Welke CM gebruik je dan, de detangler? Dat gladde vettige spul?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
suuszzzz schreef:Wat zonde zeg! Dus met halsdeken ging het beter dan met een volledig deken?
Chelle__ schreef:Hoi,
Ik heb in September een mini gekocht, hij stond daar op een klein stukje grond met een klein beetje gras. Verder kreeg hij sochtends en savonds mais en hooi. Nu staat hij bij mij met mijn pony samen, op een groter stuk weiland, in het begin konden ze aardig veel gras eten, dat is nu kort maar staan er nog wel in. Deze week ga ik dit afzetten zodat ze niet meer bij het gras kunnen. Snachts staan ze allebei op stal, mini krijgt een handje muesli van Pavo (weet zo even niet welke muesli) en hooi. Kwam er achter dat hij veel aan het schuren was, vorige eigenaren gaven aan dat dit niet bij hun zo was, maar toch zag ik toen al kortere stukken in de staart, maar verder niet druk om gemaakt. Nu had hij op de 1 op de andere dag kale plekjes onder zijn manen van het schuren. DA gebeld en heeft hij een jeuk stillende injectie gekregen en moet ik Vetaderm smeren, 2x per dag 2 weken lang. Vetaderm was op, dierenarts gebeld, hebben fax gestuurd naar andere dierenarts waar ik Hydrocortiderm kon halen. Zelfde product gaven ze aan.
Ik zie hem niet meer zo heel erg schuren, wel af en toe nog, maar niet heel uitbundig als voorheen. Als ik hier op bokt lees, behandeld niemand het eczeem op deze manier. Is dit dan niet goed? Moet ik wat anders gaan doen/gebruiken?