mysa schreef:Dat denk ik ook niet, dat het groot nieuws is in de diergeneeskunde, ik heb al ooit een foto gezien van een paard met stoma.
Word inderdaad vaker gedaan, maar denk dat achter gesloten deuren oid? Er is zo weinig over te vinden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Of vooral beperkt tijdelijk? Als in 2-3 weken tot de darmen hersteld zijn?
Een stoma is normaal gezien best proper van zichzelf. Het enige wat ik kan bedenken is soms misschien wat mestvocht wat nadrupt als ze wat vochtige/slappe mest heeft en anders mestplekken/urinevlekken op de huid als ze daar net in gaat liggen of rollen. Dat kan vliegen aantrekken in de zomer. Je hebt van die eczeempyjama's voor paarden die dankzij elastiek heel mooi aansluiten aan de buik. Of een zebradeken van rambo, die hebben ook zo'n aansluitende buikflap. Ik vrees alleen dat het stoma net iets te ver naar achter gaat zitten.
mirjamalvaro schreef:Varekej vreselijk dat je je paard zo moet laten gaan.
Vliegen hebben wij ook gevraagd, verwachten ze geen problemen mee. Maar denk dat ik toch vliegendeken op foe voor zekerheid.
Ze mag gewoon eten nu, maar natuurlijk wel met mate omdat ze zowat een maand amper gegeten heeft.
Onali schreef:Stral schreef:Ik zou ook denken dat het met een deken niet lukt?
Zonder buikflap wel, dus gewoon singels. Dat zit los genoeg.
karuna schreef:Maf, geen risico dan op slechte stoffen die vrijkomen als het necrotisch is?Ze zullen wel weten wat ze doen maar voelt voor mij apart aan