Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wendy1987 schreef:Ik heb m ook ingevuld. Veel gespuis en zeker nu!! Verschrikkelijk.
Vanavond gewassen met z&t shampoo. Hoop dat dit verlichting geeft bij haar.
Mensen daar ervaring mee? Meestal is het nu kouder en heeft ze niét meer zo'n last. Maar najaar is al erg voor der en nu helemaal. Der voorpluk is inmiddels de helft dunner. Hoop echt dat ze m niet helemaal afschuurd...
MarliesV schreef:Wendy1987, ik heb die van mij tot zolang het enigszins kan onder een kap staan om te voorkomen dat ze haar voorpluk en oren schuurt.
Nu kan ik het verder af met Derfen gelukkig. (sinds een week of 3 zonder kap).
Ik was met Tea Trea shampoo van Grand National. Daar merk ik zeker verschil in!
Die van mij is gisteren geschoren. Vond ze weer zalig
Ze kwam er super mooi onderweg qua huid, teken dat we het toch aardig onder controle hebben.
Before:
[ [url=m/N4nLGg.jpg]Afbeelding[/url] ]
After:
[ [url=m/cpBUlo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben heel erg benieuwd of dit nog scheelt qua kriebels in het voorjaar. Want ik heb altijd het idee dat ze eerst jeukt van het verharen en dan pas van de eczeem.
assebassie schreef:Te veel suikers kan de stofwisseling verstoren, denk aan IR, daardoor kan er allergie, overgevoeligheid ontstaan, dus ook jeuk.
Vergelijk het met diabetes bij mensen, dit veroorzaakt ook jeuk.
Ja en of dit dan ZE is, wat is dat eigenlijk?, niet alleen overgevoeligheid voor mugjes speeksel denk ik.
Ik denk ook dat paarden met jeuk zwz gevoelig zijn ja, denk maar aan de factor stress!
wendy1987 schreef:Bij die van mij betreft het denk ik een algehele allergie. Dus allergie voor mugjes (1 dag zonder deken is geen manen meer) en allergie voor eiwitten/ suikers (1 keer gras eten is buik schuren en verdikte midden lijn).
Denk dat eczeem paarden gevoelig zijn in het algemeen..
MarliesV schreef:Balou ik merk dat er verschil zit qua jeuk aan de oren per kap die ik gebruik.
Daarnaast smeer ik derfen en dat is het enigste wat helpt hier bij jeukende oren.
Luna, dank je. Ze is 11 al weer.
Nele heb je er een deken op liggen?