Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 01:06

plutolover schreef:
Binnenvetter zou zeker kunnen,

Ik geef nog even de toxine binder een kans. Ik lees ook veel paarden nu met koliek verschijnselen.

Ik hou het gewoon nou lettend in de gaten. En als ik blijf twijfel of weer kuur of scopie

Nu had mijn paard maar 1 flinke maagzweer en niet meerdere. En controle scopie was gewoon goed terwijl hij toen nog extremer op de singel reageerde.

Ik vind het zo lastig iets.. waar doe je goed aan…

Maakt je zo onzeker lijkt mij!

plutolover

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:49

Maak me zeker onzeker. Ergens blijft hij signalen geven en verschillende dierenartsen zeggen dat het echt lang kan duren voordat het uit paard z’n hoofd is

Daarnaast had hij achteraf de zweer al voordat we begonnen met beleren dus de singel heeft altijd ongemak gegeven.

Sons wou ik dat ze ff konden praten haha

Carolienx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 00:03

Mag je ook preventief een supplement geven voor de maag? Of zouden jullie dit niet doen?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:47

ik ga morgen naar de kliniek. Eventueel foto van de darmen om zand uit te sluiten. En misschien echo om de darmwand te bekijken. zn mestwater wordt alleen maar erger.. Maag scopie sluit ik even uit.

En daarna stop ik even met alle supplementen en krijgt hij alleen zijn balancer. Even zijn lichaam tot rust komen. mocht er niks uit komen. niet dat hij nu heel veel krijgt.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:10

Zijn er hier mensen die standaard Equine74 of het vergelijkbare product van Horseadds bijvoeren? Hier nu voor de 2e x flinke maagproblemen binnen een jaar, tot niet eten aan toe. Ik weet ondertussen wel wat triggers, oa te prikkend hooi, maar het is lastig om alles uit te sluiten.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:17

Ja ik voer standaard equine 74.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:12

Ik ben naar de kliniek geweest. Geen zand in de darmen. Da heeft de controle scopie gezien en zei zegt ook hij heeft geen maagzweer zijn maag ziet er goed uit.

Nu hebben er bloed afgenomen om te kijken kwa wormen infectie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:27

Hmm apart. Wel fijn dat de maag in ieder geval goed is. Maar wel lastig dat er dus meerdere dingen aan de hand kunnen zijn die dezelfde symptomen geven als de maag }:0 ben wel eens benieuwd wat er bij die van jou uit komt.

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:28

Ik heb Cytotec (Misoprostol) over wat ik graag wil verkopen.

Stuur me een pb’tje als je interesse hebt.

LB2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:54

Heeft er iemand hier ervaring met het gebruik van ponease UlcFix voor de behandeling van maagzweren?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:02

Ik niet maar in de Britse fb groepen wordt er veel over gesproken.

LB2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:25

LV19952 schreef:
Hier krijgt ze ook onbeperkt hooi maar blijkbaar eten ze ‘s nachts uit zichzelf minder dan overdag. Dus de Omeprazol ‘s ochtends gegeven.

Mijn merrie heeft helaas weer een terugval. 2 keer op korte tijd flink kreupel. Augustus zoolkneuzing nadat ik haar achteren van de ijzers heb afgehaald en 4 weken terug kwam ze met een flinke wond van het weiland af en is nu kreupel doordat het voorijzer verwijderd moest worden. Pijn en de overgang van weide naar paddock hebben ervoor gezorgd dat ze weer last heeft van haar maag. Ik ken bij haar de eerste signalen inmiddels dus durf wel zeker te zeggen dat ze er last van heeft. Ik heb vandaag Ponease besteld nadat ik heel veel goede reacties had gelezen in een Facebookgroep. Het zou maagzweren echt kunnen genezen en er zijn mensen bekend waarvan de paarden na het gebruik van Ponease schoon gescoopt zijn. Het duurt wel even een aantal daagjes voor het binnen is maar ik hoop echt dat het wat doet.

Heb je de ponease ondertussen al geprobeerd en heb je er goede ervaringen mee? Werkt dit middel echt zo goed als wordt beweerd?

Amyciation

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:30

Hier wat ervaringen met ponease. Vond het ulc maintenance ok, gaf dit tijdens zweervrije tijd om zijn maag te ondersteunen en het leek te werken (maar ja, hoe weet je dat echt?). Helas kwamen de zweren eerder dit jaar terug. Heb 6 weken ponease ulc fix gedaan en merkte geen enkel verschil, dus terug naar de kliniek voor scoping. inderdaad, glandular ulcers. 2 weken op gastrogard en sucralfaat en hij is een ander paard. Dus vanuit mijn perspectief: stel je hoop niet te veel op ponease, ik merkte na 6 weken geen enkel verschil. De Facebookgroep verwijdert alle kritische opmerkingen over ponease of equinectar, dus wees moe van wat daar wordt “gehyped”.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 19:58

LB2003 schreef:
LV19952 schreef:
Hier krijgt ze ook onbeperkt hooi maar blijkbaar eten ze ‘s nachts uit zichzelf minder dan overdag. Dus de Omeprazol ‘s ochtends gegeven.

Mijn merrie heeft helaas weer een terugval. 2 keer op korte tijd flink kreupel. Augustus zoolkneuzing nadat ik haar achteren van de ijzers heb afgehaald en 4 weken terug kwam ze met een flinke wond van het weiland af en is nu kreupel doordat het voorijzer verwijderd moest worden. Pijn en de overgang van weide naar paddock hebben ervoor gezorgd dat ze weer last heeft van haar maag. Ik ken bij haar de eerste signalen inmiddels dus durf wel zeker te zeggen dat ze er last van heeft. Ik heb vandaag Ponease besteld nadat ik heel veel goede reacties had gelezen in een Facebookgroep. Het zou maagzweren echt kunnen genezen en er zijn mensen bekend waarvan de paarden na het gebruik van Ponease schoon gescoopt zijn. Het duurt wel even een aantal daagjes voor het binnen is maar ik hoop echt dat het wat doet.

Heb je de ponease ondertussen al geprobeerd en heb je er goede ervaringen mee? Werkt dit middel echt zo goed als wordt beweerd?

Ja ik heb het inderdaad geprobeerd. Ik heb het idee dat het wel iets gedaan heeft maar niet 100% zoals beloofd. Ze is niet meer gevoelig op de singel en ze gaapt minder maar het tandenknarsen is nog steeds niet helemaal weg. Ze is ook bijgekomen maar dat is omdat ze nu weer meer te eten krijgt. Ze at het hooi op de paddock voorheen niet meer en in de nacht kreeg ze veel te weinig dus viel af. Nu ze weer genoeg binnen krijgt is ze ook weer wat bijgekomen.

Ik zou het dus niet nog eens bestellen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:04

Op moment geef ik mn paard alleen beetje slobber met Psyllium zaadjes. En z’n billen zijn schoon, en buik voelt stuk zachter.

Ik ga stoppen met alle supplementen en echt even terug naar de basis en dat is balancer met beertje ruwvoer mix.

De equine 74 bewaar voor dagjes op pad

LB2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 15:20

Ik las dat je Abler niet meer kan bestellen naar Nederland? Kan dit wel nog gewoon naar België dan en is het veilig om dit te doen, kan je er in België geen boete voor krijgen?

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:05

LB2003 schreef:
Ik las dat je Abler niet meer kan bestellen naar Nederland? Kan dit wel nog gewoon naar België dan en is het veilig om dit te doen, kan je er in België geen boete voor krijgen?

Ja, Belgie mag wel nog gewoon en is ook probleemloos. Helaas ken ik niemand in Belgie anders had ik het wel geweten……….
Nederland mag niet en Abler geeft ook geen verzendoptie meer voor Nederland.

Mocht iemand in Belgie voor mij de Absucralfate willen bestellen…..graag

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:44

Ik gaf een tijdje terug Equine74. Nu is dat vrij prijzig en een beetje rond zitten kijken naar goedkopere alternatieven. Hier kwam ik uit bij Reverdy. Een Frans merk.

Het bestanddeel wat in Equine74 zit is Lithothamne en bij Reverdy kan je dit als kg "los" kopen. Je betaald voor 2 kg incl verzending 25 euro ipv de 85 euro bij Equine74.

https://www.reverdy.fr/nl/lithothamne-1kg

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:48

Ik zat daar ook naar te kijken maar vond het vaag. Ik heb het nu bij Horseadds gekocht.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 02:17

Miran schreef:
Ik zat daar ook naar te kijken maar vond het vaag. Ik heb het nu bij Horseadds gekocht.

Ja ik ga het eens bekijken. Voor die prijs t proberen waard.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 08:15

DinaxUllie schreef:
Ik gaf een tijdje terug Equine74. Nu is dat vrij prijzig en een beetje rond zitten kijken naar goedkopere alternatieven. Hier kwam ik uit bij Reverdy. Een Frans merk.

Het bestanddeel wat in Equine74 zit is Lithothamne en bij Reverdy kan je dit als kg "los" kopen. Je betaald voor 2 kg incl verzending 25 euro ipv de 85 euro bij Equine74.

Hoeveel geef je daarvan ? Heb je dat omgerekend?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:33

Oh wow dat klinkt goed. Ook benieuwd hoeveel je geeft?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:05

DinaxUllie schreef:

Je kan ook elementairder gaan en calciumcabonaat of voederkrijt geven aangevuld met wat magnesiumoxide (om geen magnesium tekort en spierkrampen in de hand te werken). Ik was +/- 60€ kwijt voor een zak voederkrijt en magnesiumoxide.

Alleen eet mijn paard niet graag poeders en kan ik het alleen door slobber voeren...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:04

petitparis schreef:
DinaxUllie schreef:

Je kan ook elementairder gaan en calciumcabonaat of voederkrijt geven aangevuld met wat magnesiumoxide (om geen magnesium tekort en spierkrampen in de hand te werken). Ik was +/- 60€ kwijt voor een zak voederkrijt en magnesiumoxide.

Alleen eet mijn paard niet graag poeders en kan ik het alleen door slobber voeren...

Magnesium moet toch in citraatvorm om het goed op te kunnen nemen?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:16