Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ChristaMoor schreef:Ons Gigantje begint nu eindelijk op te knappen! Mag ook wel na 8 weken! Als hij een dag heeft stil gestaan is het nog wel wat opgezet, maar dit loopt hij er wel snel af. Hij ziet er ook weer wat beter uit dan een week of twee geleden. Als ik nu op stal kom, is kijken naar zijn zakie niet meer het eerste wat ik doe, ik zie zijn hoofd nu ook weer
Smystique schreef:baal als een stekker, wijs zag er zooo goed uit, helemaal dun, wond supermooi, koker zo slank! Vandaag alles opgezet, dik warm en wat pijnlijk...Na het rijden wel geslonken, maar wond lijkt toch dicht te zitten, dus vocht kan er moeilijk uit...even aankijken anders toch dierenarts
Smystique schreef:ze zijn toch nog zo'n 4 weken vruchtbaar na castratie?
annaenbowy schreef:Ik heb 2 maanden geleden een ruin gekocht, en had ik eerst op een stalling staan waar toevallig alleen ruinen stonden . sinds 2 dagen sta ik op een stalling met merries én ruinen. En mijn paard rent achter de merries aan en probeert ze te dekken terwijl we toch écht een ruin hebben gekocht (staat ook in het paspoort: castratie met handtekening dierenarts). Maar een ruin zou niet eens meer moeten wíllen dekken!!
Dus toen ging ik een beetje rondkijken op internet en eigenlijk alles komt overeen met klophengsten gedrag! ik denk dus dat ze dus maar een bal hebben weggehaald en dat ze hem toen ze heb verkochten dat er niet bij hebben gezecht dat het een klophengst is!
mijn vraag is eigenlijk wat ik kan doen? ik wil dit zowiezo laten behandelen (ik weet dat dat kan) maar eigenlijk vind ik dat de vorige eigenaar of zelfs de dierenarts (die dan maar 1 bal heeeft weggehaald) die castratie kosten moeten betalen!!
want wij hebben bewust een ruin gekocht (en geen hengst!)
ik hoorde dat de vorige eigenaar dan zelfs recht heeft om hetpaard terug te nemen en het aankoopbedrag terug te geven!! maar ik wil mijn paaard ECHT niet kwijt!! en ik ben zooo bang dat dat misshcien wel gebeurt! want wij kunnen ook niet eventjes 800/900 euro voor die castratie betalen!
weet iemand WELK recht ik heb?!! want ik weet het even allemaal niet meer en ik wil m'n paard echt niet kwijt maar om nuo zelf alle kosten te betalen terwijl we eigenlijk zijn opgelicht! (door de vorige eigenaar of de dierenarts van de fokstal!)
dus weet iemand wat mijn recht is wat dat zou ik heel erh fijn vinden om te weten!
alvast bedankt!
Anna
Downhill schreef:Missje, Kehdra heeft hier een hele goede tip gegeven door je paard vooraf een Vitamineboost te spuiten. Misschien dat dit helpt om deze alsnog te geven?
Door de castratie kan het afweersysteem wat zwakker worden.
Half oktober is die van mij gecastreerd en heeft nergens last van. (klopt nu even af)