Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mariska_28 schreef:Ik weet niet of dit de goede plek is maar:
Hebben jullie gisteravond het programma over parasieten gezien op ik dacht SBS6. Daar deed iemand onderzoek naar de relatie tussen wormen en hun gastheer. Hij dacht dat het ontwormen van mensen ervoor zorgde dat ze meer allergieen kregen. Hij deed hier onderzoek naar in een arm land waar kinderen voor en na (een jaar na) ontwormen getest werden op alergiesche reactie op diverse stoffen. In het programma werden helaas verder geen uitslagen van zijn onderzoek getoont, maar het verhaal was dat de gastheer en zijn parasiet al zo`n lange tijd (vele eeuwen) "samen" zijn dat er misschien ook positieve dingen waren aan het hebben van een parasiet.
Ik moest meteen aan paarden en zomerexceem denken... Stel je toch eens voor dat er een kern van waarheid in het verhaal zat, en dat dit ook voor paarden opgaat.. Vele mensen hier ontwormen hun paard netjes zoals het hoort.. Zou het ontstaan van zomerexceem zo in de hand gewerkt worden?? Ik vond het op zijn mist interessant...
Sokkebok schreef:Dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.Mariska_28 schreef:Ik weet niet of dit de goede plek is maar:
Hebben jullie gisteravond het programma over parasieten gezien op ik dacht SBS6. Daar deed iemand onderzoek naar de relatie tussen wormen en hun gastheer. Hij dacht dat het ontwormen van mensen ervoor zorgde dat ze meer allergieen kregen. Hij deed hier onderzoek naar in een arm land waar kinderen voor en na (een jaar na) ontwormen getest werden op alergiesche reactie op diverse stoffen. In het programma werden helaas verder geen uitslagen van zijn onderzoek getoont, maar het verhaal was dat de gastheer en zijn parasiet al zo`n lange tijd (vele eeuwen) "samen" zijn dat er misschien ook positieve dingen waren aan het hebben van een parasiet.
Ik moest meteen aan paarden en zomerexceem denken... Stel je toch eens voor dat er een kern van waarheid in het verhaal zat, en dat dit ook voor paarden opgaat.. Vele mensen hier ontwormen hun paard netjes zoals het hoort.. Zou het ontstaan van zomerexceem zo in de hand gewerkt worden?? Ik vond het op zijn mist interessant...
Ik vraag me af of enten te maken heeft mee allergiën. Daar wordt bij mensen geloof ik ook wel eens aan gedacht.
Sokkebok schreef:Misschien een idee om een enquete op bokt te maken over zomerexceem en om deze dingen daar in mee te nemen. Maar ook vooral voeding, omgeving, erfelijkheid, enz.
Ik weet niet hoe ik die moet maken anders zou ik dat wel willen doen.
Mitnait schreef:Ik ben toch aan het nadenken over zo'n deken. Ze schuurt overal, manen, staart en buik. Ze schuurt het niet open, maar er zijn wel kale plekken. Zal ik dna echt een eczeemdeken aanschaffen of wat al eerder werd vermeld een Buzz off deken?
En hoe zit het tropuwens met de acceptatie in de groep? Ze staat met allemaal merries op een stuk land 24/7 ze heeft 1 maatje, raakt ze die dan niet kwijt? En is het nou echt niet warm zo'n deken?
Is een Pagony deken van Divoza niet goed? Die andere zijn wel erg duur....
Mitnait schreef:Ik ben toch aan het nadenken over zo'n deken. Ze schuurt overal, manen, staart en buik. Ze schuurt het niet open, maar er zijn wel kale plekken. Zal ik dna echt een eczeemdeken aanschaffen of wat al eerder werd vermeld een Buzz off deken?
En hoe zit het tropuwens met de acceptatie in de groep? Ze staat met allemaal merries op een stuk land 24/7 ze heeft 1 maatje, raakt ze die dan niet kwijt? En is het nou echt niet warm zo'n deken?
Is een Pagony deken van Divoza niet goed? Die andere zijn wel erg duur....
Javayo schreef:Het lijkt mij dat ze nu geen last meer zou moeten hebben van de oude muggenbeten, maar waarschijnlijk is haar huid zo beschadigd dat ze continue jeuk houdt, en dus in een vicieuze cirkel zit. Hetzelfde als dat een schurend paard die pas later een eczeem/vliegendeken op krijgt ook nog blijft schuren omdat de jeuk niet meteen weg is.
Mariska_28 schreef:Weet iemand of daar wel eens naar gekeken is, de relatie ontwormen (en/of enten), en het ontstaan van zomerexceem?
atreyuevita schreef:net gebeld met de trainingsstal waar Evita nu staat... ze staat 24 uur per dag binnen in een donkere stal en blijft schuren! Ze hebben haar weer een exzeemdeken opgedaan.......De eigenaar daar is zelfs speciaal een middel gaan halen omdat ze zoo schuurde...
Dus neem mijn woorden terug.... zelfs een donkere stal is niet afdoende schijnbaar...
atreyuevita schreef:Heeft het zin om toch het bloed te controleren of het niet iets anders is... omdat ze het buiten het bereik van de mugjes toch doet?