Ik kom me hier ook even melden. Een 7 jarige die enorm veel last heeft van ZE (maar wel geweldig in dekens slopen is..).
Dus mijn vraag: Welke dekens gebruiken jullie?
Wij zijn onlangs verhuisd van weide en staan nu op een weide dat groot is, maar bevat ook een stuk waar veel bomen staan. Is wel handig voor de paarden ter extra beschutting naast de schuilstal want echt veel regen of wind komt daar niet door.. Maar minder handig als je een ZE paardje hebt. Zijn dekentje op de vorige weide, dat ging prima mee. Sinds we verhuisd zijn naar deze weide en ik heb het opgelegd.. 12 uur later was het al gesneuveld doordat hij zich stond te schuren tegen een boom.
Vorig jaar heeft er een goedkoop deken (amigo) op gelegen en dat is 2 maand meegegaan, maar kwaliteit van dat deken was ook echt wel slecht. Dat merk koop ik nooit meer.
Dit jaar ben ik vergeten welk merk het was, maar que stof was het veel steviger dan die van amigo (en koste ook wel veel meer, geloof 110 euro).
Ik zou hem een nieuw deken moeten bestellen maar om eerlijk te zijn weet ik niet welk merk en ik heb schrik om er veel geld aan uit te geven en dan weer een deken te hebben dat op 2 dagen stuk is.. Met die bomen.. dat is het eigenlijk uitlokken natuurlijk.
Hoe doen jullie dat? Het is best wel een dure grap vind ik, als je elke maand nieuw dekens moet kopen..
Momenteel staat hij zonder deken, maar zijn mooie manen waar ik zo op gespaard heb deze winter, die zijn er nu ook wel aan helaas.
Ik heb ooit ergens iets gelezen over een behandeling met appelazijn (?). Dat zou het bloed zuiveren en het minder aantrekkelijk maken voor vliegjes. Iemand ervaring mee?