar bedankt voor je snelle conclusie. ;)

Groffe conclusie? Nee realistisch :) ook al is het een lage dosis het is blijft rotspul en vergif voor maag en lever. Ik heb met eigen ogen gezien wat het spul met je paard doet. Of het toeval was of niet maar mijn pony ontwikkelde in tijde van dat spul kanker waar artsen helaas wel een degelijke verband in zagen. Ik heb de pony daarom ook moeten laten inslapen.

In de eerste periode merk je nog niet zoveel. Maar op langere termijn wordt het steeds erger en moment dat de lever al teveel is aangetast kan het hele paard niet meer goed functioneren met alle gevolgen van dien...

Ik ken ook een paard die net als die van jouw overal allergisch voor was ook op getest en met biopten etc. De oplossing daarvoor was verhuizen... In een andere omgeving had het paard ineens geen last meer.

Ik zeg nergens dat jouw paard beter af is met inslapen maar ik waarschuw je wel van de gevolgen van lange tijd dit medicijn gebruiken. Nou kan ik me indenken dat de artsen het voor geschreven hebben voor lange tijd omdat ze even heel kort door de bocht wel al op leeftijd is en dat jullie dit misschien doen onder het mom liever nog 3 jaar met medicijnen leuk leven dan 10 jaar zonder ellende. Dat kan dat weet ik niet. Het enige wat ik zeg is realiseer je wel dat je paard niet 10 jaar zonder bijwerkingen etc op deze medicijnen zal staan want daar is het veel te heftig spul voor óók in lage dosis.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:42

En het feest van de dazen is vandaag ook weer begonnen hier. Spaanse druif zijn jurk ook maar aangetrokken -:(-

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:51

Ik ben gister zelf te grazen genomen door die domme dazen. Paard op buitenrit ingepakt, ingesprayed en volledig beschermd.. Ik zelf in mn hals te pakken genomen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:04

Yvank_ schreef:
Groffe conclusie? Nee realistisch :) ook al is het een lage dosis het is blijft rotspul en vergif voor maag en lever. Ik heb met eigen ogen gezien wat het spul met je paard doet. Of het toeval was of niet maar mijn pony ontwikkelde in tijde van dat spul kanker waar artsen helaas wel een degelijke verband in zagen. Ik heb de pony daarom ook moeten laten inslapen.

In de eerste periode merk je nog niet zoveel. Maar op langere termijn wordt het steeds erger en moment dat de lever al teveel is aangetast kan het hele paard niet meer goed functioneren met alle gevolgen van dien...

Ik ken ook een paard die net als die van jouw overal allergisch voor was ook op getest en met biopten etc. De oplossing daarvoor was verhuizen... In een andere omgeving had het paard ineens geen last meer.

Ik zeg nergens dat jouw paard beter af is met inslapen maar ik waarschuw je wel van de gevolgen van lange tijd dit medicijn gebruiken. Nou kan ik me indenken dat de artsen het voor geschreven hebben voor lange tijd omdat ze even heel kort door de bocht wel al op leeftijd is en dat jullie dit misschien doen onder het mom liever nog 3 jaar met medicijnen leuk leven dan 10 jaar zonder ellende. Dat kan dat weet ik niet. Het enige wat ik zeg is realiseer je wel dat je paard niet 10 jaar zonder bijwerkingen etc op deze medicijnen zal staan want daar is het veel te heftig spul voor óók in lage dosis.[/quote]

Verhuizen? Waarheen? Ze is allergisch voor schimmels (zit in stro/hooi/kuil), mijten, insecten, grassoorten, zaden. Dus als je een idee heb waarheen, hoor ik het graag.

Wat ik ookal aan heb gegeven hoop ik dat ze straks (tijdelijk) zonder kan. Ik ben in 7 klinieken met haar geweest, niemand wist wat ze ermee aan moesten. Ik vind het nu nog lang geen tijd voor inslapen en ik weet wat de gevolgen (kunnen) zijn van prednison. Maar wat zou voor jou een oplossing zijn? Verhuizen? Dat als enige, daar ga je het met haar niet redden ben ik bang. Ik sta er voor open, maar ik zou niet weten waar naar toe.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:54

Kitty_ schreef:
Een kleine week geleden plaatste ik hier een berichtje dat ik was begonnen met aa xcema care van de dierenarts. Tot nu toe is mijn eerste indruk positief, ik heb echt het idee dat mijn pony minder jeuk heeft en zijn staart en manen zien er een stuk rustiger uit. Is er inmiddels als iemand die meer ervaring met dit middel heeft?

Nog geen ervaring, ik ben vanmorgen begonnen met dit middeltje, maar fijn dat het bij jou helpt!!
Vind het wel erg duur, 60 euro voor 125 ml ;( , laat het wel weten hoe het bevalt.

Ik heb nog een vraag: is equi protecta alleen via de website te verkrijgen, wil ik nl. eens gaan proberen, en heeft iemand ervaring met de insectenwerende eigenschap van de lotion??
Laatst bijgewerkt door assebassie op 07-06-14 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:59

assebassie schreef:
Kitty_ schreef:
Een kleine week geleden plaatste ik hier een berichtje dat ik was begonnen met aa xcema care van de dierenarts. Tot nu toe is mijn eerste indruk positief, ik heb echt het idee dat mijn pony minder jeuk heeft en zijn staart en manen zien er een stuk rustiger uit. Is er inmiddels als iemand die meer ervaring met dit middel heeft?

Nog geen ervaring, ik ben vanmorgen begonnen met dit middeltje, maar fijn dat het bij jou helpt!!
Vind het wel erg duur, 60 euro voor 125 ml ;( , laat het wel weten hoe het bevalt.

Bij mij werkt het super :j
Ik vind het ook erg duur, maar ik ben de verzorgster van die pony dus de eigenaar betaald het

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 09:04

norton84 schreef:
Ik ging er zelf ook vanuit dat beide in hooi stro zit.
De enige optie is verkoop als ik hem op zandgrond wil zetten. Woon in Zeeland en hier is echt alles klei. Zou hem eventueel in brabant in bos kunnen zetten. Maar dat heeft dan als gevolg dat ik niet meer elke dag kan ivm afstand en gezin.

Klei is ook wel goed , als het maar droog is.
Je zou het hooi kunnen weken , mogelijk dat als ze de allergenen in de maag krijgt ipv in haar longen , ze geen problemen heeft...