Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 20:56

Ja er zijn altijd uitzonderingen en wie weet wat er over 10 of 20 jaar kan.. ik blijf ook wel positief, maar ik ben wel reeel, ik moet gewoon onder ogen zien dat de kans groot is dat het gewoon niet kan. En dat vind ik heel erg. De keuze tot wel of geen kids wordt me gewoon ontnomen voordat ik hem mag maken..

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:58

Jeetje, ben er stil van. Ik volg je vanaf het begin en was zo blij voor jou en je paard dat het weer een wat positievere wending aannam, en dan krijg je dit. Ik kan je alleen maar heel erg veel sterkte wensen. Neem echt even tijd voor jezelf, het is niet niks. Heel veel sterkte meid :(:)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:16

TS :(:) wat een naar nieuws, hier mag je je uiteraard naar en verdrietig over voelen ondanks dat de tuoren goedaardig blijken te zijn. Vind het erg naar, als iemand nou iets goeds en positiefs verdiend ben jij het wel.

Wel ontzettend fijn dat je mannetje naar huis komt, 20 kg aan gekomen is veel. Nu duimen dat het in deze stijgende lijn blijft gaan.

Sterkte met alles.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:01

John Lennon verwoordde het op een manier die mij altijd weer raakt als ik dit soort ernstige, onverwachte dingen lees : Life is what happens to you while you're busy making other plans. Ook al zou het allemaal waar zijn en zul je geen biologische kinderen krijgen dan geloof ik echt dat er wat op je pad komt waarvan je later ( oud, grijs en nog net niet versleten) zult zeggen, het heeft zo moeten zijn. Hele dikke knuffel en veel sterkte.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:07

Wat een domper op het eerst zo goede nieuws :(:)
Veel sterkte, het is niet niks. Ik hoop dat je het een plaatsje kan geven en ik hoop dat je lieve paardje het goed blijft doen. Wat heb jij een rot tijd nu!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:20

Ach. Dat is gewoon akelig K*T nieuws wat je dan krijgt.. ( heb er gewoon even geen diplomatieke taal voor). Tuurlijk is het fijn dat het niet kwaadaardig is, maar kan me voorstellen dat je hier toch gewoon heel verdrietig/boos enz om bent.

Heel veel sterkte, en ik duim voor je dat je snel gewoon heel veel positieve momenten gaat meemaken in je leven!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 07:41

Wat een rot nieuws voor jou.
Dat je niet zelf een keuze mag maken over wel of geen kids.
Heel veel sterkte voor jou.

Daarintegen ben ik heel blij dat je paardje de goede weg op gaat, en ik zal duimen voor mooi droog weer zodat hij lekker op de wei mag.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 08:12

Jeetje wat een rotnieuws! Heel veel sterkte :(:)
Succes met het ophalen van je paard vandaag, hopelijk blijft de stijgende lijn zich thuis voortzetten.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:10

wat een heftige tijd maak je door.. Ik heb geen zinnig woord te zeggen over jouw situatie, behalve sterkte!

met betrekking tot je paard: fijn dat hij wel wat op de weide kan en hopelijk komt het snel goed met hem.

Spannend allemaal, echt niet tof. hou je haaks

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:51

Bigone: ik sluit me bij jouw mening aan.
Maar ik vind het wél sneu voor TS!
Het is een schrale troost, maar je bent wel een super-paarden-mamma en dat kunnen er ook maar weinigen zeggen.
:(:)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:57

Jeetje meis, dat is zeker heftig :(:)
Heel veel sterkte om dit te verwerken.

Zoals hierboven al gezegd wordt, je bent al een super mama!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:14

Lijkt me heel heftig om nu al bij dat soort dingen stil te moeten staan, ik hoop dat je de rust in je leven ergens vind misschien niet nu maar wel ooit.

TS ik wens je echt heel veel wijsheid en gezondheid toe, en ik hoop dat je na al deze vervelende dingen ook nog veel mooie dingen mag meemaken ook hopelijk met je paardje jullie hebben nu al zoveel moeten vechten ... dat het echt tijd word voor wat positiviteit in jullie leven!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:29

Jeetje, dat is idd erg heftig nieuws wat je hebt gekregen :(:) Kan me voorstellen dat je wereld nu even op z'n kop staat, wil je nogmaals heel erg veel sterkte wensen!

Staat je paardje inmiddels weer thuis? :)

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:00

Tjeempie wat een heftig nieuws. Maar omdat je zelf niet zwanger mag worden betekent niet dat je geen kinderen kan krijgen. Als je jouw eicel laat bevruchten en een draagmoeder vind heb je toch kinderen van jezelf. Natuurlijk is het allemaal lastiger maar niet onmogelijk. Enne zwanger zijn is toch niet leuk.. je wordt alleen maar dik en je figuur gaat naar de knoppen.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:21

Heel veel sterkte en ik sluit me aan bij Bigone ! :)

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:31

Jeetje meid, heb je hele topic gelezen en elke keer denk ik ohh gelukkig het gaat beter maar dan gaat het bijna 2 keer zo slecht. Veel tegenslagen heb je te voortduren.

Het is dat je zo ver weg woont maar je zou hem per direct mogen brengen om hem hier 24/7 op te wei te zetten. Ik heb mijn eigen paarden er nog niet op staan maar zou voor zo iets een uitzondering maken ( staat voldoende gras op) Heb helaas geen stal waar hij s`nachts in zou kunnen.

Misschien goed in de buurt gaan informeren naar een stal waar opbouwend zo snel mogelijk 24/7 op de wei kan.

Ik wens jullie alle geluk toe dat het allemaal zowel met jou als met je paard zijn gezondheid weer goed komt. En dat jullie samen van een mooie zomer mogen genieten.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 23:40

Hoi TS,
na heel vaak dit topic voorbij hebben zien komen het nu toch maar door nieuwsgierigheid aan geklikt en doorgelezen. Niet alles, de eerste 20 pagina's ongeveer en daarna alleen jouw berichten..

Het leek alsof ik een boek aan het lezen was, ik duimde dat alles goed zou komen, ondanks dat het al gebeurt was, en schrok me kapot toen ik dacht te lezen dat het 'gebeurd' was. Godzijdank las ik dat verkeerd en is jouw lieve paard er nog en gaat het zelfs goed met hem!

Wat ontzettend balen (understatement) dat het met jouw gezondheid slechter gaat, ook daar schrok ik van. Ik kruip nu waarschijnlijk in de meelees mode, maar ik wil je heel erg veel sterkte wensen! Voor zowel de gezondheid van jezelf als voor je paard. Er zijn veel bokkers die met jullie mee leven en ik wil alleen maar aangeven dat als er ooit iets is dat in mijn macht ligt om te helpen, zal ik dit doen. Ik hoop dat dit uiteindelijk niet nodig zal zijn en alles goed zal komen.

Heel veel sterkte!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 04:43

_Wodka_ schreef:
Tjeempie wat een heftig nieuws. Maar omdat je zelf niet zwanger mag worden betekent niet dat je geen kinderen kan krijgen. Als je jouw eicel laat bevruchten en een draagmoeder vind heb je toch kinderen van jezelf. Natuurlijk is het allemaal lastiger maar niet onmogelijk. Enne zwanger zijn is toch niet leuk.. je wordt alleen maar dik en je figuur gaat naar de knoppen.

_Wodka_, hoe goed je dit ook bedoeld, ik denk niet dat Ts hier al aan toe is. Zoals jij het hier beschrijft komt het over alsof het redelijk makkelijk 'op te lossen' is, maar dat is het dus helaas niet. Er zijn idd een aantal opties mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat het ook voor Ts mogelijk is. Zij moet vooral uitkijken qua hormonen....en waar heb je in een zwangerschap vooral mee te maken? Juist ja, hormonen! Zwanger zijn mag dan vaak met de nodige kwaaltjes komen, maar daar is vaak over heen te komen en zelfs al heb je een hele slechte zwangerschap, dan kan je heel goed begeleid worden, en gezonde kinderen ter wereld brengen. Dus dat zwanger zijn 'toch niet leuk is'en 'je figuur naar de knoppen gaat(?)' is voor iedereen weer anders en kan je niet voor een ander bepalen. Een kind krijgen is iets heel bijzonders en volgens mij(ben nog jong en geen kinderen, dus kan het mis hebben) denk je op dat moment écht wel aan iets anders dan je figuur. Het is al een héle harde klap als je te horen krijgt dat de kans op een (goede) zwangerschap zo'n beetje uitgesloten is, vanwege gevaar voor eigen lichaam, dat valt echt niet mee om te accepteren. Al helemaal niet als al je vrienden om je heen wél 'probleemloos' kinderen kunnen krijgen. En ook aan een draagmoeder of adopteren zitten vele haken en ogen, zoiets heb je echt niet in korte tijd geregeld! Daar gaat een heel lang proces aan vooraf, voordat iemand eindelijk een kindje in zijn/haar armen kan/mag sluiten. Ik snap echt wel dat je je bericht positief bedoelde :j :) maar ik denk dat het op dit moment heel erg moeilijk is voor Ts is om te lezen, ze is pas 27(!) en als je dan een kinderwens hebt, kan ik me héél goed voorstellen dat je leven compleet op z'n kop staat....... En daar bovenop ook nog steeds de zorgen om haar paardje, hopelijk kan hij snel weer onbeperkt op het land, zo te lezen is vers gras wel de oplossing. Nogmaals heel veel sterkte TS, hier blijven de duimen draaien! :(:) :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:24

Jeetje wat een vervelend nieuws zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er moeite mee hebt zeg, het is ook niet zomaar wat zeg. Heel veel sterkte

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 09:29

Bah...triest nieuws......................

Hopelijk lukt het je om alles een plek te gaan geven....knuffels!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 09:39

sorry lieve dames, ik moet even mobiel meelezen en schrijven. Jindai dank je wel voor de post hierboven. hey is inderdaad zo dat er 'oplossingen' zijn voor het krijgen van kids als je het zo wel stellen.. daar ben ik me bewust van, maar dat is voor nu allemaal nog even niet relevant. hey gaat voor nu nog even om dat ik mijn eigen situatie nog moet verwerken en accepteren.. wen dat gaat niet in een paar dagen. Daarbij ben ik ook nog alleenstaand, dus dat 'probleem' moeten weer eerst maar eens tackelen ;)

ik wil jullie allemaal wel heel hartelijk danken voor alle lieve worden en steun, het doet me ontzettend goed. Zowel ik als mijn lieve meneertje nemen het dag voor dag, en ik blijf gewoon positief. Er is me wel eens gezegt door mijn liever oma, dat de Here (of het leven) ons niet meer geeft dan we aankunnen. Af en toe vind ik dat hij voor mij wel erg hard is, maar van elke situatie leer je en je groeit erdoor als mens.

over mijn meneertje kan ik jullie het volgende melden, want daar zijn we hier tenslotte voor.. de ruit naar huis ging heel goed.. hij is normaal erg moeilijk met laden, maar vandaag zag hij de verzorgen van utrecht met de bezem en dacht: ik stap zelf wel in Haha.
bij thuiskomst was hij eerst heel onrustig maar in de wei ging het al gauw goed.. zal proberen eens wat foto's te posten vandaag.
ik heb alle stallen in de omgeving afgebeld en helaas.. dus toch het aanbod van stalhouder genomen nl met droge dagen op gras, anders paddock. ik durf het niet aan om hem elders meer te zeten aangezien zijn symptomen zo minimaal zijn als het wel misgaat..
ik houd jullie op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 01:30

Rchell schreef:
sorry lieve dames, ik moet even mobiel meelezen en schrijven. Jindai dank je wel voor de post hierboven. hey is inderdaad zo dat er 'oplossingen' zijn voor het krijgen van kids als je het zo wel stellen.. daar ben ik me bewust van, maar dat is voor nu allemaal nog even niet relevant. hey gaat voor nu nog even om dat ik mijn eigen situatie nog moet verwerken en accepteren.. wen dat gaat niet in een paar dagen. Daarbij ben ik ook nog alleenstaand, dus dat 'probleem' moeten weer eerst maar eens tackelen ;)

ik wil jullie allemaal wel heel hartelijk danken voor alle lieve worden en steun, het doet me ontzettend goed. Zowel ik als mijn lieve meneertje nemen het dag voor dag, en ik blijf gewoon positief. Er is me wel eens gezegt door mijn liever oma, dat de Here (of het leven) ons niet meer geeft dan we aankunnen. Af en toe vind ik dat hij voor mij wel erg hard is, maar van elke situatie leer je en je groeit erdoor als mens.

over mijn meneertje kan ik jullie het volgende melden, want daar zijn we hier tenslotte voor.. de ruit naar huis ging heel goed.. hij is normaal erg moeilijk met laden, maar vandaag zag hij de verzorgen van utrecht met de bezem en dacht: ik stap zelf wel in Haha.
bij thuiskomst was hij eerst heel onrustig maar in de wei ging het al gauw goed.. zal proberen eens wat foto's te posten vandaag.
ik heb alle stallen in de omgeving afgebeld en helaas.. dus toch het aanbod van stalhouder genomen nl met droge dagen op gras, anders paddock. ik durf het niet aan om hem elders meer te zeten aangezien zijn symptomen zo minimaal zijn als het wel misgaat..
ik houd jullie op de hoogte

het feit datje de keuze al bij voorbaat word ontnomen is al hard genoeg eigenlijk, veel sterkte om daar mee inreine te komen TS
En ik denk eigenlijk ook dat het niet handig zou zijn om je paard nu ergens anders neer te zetten, want bijmaagzweren, of ze nu weg zijn of niet, blijft ie daar gevoelig voor en verhuizing brengt toch altijd weer stress met zich mee, veel succes hoor, jullie verdienen het , allebei!!

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:34

Ah wat fijn dat het weer de goede kant op gaat met je heertje, dat verdien je echt! Pikt ie het een beetje goed op thuis?

Ik ben benieuwd naar de foto's :)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 07:17

Heee wat fijn dat hij weer thuis is.
:(:) knuffel voor jou!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:47

_Wodka_ schreef:

Auw, over het inlevingsvermogen van een garnaal gesproken. Sjongejonge.

TS: Heel erg voor je, wat er nu allemaal bij komt. Gelukkig lijkt het met je paardje de goede kant op te gaan, hopen dat het zo blijft! Kan jij even je rust pakken en alles verwerken. Sterkte met alles!