[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_Levi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:37

het elastiek rekt snel genoeg uit hoor ;) Ik zou het lekker zo laten

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:44

Zo het kost even wat moeite maar dan heb je ook wat :)

Afbeelding

Afbeelding

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:43

Shiny

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:51

Wat voor deken is dat? Speciale functie?

denk dat de kuddegenoten van mijn paard bij het zien van deze deken (die in volle galop op ze afstormt) toch wel enigszins zouden flippen. :+

edit: gramatica is lastig :o

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:52

Hier is hij nieuw uit de verpakking na een dag glimt hij al minder hard hoor. En voor deze foto moest ik flitsen. Het is die van QHP
Niet duur (vergeleken met Rambo) en wel goed voor zover ik het nu kan beoordelen. Heb er dus gelijk nog 1 besteld.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:26

Is dit de QHP Comfort? Ziet er goed uit! Mag ik vragen waar je deze hebt besteld, heb namelijk ook wel intresse.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:49

Ziet er goed uit! (hoor alleen nu onze stalbaas al ''een marsmannetje'' :') Overigens heet pony in de zomer met haar masker ook standaard Zorro -_- )

Mag ik vragen welke maat je paard normaal in dekens heeft en welke maat dit is?
Bij onze Zorro zitten de dekens altijd ruimer. Maargoed zij heeft ook net een beetje een tussenmaat en dan neem ik dus de ruimste. Beter een soepjurk dan dat haar billen er uit steken :Y

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:18

Patt schreef:
Is dit de QHP Comfort? Ziet er goed uit! Mag ik vragen waar je deze hebt besteld, heb namelijk ook wel intresse.

Ruitersportzaak de Kroo
Maat 195, verder nooit dekens op dus ik heb geen idee hoe hij valt

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:46

Zinzi_jewel schreef:
Voor die paar 10tjes verschil kun je beter een RSIH kopen .
De sires heeft weliswaar mooie pasvorm en t stukje voor over de oortjes is mooi elastisch .
Maar .... Mijn merrie heeft nog nooit een RSIH gesloopt op eens een buiksingel los bij de stiksels .
Maar de sires was in mum van tijd naar z'n grootje ...
En hij leek zo degelijk

Bedankt voor je reactie! Daar heb ik wat aan :j
Ik heb nu net dus toch een RSIH besteld. Deze is pas na een aantal zomers een beetje versleten en aan vervanging toe. Nu 111 euro bij EJ dus nog korting ook. Paard sloopt die dekens vrij snel dus heb geen zin in weer elke week een nieuwe te moeten kopen. RSIH gaat gewoon een tijd mee. Ik dacht de Shires misschien ook, pasvorm leek mij wel wat. Maar ik ga dus weer voor de RSIH! Nogmaals bedankt!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:48

jessie84 schreef:
Is er iemand die een oude exceemdeken heeft ik heb eigenlijk alleen de hals nodig
wil er proberen een losse hals van temaken.

Welke maat? Ik heb misschien wel wat liggen

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:55

Safiera schreef:
Kun je het nylon bandje bij de hals niet losser stellen?

Anders zou ik evt overwegen een knip in de stiek te zetten (onder het stukje nylon zodat het toch nog vast zit). Aan de andere kant, afzakken van halzen meestal een groter probleem. Bovendien rekt de stiek vaak al snel wat uit.

Leuk om te zien dat jij een zebra-eczeem deken hebt gekocht. Hoe valt de maat? Is van QHP of niet?

Ik (en met mij de meesten) laten de deken dag en nacht om. Je kunt nooit precies zeggen wanneer de mugjes steken. Bovendien zijn ze het actiefst in de schemer, maar volgens mij zijn ze er bijna alle andere momenten ook :') Alleen bij wind en regen vliegen ze niet, maar bijv. direct na een bui weer wel.

Het bandje zit al helemaal los, zolang ze er geen last van gaat krijgen laat ik het maar even zo.

Hij is leuk he! Past helemaal bij de pony! Hij is inderdaad van QHP, zelfde maat (115) als winterdeken genomen (van MHS) lijkt prima te passen.

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:58

Goedenavond!

Mag ik hier binnen kom vallen?
Ik had een vraagje waneer beginnen de paarden eigenlijk met schuren? Is dat nu al?

Ik heb een paard gekocht van de winter en ben benieuwd of ze nou wel of niet zomerexseem heeft.

(Zelf had ik een blauwe exceem deken gekocht als voorzorg maat 165 helaas past deze niet mocht iemand er nog 1 zoeken? Het is een blauwe)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:44

Paarden bouwen het langzaam aan op, het wil dus niet zeggen wanneer ze nu nog niet scheuren er geen last van hebben, ze krijgen steeds een beetje meer last ervan.
De knutjes komen vrijwel wanneer het mooier weer is en de nachten niet meer zo koud toch wel al binnen stromen en kunnen ze dus last van krijgen.
Het ene paard zal er eerder mee beginnen dan een ander paard :j

Ik heb ook onze pony sinds november en daar toonde die niet echt ZE maar het zit in de bloedlijn,
mijn vriend heeft haar oma gehad en der moeder gefokt, dus we weten het van eerste hand.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:06

Rosanne, wat voor deken had je gekocht dan?
En er zijn zoveel soorten eczeem, zou dan eerst eens uitzoeken waar de jeuk vandaan komt?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:59

Het zit verder niet in de familie, heb de ouwe eigenaar die haar gefokt heeft gesproken. Zelf denk ik dat ze vorige jaar geschuurd heeft omdat ze in erg slechte conditie was. Nu is ze weer op gewicht en krijgt goede voeding. Tot nu toe nog geen klachten. Ik heb de dierenarts er bij gehad en die zegt dat ze waarschijnlijk exceem vrij is. (4 weken terug geweest)

Het gaat om deze deken

Afbeelding

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:00

hier nog steeds op zoek naar een goede shampoo of lotion om de jeuk te verminderen.
Mijn paard is op zich een hele lichte schuurder, enkel een stuk van 10cm bij zijn manen en zijn staart licht.
Nooit tot bloedens toe.

Nu heeft hij in de winter ook doorgeschuurd maar zo licht dat zijn manen wel waren teruggegroeid.
Maar na een beetje zon is de plek in zijn manen weer geminderd naar kleine sprieten haar.
Hij staat dan ook al terug onder zijn exceemdeken maar schuren blijft hij gewoon doen.

Ik ben eerst begonnen met een simpele antischuurlotion van leovet, werkte niet.
Ben dan overgegaan op befix, maar werkte ook niets.
Als ik de staart was met isobetadineshampoo heb ik wel al gemerkt dat deze voor een dag of 2 werkt.

Nu ben ik aleo vera zalf aan het proberen maar ook dit geeft geen resultaat.

Iemand van jullie nog een idee naar wat ik kan kijken?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:11

Bij licht schuren vind ik Kerato shampoo altijd goed helpen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:19

Eliene, azijn :D
maar dan alleen als je paard geen open plekjes heeft,anders prikt het.
deden we vroeger wel met lichte schuurders, gewoon helemaal in de azijn, schrikt de vliegjes af en werkt jeukstillend.
of sweet itch halen, moet je wel elke dag gebruiken,dan werkt het het beste :j

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:37

Die Qhp zijn goede eczeem dekens!
Mijn pony heeft die Qhp comfort ook. Doordat er 3 banden over de rug lopen blijft deze met rollen of iets veel beter zitten!
En die glimmende kleur blijft niet heel lang hoor :+
Heb er nu ook een Qhp zebra deken bij besteld, hopelijk is die morgen binnen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:56

Ik blijf het jammer vinden dat ze die modellen niet met voor/borstsluiting maken, bij een paard van 1.70 is niet echt handig zo'n deken over het hoofd aan te trekken.
Ik weet dat De Meulenkamp wel voorsluitingen heeft met rits, maar daar heb ik ook zo mijn twijfels over. Is dat sterk genoeg, gaan er geen haren tussen zitten?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:02

Nog iemand interesse in een RSIH eczeemdeken maat 195 voor een schappelijk/ laag prijsje?
Alleen 1 klitterbandje bij de hals (bovenste) is stuk, maar kan vrij makkelijk gemaakt worden denk ik.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:07

Elienee, ik heb 2 pony's die waarbij okozon super helpt tegen schuren.
zo goed dat ze geen deken nodig hebben. Is wel prijzig, maar voor mij de moeite waard.
op wondjes of kale plekken die er al zijn door schuren, is nestosyl zalf ook heel goed.
azijn zou ik nooit doen. Bij het kleinste wondje prikt het en dat stimuleert weer om te schuren/ jeuken.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:22

open plekjes heeft hij zelfs niet, het is echt gewoon een kort stuk in zijn manen.
Op zich vind ik dit ook geen ramp maar voor het wedstrijdseizoen is dit onmogelijk om te knotten :')
ga eens kijken naar de voorgestelde producten! :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:11

Mijne heeft ook zomer en winter een klein schuurplekje midden in zijn manen. Structureel kort plekje... zelf zie ik het niet meer en in een hengstenvlecht valt het ook niet op.

Voordeel van mijn RSIH vind ik dat de wintervacht in een paar dagen verdwenen is. Heerlijke dunne glanzende vacht nu. Scheelt een hoop borstelen!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:12

Celine_Famke schreef:
Nog iemand interesse in een RSIH eczeemdeken maat 195 voor een schappelijk/ laag prijsje?
Alleen 1 klitterbandje bij de hals (bovenste) is stuk, maar kan vrij makkelijk gemaakt worden denk ik.

Wat wil je ervoor hebben en in welke staat is hij verder?