[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:10

Bar schreef:
Bij Passie was het weer dramatisch vandaag
Mark had les in de buitenbak midden tussen de bomen en de pony ging echt vreselijk tekeer.
Ik ben bang dat de druppels dus nog niet helpen. Ik heb nog 2 weken te gaan met deze kuur.

Wat gebruik jij voor druppels? Ik ben ook aan het zoeken wat evt. zou kunnen helpen bij mijn paard

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:11

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:14

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:15

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 22:21

thanx!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:33

ellepel schreef:
in t 1e filmpje zie ik inderdaad gewoon de typische schud die de anderen en ap ook doen..

het 2e filmpje zie ik inderdaad eentje dat hij zijn hoofd naar zijn borst brengt, maar dat lijkt meer alsof hij reageerd op een vliegje ofzo..
verder zie ik dat hij iets onrustig is af en toe,maar vind het eigenlijk wel meevallen

je hebt wel veel bomen daar he? pollenallergie kan best hoor

moet ik nog wel even commentaar geven hahahaha waarom drijf je bij elke pas aan??
geen idee hoor, maar kan hij misschien daar op reageren??

Ja, het viel wel mee die dag.
Vandaag was het heel erg, ik ben de cam gaan halen en we hebben het gefilmpd. Ik heb ook maar heel even gereden.
Hij reageert ook heel heftig op vliegjes, dat is ook heel erg inderdaad. Kan ook dat geweest zijn hoor, maar heb niet het idee,dat het altijd vliegjes zijn..
Inderdaad veel bomen in de buurt..

Ik probeer mijn benen echt zo stil mogelijk te houden, maar dat valt echt zo tegen.. Dat is eigenlijk mijn allergrootste probleem.
Ik mag het niet als smoesje gebruiken, maar ik rijd mijn pony ook nog, en die is zó veel dunner, dat het iedere zó wennen is.. Maar zoals ik al zei, ik moet gewoon mijn benen stiller zien te houden..

Ik wilde net het filmpje uploaden, is de batterij leeg. Dus het fimpje komt morgen..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:03

Oké, vandaag zag ik dat Miriano ook loopt te schudden in de wei.
Dus aan het zadel etc zal het niet liggen.

Dat zou alles wel een stuk makkelijker maken..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:56

je hebt ook echt zat bomen in de buurt staan,dus dat vind ik al een verklaring waard.....

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:05

Miriano schreef:

Het paard van Ir111 schudde overal en het is uiteindelijk rijtechnisch opgelost. Oliv schudt ook bijna overal, maar onder het rijden is ze er nu over het algemeen mee gestopt.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:05

Morgen wordt Aileen helemaal nagekeken (alternatieve circuit: met een bioscan). Als ze echt last van de rug of anders heeft, komt het er dan vast wel uit, hoop ik.
En maandag komt harnessmaker mijn zadel fixen.

Ik ben benieuwd wat hier uit komt!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:04

Nou, bij ons in de v.a. ook gebeld (eindelijk!)
Hij komt woensdag, dus ik ben heel benieuwd!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:42

Okee, hier een 'beter' filmpje van het schudden:

Afbeelding

Nu zie je heel duidelijk, dat hij echt gooit. Hij duikt ook zelf zo enorm diep met zn hoofd richting borst (waar ik hem niet uitgereden krijg) dat ik het gevoel heb, op een glijbaan te rijden..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 20:27

goh......deze was inderdaad duidelijker

echt raar zeg......
en t klopt niet met het beeld van andere headshakers onder het rijden, die ik gezien heb...
hij komt ontzettend op mij over alsof hem iets gigantisch dwars zit bij zijn hoofd/mond
en hij loopt inderdaad ook ontzettend diep he??

laat de veearts heeeeel goed in zijn mond kijken, ook goed achterin( veeartsen vergeten dat nog wel es)

komt me haast over dat daar iets zit ofzo. laat eventueel neus ook nakijken, en oren, je weet maar nooit..
en laat zowiezo ook de bovenlijn in zijn rug nakijken, gewoon de hele lijn..van kont naar oren toe

ben benieuwd wat de veearts zegt

nog even een aanvullend vraagje:

met wat voor zadel rijd jij en heb je die al lang?

Helen88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:44

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:51

ap proest ook in het gras..en denk niet dat je een headshaker hebt....

ik vind het vrij normaal dat paarden in gras met hun neus briesen,omdat ze natuurlijk via datzelfde gras heel veel rommel in hun neus krijgen wat er weer uit moet.

zijn zijn ogen ook dik?( en dan net onder het oog zeg maar)
als hij het buiten de wei ook doet word het een ander verhaal....

Helen88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:14

Ja maar hij proest echt constant... dat is toch niet normaal? Het met zijn hoofd schudden doet hij als hij naar een ander stukje gras loopt, niet als hij stil staat. Hij blijft er nadat hij in de wei heeft gestaan nog heel even mee door gaan, het met zijn hoofd schudden alleen als ik hem uit de wei haal en het briezen doet hij ook nog tijdens het losrijden ietsje meer dan normaal, maar niet zoveel als in de wei.
Ik denk (hoop!) ook niet dat het een headshaker is, maar normaal vind ik het ook niet.

Aan zijn ogen is me niks opgevallen, ik kan nog eens goed kijken, maar als het dik is dan in elk geval niet zodanig dat je het gelijk ziet.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:48

menollyke schreef:
Miriano schreef:

Het paard van Ir111 schudde overal en het is uiteindelijk rijtechnisch opgelost. Oliv schudt ook bijna overal, maar onder het rijden is ze er nu over het algemeen mee gestopt.

Hm, oke.
Apart
Zal het tegen mijn instructrice zeggen!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:03

En hier dan het verslag van de bioscan enz.
eigenlijk een beetje algemene malaise, op de acupuntuurpunten voor de lever, galblaas, en afweersysteem reageerde ze vooral sterk.
Verder heeft ze last van de onderrug en de linkerheup.
Uiteraard heeft ze deze punten gestimuleerd en heb ik oefeningen voor wat meer soepelheid gekregen. Daarnaast heeft ze me aangeraden eens een zuiveringskuurtje met groene leem te geven.
qua karakter kwamen we na uitgebreide discussie erop uit dat Aileen weliswaar een leidende rol heeft, maar eigenlijk veel te onzeker is in een dominante positie, mogelijk maakt haar dat een beetje melancholiek. Daar doen we met Bach wat aan.

Tja, het lijkt niet direkt allemaal op het shake-probleem, maar als fervent aanhanger van de klassieke homeopathie ben ik wel gaan geloven in een holistische benadering.
Morgen mag ik alleen longeren; we zullen zien. Op zich heb ik hier wel vertrouwen in; het is ook een nuchtere meid die dit doet; zeker geen zwever.

O ja, wat heel grappig was: toen 2 bepaalde punten achter op haar rug gestimuleerd werden (dat gaat met laserlicht), kreeg Aileen overal jeuk. Haar voorbenen, haar achterbenen, haar buik, ze bleef krabben en bijten. En alleen die 5 minuten dat die twee punten gestimuleerd werden... het moment dat ze de lampjes eraf deed, was het weer over. Het is in ieder geval voor mij een duidelijke aanwijzing dat het dus echt wat deed.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:07

Ik heb het waarschijnlijk gevonden!
Miriano heeft misschien pollenallergie, en dat uit zich in hoesten en/ of loopneus. Een andere uiting is het hoofd op en neer schudden.
Nou, hij heeft vaak een loopneus, en schudt met zijn hoofd.

Dus... voortaan met kapje rijden?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:18

Nou, ik hoop voor je dat dat een oplossing biedt!
Dat betekent dan wel, dat je het halve jaar zonder problemen zult kunnen rijden.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:20

Half jaar goed rijden, half jaar met lange teugel rijden
En veel buitenritjes dan maar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 08:33

beantsje:
wie heb jij er bij gehad dan?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:02

MissEvil schreef:

Afbeelding

Nu zie je heel duidelijk, dat hij echt gooit. Hij duikt ook zelf zo enorm diep met zn hoofd richting borst (waar ik hem niet uitgereden krijg) dat ik het gevoel heb, op een glijbaan te rijden..

Heb je al eens naar z'n staart gekeken?! Dit toont alleen maar verzet. Volgens mij houdt hij in het begin z'n staart ook sterk naar links. Ik houd het op iets in z'n rug! Succes ermee.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:29

MissEvil schreef:

Afbeelding

Ik zou een osteopaat laten komen.

Hij heeft heel veel spanning in zijn rug.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:58

ik weet me ook geen raad meer..

ik heb een pony die altijd alleen simpel recreatief is gereden en oersterk in de mond,stijf in de kaken en rug.pony is 17 jaar nu.
osteopaat is al eens geweest en vond hem toen erg stijf in de rug en goede dressuurtraining werd ons aangeraden.helaas is hij een drama met dressuur en heb ik hem gekocht voor buitenritjes.

sinds enkele weken schudt hij ineens gigantisch,vooral in draf.hij was dan onbestuurbaar.ook gooit hij neus tussen voorbenen en slaat dan neus ver boven in de lucht,ook de ''handrem ''stond er erg op.soms steigerde hij zelfs ook.hij wil ons duidelijk iets vertellen.

we dachten aan rugpijn.

osteopaat erbij en heeft 3 knopen in de rug gevonden,een atlasprobleem en een stijve hals.
hij is sindsdien wel zeker voorwaartser maar schud nog steeds dramatisch.

er is een vliegenetje en ander zadel gekomen,precies op de dag van met nieuwe zadel rijden(regende het ook) was er niets aan de hand!
we dachten probleem misschien opgelost,het was het zadel/rug probleem.

maar helaas.de volgende dagen was het schudden er weer!
misschien pijn in de benen maar waarom loopt hij op asvalt dan goed?

toen:ik reed door een prakpaadje met veel witte bloemen, hij brieste veel en wilde de neus afvegen over de grond of voorbenen!

ook los in de wei loopt hij met zijn neus/hoofd hoog in de lucht of laag neus tussen de benen!(bij ons zwerven veel pollen in de lucht)

dan klinkt mij pollenallergie nu wel logisch.

ik ga vandaag een panty proberen ...ook een vliegenmutje is besteld.en als het dit weekend hetzelfde zou blijven bel ik maandag de veearts voor oren,gebit en benencheck.