Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:46

Zou je dst zo door de doanne krijgen ?
Heb een vriendin in Amerika wonen . En haar moeder is daar nu nog .

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:08

Focussed schreef:
60 tabletten Prascend is €64 omgerekend in Amerika... Wellicht kan ik daar wat meenemen... Zou wel voordelig zijn....

Heb je een linkje?
Smartpak vraagt voor 60 1mg tabletten circa 137 $ ..

Praescend is in de US ook receptplichtig - geen idee of die recepten van niet US-vets accepteren. Uitvoerregels zijn trouwens behoorlijk streng.

Overigens kun je in de US met medewerking van je arts ook nog gewoon pergolide krijgen ( de zgn compounded medicine) - als je arts bv 0,9 mg of 1,01 mg voorschrijft is dat via BI niet beschikbaar. In NL zijn ternauwernood nog apotheken die zelf medicijnen maken en als ze het al doen ligt de prijs nog veel hoger dan de reguliere medicatie.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:41

IMJ schreef:
Google is your friend ;-)
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... esmiddelen

Hmmm, zou wel is 6% horen te zijn...?!

Thanks voor de link , er wordt me nu wat meer duidelijk van de rekening.
Als ze 21 % rekenen , dan mogen ze het zelf komen toedienen :D 1 keer daags!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:43

Ik weet dat de uitvoer regels voor humane geneesmiddelen vrij soepel zijn. Je mag iig meenemen voor eigen gebruik (maw een hoeveelheid die klein genoeg is, en niet om te verhandelen). Wij nemen jaren receptplichtige geneesmiddelen mee over de grens en ook bij netjes aangeven nooit problemen mee gehad.
Wellicht ligt het voor diergeneesmiddelen anders.

Ik zit nu op m'n telefoon, maar had gegoogled op "prascend horse dollar". Dan het tweede linkje geloof ik. 60 tabletten voor $85,-

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:56

Het linkje wat ik daarop vond is voor verkoop alleen aan artsen..inkoopsprijs dus..

Voor eigen gebruik? Ga je aantonen dat je Alzheimer/Parkinson hebt ? _O-
Tja, ik weet het niet hoor - je loopt hoe dan ook in de meeste gevallen tegen de receptplicht aan ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:04

Ik dacht dat pergolide uit de handel was in Amerika? juist voor humaan gebruik ivm te ernstige bijwerkingen of iets dergelijks...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:13

Voor m'n paard is ook voor eigen gebruik, nl. NIET voor de HANDEL.
Je zou eigenlijk een dierenarts zo gek moeten krijgen daar om het voor te schrijven/te verkopen op basis van je verhaal. Maar dat wordt lastig denk ik :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:23

Pergolide is zeker niet uit de handel in de US maar ik denk wel dat er voor humane medicatie inmiddels de voorkeur gegeven wordt aan andere medicijnen.

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:14

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:25

Misschien maar met elkaar een bedrijfje op starten.... Ik heb nog weer geluk gehad. Mijn dierenarts heeft nog ergens pergolide kunnen bemachtigen. Maar ik zie nu al op als dat straks op is. De prijs per tablet is hier 2,55 euro! Daar wordt je toch echt niet vrolijk van.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:29

Kunnen we niet groot inkopen bij de fabrikant :+

Doet u mij maar een palletje prascent aub :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:05

Mij ook een tray tje

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:30

Shamrock is zo goed als uit vacht *\o/*

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:12

Goed nieuws Dokkis ...

Mijn merrie staat weer terug melk te geven ... En behoorlijk nu . Druppels aan de spenen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:09

ohjajoh6 schreef:
Ik dacht dat pergolide uit de handel was in Amerika? juist voor humaan gebruik ivm te ernstige bijwerkingen of iets dergelijks...

Klopt, lekkende hartkleppen als gevolg van gebruik.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:16

Setteli schreef:
Mijn Vlekje eet gelukkig weer redelijk tot goed. Brokjes en muesli gaan helemaal op en nog best vlot ook. Hooi eet ze langzaam, maar ze eet! Mest weet ik zo niet, al 2 nachten niet op stal gepoept. Handig met uitmesten, maar wil graag weten hoe ze er voor staat. Ik hoop dat ik van het weekend tijd heb om haar te scheren en dan ook even lekker te wassen. Schuren is wisselend. Soms zie ik open plekjes op de staartwortel en dan is het 2 dagen weer rustig.

Vandaag met binnenhalen kwam ze aangedraafd. Shetty voorop maar ze draafde hem zo voorbij *\o/*
Ze heeft haar "in trance" momenten niet meer, als ze slaapt is even roepen voldoende om haar aandacht te krijgen.
Ze is dus in de omgang heel goed verbeterd, maar het hooi eten moet nog echt beter. Dan zal haar mest ook beter worden.

Ik ben nu bijna 4 weken bezig met de Prascend!

Dan zal het hierna alleen maar beter gaan, de 3e/4e week is het slechtste dus als ze nu al wer hooi gaat eten dan gaat dit volgende week en daarna echt beter worden. Prachtig dat ze naar je toe kwam draven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:41

ik ga nu de 3e week in met de monnikspeper, maar nu moet er bij mij toch echt even moed ingesproken worden; beide zijkanten van MiniMe haar staart zitten helemaal vol met dikke korsten (wondvocht) precies waar het haar begint zeg maar, is gewoon zielig. Is nog nooit zo extreem geweest eigenlijk... ze stond erna wel gelijk weer met haar lieve snoetje in mijn handen in slaap te vallen, terwijl ik een potje zat te janken om haar...
En ik twijfel of ze het expres deed, maar toen ik haar regendeken onder haar buik vast wilde maken, beet ze me in mijn hoofd! Auw! Nu stond ze direct erna stofstijf stil (hoop maar dat het een soort van Oeps! was) omdat ze jeuk had en zichzelf wilde krabben aan de zijkant, want dat doet ze anders nooit... hoewel ik dat tegenwoordig wel steeds vaker zeg, helaas...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:46

Nou , mijn zinti heeft ook nogal wat gedrag wisselingen gehad .
En heb haar een tijdje moeten behandelen als was ze weer de druistere 2 jarige .
Maar dat is nu over . Ze is wat gedrag betreft weer haar zelf gelukkig .

Denk dat je even goed rekening moet houden met het wisselende gedrag .
En wb de plekken op de staart .
Mijn DA gaf als verklaring dat de cortisol gehaltes normaliseren en dat een allergie daardoor een extra heftige opleving kan keijgen . Zinti heeft zich een dag of wat helemaal het schompes geschuurd .
En is nu rustig gelukkig

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:34

fargo schreef:
Setteli schreef:
Mijn Vlekje eet gelukkig weer redelijk tot goed. Brokjes en muesli gaan helemaal op en nog best vlot ook. Hooi eet ze langzaam, maar ze eet! Mest weet ik zo niet, al 2 nachten niet op stal gepoept. Handig met uitmesten, maar wil graag weten hoe ze er voor staat. Ik hoop dat ik van het weekend tijd heb om haar te scheren en dan ook even lekker te wassen. Schuren is wisselend. Soms zie ik open plekjes op de staartwortel en dan is het 2 dagen weer rustig.

Vandaag met binnenhalen kwam ze aangedraafd. Shetty voorop maar ze draafde hem zo voorbij *\o/*
Ze heeft haar "in trance" momenten niet meer, als ze slaapt is even roepen voldoende om haar aandacht te krijgen.
Ze is dus in de omgang heel goed verbeterd, maar het hooi eten moet nog echt beter. Dan zal haar mest ook beter worden.

Ik ben nu bijna 4 weken bezig met de Prascend!

Dan zal het hierna alleen maar beter gaan, de 3e/4e week is het slechtste dus als ze nu al wer hooi gaat eten dan gaat dit volgende week en daarna echt beter worden. Prachtig dat ze naar je toe kwam draven!

Ja vind het nu echt beter gaan. Voorheen kwam ze als laatste uit de wei gesjokt, dit is nu echt anders. En veel hinneken, ze is echt een stuk wakkerder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:46

thanks Zinzi, doe mijn best, maar soms verlies je echt even alle moed...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:00

Dat klopt .
Heb ik ook , gelukkig vindt je hier wel steun .
Althans ik wel .
Bedankt meiden

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:01

Zinzi_jewel schreef:
Goed nieuws Dokkis ...

Mijn merrie staat weer terug melk te geven ... En behoorlijk nu . Druppels aan de spenen

Balen Zinzi!!

Over uiers gesproken... Naomi heeft opeens een mega dikke rechter uier. Het is alleen de rechterkant, de linker is gewoon normaal.
Rechts voelt alsof er een enorm dikke harde schijf in zit. Ik mag er gewoon aan zitten, in knijpen etc.
Ze heeft een normale temperatuur....

Vanavond nog maar een keer temperaturen... Twijfel een beetje wat het is... Reactie op een insectensteek? Ontsteking? Ga rond 5 uur nog een keer temperaturen en controleren... Als ze dan verhoging heeft toch maar de DA bellen. En anders nog een dagje aankijken.

Ik ben gister zelf niet naar stal geweest, dus weet niet sinds wanneer het is. Woensdag heb ik haar kling nog schoon gemaakt met wat water en toen is me niks opgevallen, terwijl ik er vanochtend achter liep en meteen die dikke bult tussen haar benen zag.

Afbeelding

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:26

Volgens mij staat er een fout op de wikipagina van bokt

Citaat:
Bij recent onderzoek is gebleken dat deze waarden het hoogste liggen in de maanden augustus tot en met oktober, daarom kan de test het beste in die maanden gedaan worden

Dat na de komma klopt toch absoluut niet.

Ook zouden de waarden kunnen op de wikipagina toegevoegd worden.

Ik weet niet hoe dit aangepast kan worden, kan iemand van jullie dat doen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:22

Focussed, wat een gekke bult idd. Hoe was ze vanavond?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:23

Het is niet absoluut niet . Het klopt wel . Maar er is intussen gebleken dat het in andere maanden ook prima getest kan worden . Alleen ligt het rekensommetje dan net iets anders .
Althans dat is wat ik begrijp uit oa de posts van Fargo