Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marloezz schreef:Op zich vind ik het niet raar dat jouw Ric het alleen in beweging heeft. Dat is met Geert precies hetzelfde. Ik denk dat het komt omdat hij in de wei zijn neus uit de wind kan houden, dus geen prikkels.
Ik zou eens een pollennetje proberen. Dat helpt bij Geert heel goed omdat het de wind, vliegen, pollen enzovoorts van zijn neus weg houdt. Zeker het proberen waard!
Je mag er ook wedstrijd mee rijden
[***] schreef:Willen doen we allemaal wel denk ik, maar de ervaring leert dat het soms lang kan duren en misschien wel nooit een oorzaak/oplossing gevonden wordt. Waar ik meteen aan denk bij het lezen van je verhaal is spanning. En dan misschien geen spanning omdat iets pijn doet ofzo, maar om de 1 of andere reden (mentale) spanning die zich vastzet en waarvan het shaken een uiting is. Is er iets gebeurd met rijden of in de bak ofzo? Is er misschien een periode geweest van pijn of dergelijke waar pas later achtergekomen is? Dat soort dingetjes..
Zandro schreef:- vreemd dat hij het alleen in de bak doet bij beweging en niet in de wei. Beweegt hij dan even lang? Heb je een buiten of binnenbak? Staan er bepaalde planten bij de bak die niet bij de wei staan? Doet hij het ook op buitenrit?
Oh ja; nog vergeten andere mogelijke oorzaak is een allergie voor licht
Zandro schreef:Doet hij het op elk tijdstip van de dag? Heb je al eens uitgeprobeerd als je hem in de ochtend, middag of avond rijdt of dit verschil uitmaakt?
- Verschil met binnen en buitenbak?
- Doet hij alleen schudden of ook veel briesen, met de neus over de grond wrijven ed?
- Hoe reageert hij erop als je op zijn hoofd tikt waar de sinussen zitten?