Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
angelqenoj schreef:en nu even gauw ook nog een vraag subli granenmix ????????? wat en hoe en waar kan je dit kopen????
angelqenoj schreef:misschien is dat hier en daar wat uitgelegt maaruh 44 paginas is erg veel eigelijkthnxxxxxxxxxxx
angelqenoj schreef:Tja het is natuurlijk best druk op het stamboekkantoor, dus ze zullen niet altijd binnen 24uur je mail beantwoorden. Er komt volgens mij ook nog geregeld spam op de emailbox binnen.o ja ik heb stamboek fjorden gevraagd hoe of wat is maaruh GEEN ANTWOORD snik eigelijk terwijl ik lid ben verwacht ik wel minsters een antwoord
merrieveulen schreef:het lijkt me zowiezo vreemd dat een paard met een dergelijke kwaal nog kalmerende middelen nodig heeft, de constante jeuk, het schuren en de pijn door de opengeschuurde huid zijn al vermoeiend genoeg zou je denken... of is die sederende werking een bewuste keuze bij een dergelijk middel?
Fjordenmaniak schreef:Overigens vind ik een uurtje in het bos draven wel meer dan lichte beweging, maar die interpretatie kan voor iedereen verschillend zijn. Bij ons is de Utrechte Heuvelrug ook heuvelachtig![]()
russel schreef:Een paard met flinke zomerexceem zou ik zowiezo niet uitbrengen in de sport . Zo een paard is niet gezond. Lekker zweet in de opgengeschuurde wonden. Maar dat is mijn idee. Evenzo dat ik zie dat mensen proeven rijden bij temperaturen van boven de 27 graden. Moet kunnen vinden ze. Ach...
merrieveulen schreef:maar goed, als ik het goed heb wordt je paard dus gesedeerd zodat die niet meer schuurt. de symptomen verminderen, en de eczeem zelf ook, omdat de wonden dicht blijven en de manen de kans krijgen om te groeien. DAN IS HET TOCH GEEN GENEESMIDDEL???? het doet dus niks tegen de ziekte zelf, in dat geval, maar onderdrukt alleen de symptomen. vreselijk vind ik dat! je paard heeft in feite nog evenveel last, maar niet de puf om te schuren.
merrieveulen schreef:het lijkt me zowiezo vreemd dat een paard met een dergelijke kwaal nog kalmerende middelen nodig heeft, de constante jeuk, het schuren en de pijn door de opengeschuurde huid zijn al vermoeiend genoeg zou je denken... of is die sederende werking een bewuste keuze bij een dergelijk middel?
ravel schreef:Wind is dit topic begonnen met haar verslag, Falka, Trisca, Henny-W en ik hebben het één en ander over Leen Taal en zijn middelen uitgezocht en onze bevindingen hier geplaatst.
Alles wat wij geplaatst hebben zijn keiharde feiten.
Van het eerste moment af hebben wij geprobeerd er geen ordinaire modder-smijt-partij van te maken en ons zoveel mogelijk te onthouden van conclusies en de feiten voor zich te laten spreken .
Momenteel is er op dit topic een tendens gaande van 'nieuwelingen' die blijkbaar deskundig genoeg denken te zijn om een oordeel te kunnen geven over de werking en de lange termijn effecten van de middelen van de heer Taal.
Met deze reactie laat ik weten deze tendens af te keuren en mijn naam niet langer te willen verbinden aan dit topic.
Met dank aan mijn 'mede onderzoekers',
Ravel
ravel schreef:Wind is dit topic begonnen met haar verslag, Falka, Trisca, Henny-W en ik hebben het één en ander over Leen Taal en zijn middelen uitgezocht en onze bevindingen hier geplaatst.
Alles wat wij geplaatst hebben zijn keiharde feiten.
Van het eerste moment af hebben wij geprobeerd er geen ordinaire modder-smijt-partij van te maken en ons zoveel mogelijk te onthouden van conclusies en de feiten voor zich te laten spreken .
Momenteel is er op dit topic een tendens gaande van 'nieuwelingen' die blijkbaar deskundig genoeg denken te zijn om een oordeel te kunnen geven over de werking en de lange termijn effecten van de middelen van de heer Taal.
Met deze reactie laat ik weten deze tendens af te keuren en mijn naam niet langer te willen verbinden aan dit topic.
Met dank aan mijn 'mede onderzoekers',
Ravel
sarabande schreef:
Om dit te bereiken zal er meer in de openbaarheid moeten komen en ik vind met name de rol van de Paardenkrant in deze zeer laakbaar.
sarabande schreef:Als je het hele topic gelezen hebt zal je het artikel tegen gekomen zijn dat de Paardenkrant gepubliceerd heeft waardoor veel mensen in LT gingen geloven.
Ik vind dat de Paardenkrant die foutieve informatie moet rectificeren of iig moet publiceren dat ze niet juist geinformeerd waren.
Rosita schreef:Nee, die lees ik niet. Maar wat vindt je nu van je eigen 'excuus'? Zo hard gewerkt en je dan op deze manier opzij laten zetten? Nee toch?
Citaat:Urinewegen
Bij urinezuur, heeft een lichte urinedrijvende werking, bij een zwakke blaas.
Spijsvertering
Bij diarree, verlaagt de bloedsuikerspiegel, positief effect op de lever, maagklachten. Regelmatig gebruik van haver verbetert de stoelgang. Een positief effect op diabetes.
Hart en bloedsomloop, bloed
Verlaagt het cholesterolgehalte, bij aderverkalking, havermout en havermeel zijn een rijke bron van inositol, deze stof zorgt voor een goede stofwisseling van vetten en verlaagt het LDL-cholesterol. Bloedverrijkend, ondersteunend bij anemie.
Hormoonstelsel
Door de aanwezige sterolen kan het gebruikt worden bij een slecht werkende schildklier en een tekort aan oestrogeen