Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zilfstar schreef:Geen idee haha. Heb er 1 van EJ die erg goed zit. En een ander die wat te lang valt (weet merk even niet meer) en die doe ik vaak met veel wind op. Moet wel erbij zeggen dat ze hier 2 uur per dag op paddock staan en verder op stal (niet ideaal maar de rest op deze stal is prima, vooral dat ik mag voeren wat en hoeveel ik wil) hij heeft een luik n buiten naar ik merk dat hij die liever dicht heeft met koud weer. Ik zal eens kijken of er een liner in kan.

Zilfstar schreef:Even een geheel andere vraag: ik ben echt een leek op gebied van dekens want echt nooit gebruikt (behalve eens een keer een fleece oid na wassen bijv). Na Jippes ziekte en met zijn gewicht enzo dus begonnen met een 0grams regendeken in deze herfst en daar staat ie nu ook onder. Jippe heeft een wintervacht zoals t een goede Fries betaamd: dikke ondervacht, niet heel lang zoals onze welsh x arab, maar wel echt zoals alle andere jaren. Wollig, langer dan in zomer, knuffelbeer-vacht. En voelt prima warm onder de 0grams regendeken. Heb ik nou een dikkere/warmere nodig? Of is dit prima? (Deken die ik vorig jaar heb gekocht heeft een gaatje in de ‘voering’ op de schoft zeg maar. Dus ik overweeg nog eentje bij te kopen maar twijfel dus over de dikte…)
EvaC schreef:Zilfstar schreef:Geen idee haha. Heb er 1 van EJ die erg goed zit. En een ander die wat te lang valt (weet merk even niet meer) en die doe ik vaak met veel wind op. Moet wel erbij zeggen dat ze hier 2 uur per dag op paddock staan en verder op stal (niet ideaal maar de rest op deze stal is prima, vooral dat ik mag voeren wat en hoeveel ik wil) hij heeft een luik n buiten naar ik merk dat hij die liever dicht heeft met koud weer. Ik zal eens kijken of er een liner in kan.
Wat voor maat heeft je paard? Ik heb hier nog 2 EJ's liggen die voor niks weg mogen. Een blauwe waterdichte 0 grams waar liners onder kunnen en een grijze waterdichte 100 grams.
Zijn allebei een jaar oud en nog nooit gewassen. Ik had ze net aangeschaft en in gebruik toen ik met kerst het hele systeem van Horseware kreeg
Binck8 schreef:Zilfstar schreef:Even een geheel andere vraag: ik ben echt een leek op gebied van dekens want echt nooit gebruikt (behalve eens een keer een fleece oid na wassen bijv). Na Jippes ziekte en met zijn gewicht enzo dus begonnen met een 0grams regendeken in deze herfst en daar staat ie nu ook onder. Jippe heeft een wintervacht zoals t een goede Fries betaamd: dikke ondervacht, niet heel lang zoals onze welsh x arab, maar wel echt zoals alle andere jaren. Wollig, langer dan in zomer, knuffelbeer-vacht. En voelt prima warm onder de 0grams regendeken. Heb ik nou een dikkere/warmere nodig? Of is dit prima? (Deken die ik vorig jaar heb gekocht heeft een gaatje in de ‘voering’ op de schoft zeg maar. Dus ik overweeg nog eentje bij te kopen maar twijfel dus over de dikte…)
Hier Fries die nooit onder de dekens stond naar nu vanwege leeftijd wel. Ook wintervacht zoals jij omschrijft.
Op dit moment staat hij bloot, het is hier aardig warm en vind hem onder de 0 grams regendeken met fleece aan de warme kant. Dus even eraf voor nu.
Ik heb ook een 200 grams gekocht, nog niet nodig gehad maar ik wil dat wel hebben liggen voor hem als de temperatuur lager is/blijft en veel nattigheid en wind. Ik heb de indruk dat de regendeken met fleece hem al een heel eind zal helpen, maar dat de 200grams wel nodig gaat zijn bij vriezen en wind. Guur weer.
har166 schreef:Zijn er meer mensen die de Pavo 18+ muesli voeren? Ik gooide net een nieuwe zak in mijn ton en het lijkt wel of er meer graan(achtige?) korrels in zitten dan normaal. Er staat niks anders op de zak.
har166 schreef:Zijn er meer mensen die de Pavo 18+ muesli voeren? Ik gooide net een nieuwe zak in mijn ton en het lijkt wel of er meer graan(achtige?) korrels in zitten dan normaal. Er staat niks anders op de zak.