Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hennyhout schreef:Vraagje: ik heb een leuk paard op het oog. Het enige probleem is dat hij (is nu 2 jr oud) toen hij naar stal kwam wel eens ging luchtzuigen. Nu staat hij structureel op de wei en heeft hij nergens last van. Ook bij mij zou hij fulltime op de wei staan.
Zouden jullie een dergelijk paard kopen? Uiteraard wil ik hem voorlopig zelf houden, maar ergens speelt natuurlijk ook wel mee dat ik me afvraag als ik hem ooit wil verkopen of dat niet lastig gaat worden....
Wat vinden jullie?
tamorka schreef:Mijn merrie is een luchtzuiger. Ik denk dat ik het grotendeels opgelost heb. Die band doe ik haar nooit meer om. Ze BLEEF het namelijk proberen en vaak lukte het haar nog ook! En dan moest ik hem wel heel strak doen, maar dan ga je je afvragen of het middel niet erger is dan de kwaal.
Nu is de voerbak verwijderd op de stal en staat er een op de grond. Te laag om de knik achter de kaak te kunnen maken voor een behoorlijk luchtzuigje. En het weefrek is dichtgemaakt en ook de waterbak hangt te laag. Echt een verademing hoor! WAnt vroeger hoorde ik haar ALTIJD luchtzuigen op stal. Vooral tijdens het eten, maar ook er voor en er na. Nu hoor ik het nooit meer. Misschien dat ze het best nog zal doen, maar lang niet meer zoveel. Scheelt weer een paar maagkolieken....
PaolaPromise schreef:Mijn paard werd echt ziek van het zuigen, maar was er verslaafd aan en daardoor bleef hij het doen.
opaal schreef:PaolaPromise schreef:Mijn paard werd echt ziek van het zuigen, maar was er verslaafd aan en daardoor bleef hij het doen.
Ik heb niet heel dit topic gelezen maar ben er van overtuigd dat een paard niet luchtzuigd omdat hij daar verslaafd aan is. Naar mijn menig gaan paarden luchtzuigen door pijn.....pijn die ze voelen aan wat dan ook en bij promise was dat achteraf gezien dan ook terecht denk ik....
Nog sterkte met het verlies van hem!
opaal schreef:Ik heb niet heel dit topic gelezen maar ben er van overtuigd dat een paard niet luchtzuigd omdat hij daar verslaafd aan is. Naar mijn menig gaan paarden luchtzuigen door pijn.....pijn die ze voelen aan wat dan ook en bij promise was dat achteraf gezien dan ook terecht denk ik....
Tieme schreef:opaal schreef:Ik heb niet heel dit topic gelezen maar ben er van overtuigd dat een paard niet luchtzuigd omdat hij daar verslaafd aan is. Naar mijn menig gaan paarden luchtzuigen door pijn.....pijn die ze voelen aan wat dan ook en bij promise was dat achteraf gezien dan ook terecht denk ik....
Een paard GAAT niet luchtzuigen omdat hij pijn heeft maar BEGINT vaak met zuigen omdat hij pijn heeft.
En als ze eenmaal aan het zuigen gaan dan kunnen ze daar wel degelijk aan verslaafd raken. er komen endorfine vrij wat zowel pijnstillend als verslavend werkt. ze worden er high van.
dus paarden die al een tijd zuigen die kunnen gewoon zuigen doordat ze verslaafd zijn aan de endorfine. de pijn hoeft dan allang niet meer aanwezig te zijn.
Mijn paard is begonnen met zuigen omdat hij pijn had. nadat de oorzaken van het zuigen opgelost en behandeld waren bleef hij toch nog zuigen. hij stond de hele dag door in de wei en stal te zuigen en was zo stoned als een garnaal. heb hem toen helemaal door laten lichten om er zeker van te zijn dat hij niets had wat pijn deed. hij bleek helemaal nergens meer last van te hebben en was alleen super verslaafd.
op advies van de dierenarts hebben we hem af laten kicken.
opaal schreef:Tieme schreef:
Ik heb niet heel dit topic gelezen maar ben er van overtuigd dat een paard niet luchtzuigd omdat hij daar verslaafd aan is. Naar mijn menig gaan paarden luchtzuigen door pijn.....pijn die ze voelen aan wat dan ook en bij promise was dat achteraf gezien dan ook terecht denk ik....
Een paard GAAT niet luchtzuigen omdat hij pijn heeft maar BEGINT vaak met zuigen omdat hij pijn heeft.
En als ze eenmaal aan het zuigen gaan dan kunnen ze daar wel degelijk aan verslaafd raken. er komen endorfine vrij wat zowel pijnstillend als verslavend werkt. ze worden er high van.
dus paarden die al een tijd zuigen die kunnen gewoon zuigen doordat ze verslaafd zijn aan de endorfine. de pijn hoeft dan allang niet meer aanwezig te zijn.
Mijn paard is begonnen met zuigen omdat hij pijn had. nadat de oorzaken van het zuigen opgelost en behandeld waren bleef hij toch nog zuigen. hij stond de hele dag door in de wei en stal te zuigen en was zo stoned als een garnaal. heb hem toen helemaal door laten lichten om er zeker van te zijn dat hij niets had wat pijn deed. hij bleek helemaal nergens meer last van te hebben en was alleen super verslaafd.
op advies van de dierenarts hebben we hem af laten kicken.