Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bruintje123 schreef:Ik doe er niet meer aan. Maar heb diverse van die paarden hier gehad. En nooit problemen gehad terwijl de eigenaren van alles waarschuwde van te voren
Fjord die iedereen over het erf zou trekken, die moest met bit buiten gezet worden enz.
De eerst paar dagen heb ik het halstertouw om zijn neus gedaan, maar meneer was zo braaf dat ik dat daarna ook niet meer heb gedaan. Zou overigens ook slaan met deken recht trekken of dekensingel vast maken. Nooit gedaan.
Paard dat ook met buiten zetten mensen mee zou sleuren. Ja fris was hij wel, staartje er op. Maar wachtte netjes tot hij los was en zijn snoepje had gekregen...ooh wacht snoepje was de oplossing bij hem ipv alle kant op rukken wat hem eerder was gedaan. Daar was hij veel te sensibel voor, maar mensen zien dat niet meer. Daarom was hij heet, de angst voor het geruk wat ging komen.
merrie zelfde als hierboven, zo losrukken bij de poort. Echt niet, dan heb je geen lekkers. (lekkers bouw je later overigens af maar dan is de foute reactie al lang doorbroken)
Nog een merrie kon niemand bij komen als de eigenaar, sloeg ook met singel vast maken van de deken.
Nooit gedaan, was zelfs een lekkere knuffel.
Deze schieten me zo even te binnen.
Het ligt echt aan de eigen indruk die je maakt tegenover het paard en even kijken wat hij nodig heeft. Het ene paard is het streng zijn de ander juist lief.
oji schreef:Tuurlijk zijn we allemaal jong en onwetend geweest Goof, maar de meeste van ons leren wel. Ik heb ook vele fouten gemaakt en zo zal iedereen die hier post dat hebben. Toen ik TS haar leeftijd had, had je geen Bokt, had je geen internet waar je zo verschrikkelijk veel informatie vanaf kan halen en was dierenwelzijn een veel minder hot topic als momenteel. Dus je kun nu nog jong zijn, je kunt onervaren zijn, maar onwetend, dat ligt toch echt aan jezelf, als je de moeite neemt je iets te verdiepen in wat een (jong) paard nodig heeft om zich tot een lichamelijk en geestelijk gezond paard te ontwikkelen. Je hebt nu de mogelijkheid jezelf voor fouten te behoeden omdat er een forum is waar mega veel ervaring rondloopt en die met alle liefde willen helpen en adviseren.
Janneke2 schreef:Heleennn schreef:idd bruintje, ik zou bijna zeggen dat ze hem een maand bij mij mag brengen omdat ik er zo sterk van overtuigd ben
Dat is prima, sterke overtuiging.
Maar ik opteer voor ten eerste de feiten van DA Tom en het komende onderzoek van de DA aan huis.
oji schreef:Andere mogelijkheid is natuurlijk dat de pony helemaal niet gecompliceerd is, maar gewoon een jonge pony zoals alle andere, maar door het gebrek aan kunde van TS gewoon dusdanige opvoeding mist dat het nog niet eens fatsoenlijk door een DA is te onderzoeken. Laten we eerlijk zijn, DA's zijn ook gewend onderzoek te moeten doen bij nog jongere dieren die nog amper in de hand zijn geweest, dus als dit niet lukt, terwijl dat dier al maanden in pension staat en in de hand komt, dan gaat er toch iets mis.
oji schreef:@The_Cat: het is denk ik tegen dovenmans oren....TS heeft al meerdere malen aangegeven dat ze gewoon niet wil verhuizen, dat ze haar eigen belang van deze stal boven het welzijn van haar paard stelt, die niet aan zijn primaire levensbehoeften komt op deze stal.
Alle verbetering begint altijd met open staan voor verbetering en niet vasthouden aan je eigen ding. Alle echte dierenliefde begint met het belang van het dier voorop stellen.
marleen_usar schreef:Ik moet ook 35 minuten rijden ik hoef er niet iedere dag heen want hij staat buiten.Dichterbij betekend niet buiten staan is dus geen optie.