[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:54

Die tweede ziet er niet gek uit. Eigenlijk zou je ook zoiets "moeten" doen met die andere stof.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:55

Anniick schreef:
Dat vind ik inderdaad wel een groot nadeel aan dat soort dekens. Zeker als je een paard hebt die niet stil staat, eentje zoals Flip dus...
Wat ik ook wel fijn vind aan de Rambo is dat je er een speciale waterdichte onderdeken bij kan kopen voor de koude natte dagen zoals nu :)

Voor dat geld van die onderdeken koop je een gewone regendeken, dus dan zou ik dat liever doen, die kun je altijd gebruiken nl., die kun je erover dragen en ook zonder rsi.

Een eczeemdeken óver een regendek is niet aan te raden, da kan de regendeken gaan doorlekken..dat werkt hetzelfde als bij een tent.

Wij hebben ook de Rambo sih, maar die vind ik wél warmer dan de pagony!
Ons paard had onder de pagony nooit gezweten, onder de Rambo wel en is zelfs een keer bezweken van de warmte vorig jaar.
Verder is de Rambo super hoor, de pagony is hier gelijk kapot..
Ons paard heeft ook wel last van de buik maar als we die smeren met Derfen is de Rambo wel te doen.

Ons peerd heeft de deken nu ook nog op, maar ik zie momenteel geen mugjes, met deze wind.
Maar er waren nog steeds mugjes en ze heeft nog steeds jeuk, wel minder.
Ik wacht liever nog even af want die manen schuurt ze er zó in no time af en ze zijn net zo lang!

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:00

die tweede is gewoon een vliegenhals, de clipjes van zo'n hals heb ik aan die eerste hals gezet, werkt dus op dezelfde manier als die tweede. Weet alleen zo niet of ik hem goed onder de naaimachine door heb gehad en of er clipjes aanzitten voor het masker, zal eens even kijken...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:08

MirandaFuego schreef:
Een eczeemdeken óver een regendek is niet aan te raden, da kan de regendeken gaan doorlekken..dat werkt hetzelfde als bij een tent.

Waarom zou dit ineens gaan doorlekken?
Ze doen dat bij bedden van jonge kinderen en oudere mensen toch ook? Dat ze een zeiltje direct op het matras doen en dan het hoeslaken er gewoon overheen (ivm plassen in bed)? Dat lekt dan toch ook niet door? Natuurlijk kan het vanaf de hals bijvoorbeeld naar binnen sijpelen, maar de regendeken zelf functioneert niet beter of slechter.

De onderdeken gebruik ik ook niet heel vaak. Maar als het echt van dat super wisselvallige weer is, waarbij het of spoelt of 25 graden is, vind ik de onderregendeken fijner om eronder te hebben, dan dat je een volwaardige regendeken op hebt. Want dat is gelijk zo warm, omdat dat veel meer bedekt.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:59

Mijn DA is bezig met nieuw middel, waarvan in december eerste onderzoeks resultaten vrij worden gegeven.
Het zou op Silicium basis zijn, oraal toe te dienen. Voor meer weerstand en verstikt de vliegjes.
In december kon ik meer info inwinnen. Ben benieuwd!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:49

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:33

Ik hoop het niet want Lifeaid is al oud supplement en bleek toch niet zo goed te werken als gehoopt.
Ik denk dat het om iets anders gaat, weer nieuwe combinatie. Ik wacht ongeduldig af :-)
Zodra ik meer weet zal ik het wel even plaatsen hier.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:02

mijn paard zit helemaal onder de korstjes. ik denk dat het komt doordat ik derfen heb gebruikt.
maar het is zo moeilijk eruit te borstelen iemand tips?

verder heb ik 2 oude exceem dekens liggen die kapot zijn maar waar nog wel 1 van gemaakt kan worden. met buikdeel van boett. kan ik daar iemand mee blijmaken. mag weg voor 10 euro inclusief verzendkosten. pb me even voor meer info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:19

Gebruikt hier toevallig iemand het serum van de Action? [VSW] Hegron haarserum.

Blijkbaar maakt het het haar luchtiger & sterker, waardoor het minder snel afbreekt. Puur verzorging dus, geen anti-eczeem ofzo .. Maar ik vroeg me af of het misschien het proberen waard was, ik ben er altijd zoveel mogelijk vanaf gebleven maar misschien is verzorgen juist wel goed? Of zou het het haar juist zwakker maken?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:21

Ik wacht het even af [***], ik wil het ook gaan proberen :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:55

[***] schreef:

Blijkbaar maakt het het haar luchtiger & sterker, waardoor het minder snel afbreekt. Puur verzorging dus, geen anti-eczeem ofzo .. Maar ik vroeg me af of het misschien het proberen waard was, ik ben er altijd zoveel mogelijk vanaf gebleven maar misschien is verzorgen juist wel goed? Of zou het het haar juist zwakker maken?

Ik gebruik het voor mijn eigen haar en de CM voor mijn paarden. De CM blijft langer voelbaar als die van de action, maar werkt wel. Dus zou het voor de prijs niet laten. Het haar wordt er megazacht van en inderdaad luchtiger..Vaak zijn de manen door de smeerseltjes wat stuger, dus zou best goed kunnen werken..

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:21

Ik gebruik ook Hegron haarserum. Werkt wel goed en lekker goedkoop, maar CM werkt veel en veel langer.
Dus koop toch weer CM (spray).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:34

Ok, dank jullie wel.
Ik ben niet van de sprays en dergelijke, heb altijd het haar gelaten zoals het in de natuur ook zou zijn :+ :)) Maar omdat ik daar erg positieve reacties over las, en het zeg maar niks kost, en er blijkbaar ook een Action hier vlakbij is ... ;) Maar als jullie nu de ervaring hadden dat de haren er slechter van zouden worden ofzo zou ik het natuurlijk niet doen. Maar kwaad kan het dus niet?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:41

Nee, de haren worden juist lekker zacht en breken veel minder snel. Ik vind het juist heel fijn spul om te gebruiken naast evt. iets voor de jeuk. En ik gebruik het dus voor mijn lange blonde haar wat best snel afbreekt (geen probleem, want heb een overvloed aan haar) maar dat kamt zoveel gemakkelijker uit met dat spul erin en blijft dus goed werken. Nu was ik mijn haar geregeld, dus was ik het eruit, maar bij de paarden vind ik persoonlijk dus de CM beter werken..Maar voor het proberen kun je echt wel die van action nemen en ook blijven gebruiken. Het haar wordt er juist beter van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:43

Kijk eens aan, dan toch maar eens langs de Action :Y)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:47

En weinig gebruiken hoor, want je bent echt maar een beetje ervan nodig..Ik was de 1e keer erg uitbindig met de CM bij mijn tinker met zijn lange manen..Hahaha, het arme dier stonk een uur in de wind (sommigen vinden het zalig ruiken, maar ik na die 1 x dus niet) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:50

Haha ok, merci voor de tip :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:08

ik gebruik het ook, vaak even voor wedstrijd als ik met losse manen start, en om de staart even uit te pluizen. Gewoon een klein beetje hoor, verder nooit.

Wisse vandaag weer gezien sinds zondag (errrug druk en hij loopt nog steeds niet rad dus kan er toch niets mee doen nu) en hij kwam weer goed onder de deken vandaan. Heb de halsdeken verruild voor de vliegenhals die ik laatst plaatste, kan hij ook even lekker met zn koppie bloot en hopelijk trekken de korstjes/bultjes op zn borst dan een beetje weg.
Staart is al heel lang rustig en weer lekker dik aan het worden op de staartwortel :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:11

[***] schreef:

als je linksonder in dit topic hegron intikt krijg je een aantal ervaringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:14

Whaha, recente ook nog, die had ik even gemist, sowwy :+ :))

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:05

schilfers!
Afbeelding
bij appie komt dit nu omdat de huid dus vernieuwd,en ik denk ook dat de leovet huidolie ook wat schilfers veroorzaakt.
keertje goed poetsen helpt wel om de schilfers weg te krijgen :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:21

De manen (en staart) van Nilay op het moment: <3
Afbeelding

Winter 2010: gemilimeterd en een bijna kale staartwortel
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:15

wat een verschil zeg!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:04

intel_1x schreef:
Ik gebruik ook Hegron haarserum. Werkt wel goed en lekker goedkoop, maar CM werkt veel en veel langer.

Is de CM ook van de Action?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:13

nadita schreef:
intel_1x schreef:

Is de CM ook van de Action?

nee CM is cowboy magic.