Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bonny4life schreef:silvana schreef:Imaverol is geen ontsmettings middel maar een middel tegen schimmel en schurftmijten.
Imaverol geneest geen mok maar wel schimmel en schimmel kan weer mok veroorzaken.Dus zo blijf je in een kringetje draaien.
Word de mok veroorzaakt door een schimmel dan helpt de imaverol wel en zal ook de mok verminderen.
het is heel verstandig om je borstels ook even in de imaverol te zetten.Een oplossing maken de borstels erin gooien een paar uurtjes laten staan en je borstels laten drogen.
Op je paard gebruik je het ook door een oplossing te maken je paard er goed mee in te smeren en het dan zo te laten drogen.je moet ze dus niet naspoelen.
izzy1985 schreef:yep ik heb express nog gekeken op mijn werk, maar imaverol is toch echt tegen schimmels...
http://www.fidin.nl/index.cfm?object=re ... ductid=150
Bonny4life schreef:izzy1985 schreef:yep ik heb express nog gekeken op mijn werk, maar imaverol is toch echt tegen schimmels...
ja ik weet het maar volgens mijn hoefsmid kunnen er ook een soort schimmels inzitten die de mok veroorzaken.
kan het kwaad dan als je het ermee behandeld?
postbodesiem schreef:vraagje, ik kom net dit topic binnenvallen; Heeft iemand ook goede ervaringen met de mok pillen van de paardendrogist ?
postbodesiem schreef:vraagje, ik kom net dit topic binnenvallen; Heeft iemand ook goede ervaringen met de mok pillen van de paardendrogist ?
jakkiwakki schreef:izzy1985 schreef:yep ik heb express nog gekeken op mijn werk, maar imaverol is toch echt tegen schimmels...
ja ik weet het maar volgens mijn hoefsmid kunnen er ook een soort schimmels inzitten die de mok veroorzaken.
kan het kwaad dan als je het ermee behandeld?
Nee het kan geen kwaad, maar het werkt niet vaak tegen mok. In de gebruiksaanwijzing van Sebacil staat dat het ook tegen bepaalde soorten mok werkt en dat is bij ons ook het geval geweest. Die gok zou ik dus eerder wagen. De aanschaf van Sebacil is wel wat prijzig, maar je mag het flink verdunnen en je paard met gemak 8-15 keer behandelen plus borstels ed.. Met Imaverol kun je 5 liter aanmaken en dus net 1x je paard en borstels, dekjes ed behandelen en moet je tot 4x toe een flesje kopen.
Tis maar waar je op gokt! Is het op onderbenen en kootholte dan zou ik voor schurft gaan en is het bij de singel en/of buik en hals dan zou ik voor schimmel gaan.
Er zijn nergens anders plekken te zien, onder de manen of achter de elleboog?
ma_rie_tje
Nee, geen goede ervaring mee.
na 3 weken trouw geven nog steeds geen resultaat.[/quote]
[quote="Talisa schreef:postbodesiem schreef:vraagje, ik kom net dit topic binnenvallen; Heeft iemand ook goede ervaringen met de mok pillen van de paardendrogist ?
Nee hier ook geen goed resultaat. Gaf ze een winter lang, hielp niks.