Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:24

Leed vermaak is ook vermaak( en er is geen beter vermaak dan leed vermaak :+ )

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:13

ik ben er ook nog steeds hoor, lees trouw mee. Ik kan er zo van genieten en leren. Wij proberen ook zoveel mogelijk te begrijpen van onze Kwin. Moet daar wel bijvertellen dat het een pubermeisje is die je ook heeeeeel graag in de maling wil nemen waardoor wij ook regelmatig met vraagtekens staan hihi

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 20:40

Hier gaat alles zijn gangetje,alleen wordt Desert erg dik,ik denk door de regumate....
Ze kan het niet aangekroeld krijgen met Wynn,maar ik ga straks toch pauze inlassen met dat spul,potje is bijna leeg....

Als ik lef heb laat ik haar toch dekken en gun haar echt nog 1 keer dat moedergevoel en veulie....maar heb ik het lef?
Manlief is het nu mee eens,maar misschien dat we toch op safe gaan en dat is eerst nog een keer bloed trekken,als alle waardes nog steeds stabiel zijn....pfft....
Maar hoe dan ook Desert is voorgoed veranderd,wat een bijzonder dier <3 Ze is zo open geworden en raakt ook niet meer echt in de stress als er bezoekers rondlopen in de wei.....

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:15

Ik ga het hier hard opzeggen, als ik kom dannkom ik zeker ook voor haar, misschien vind ik haar zelfs wel het bijzonderste!
Ik ga trouwens morgen en vrijdag naar Dordrecht, maar mijn nichtje van 3 is vrijdag de hele dag thuis, dus ook al zou het uitkomen, dan kan ik hetbhaar niet aan doen dat tante weg gaat. Dus toch maar mikken op 6 juli

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:17

en anders kom je even bakkie doen met nichtje :)*

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:21

Maar nichtje is wel bang voor alle beestjes, ook achter een hekje, ik zal eens met broer overleggen, want stiekem vind tante het wel heel leuk!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:40

Op zich dan wel hele goede ervaring voor nichtje O:)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:54

Heb broerlief nog niet te pakken gehad, laat je morgen wat weten, heb je voorkeur voor een tijd?
Vind het wel spannend om twee dagen weg te gaan, morgen gaat Sylke nog naar binnen, wordt hier weer 27 graden, vanaf vrijdag blijft ze 24 uur buiten.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:03

Fijn om te lezen, ben benieuwd naar de hele veestapel en in 't bijzonder Desert!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:43

Heel bijzonder om Desert te mogen ontmoeten(en de rest van de bende)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:36

En wat vond je van Desert??? En wat zegt je gevoel over haar en gezondheid.....?
Ze kwam gelijk op je af gelopen,dat vond ik bijzonder..... :j

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:00

Ik vind dit een van de meest bijzonder paardjes die ik ook heb mogen ontmoeten. Mijn gevoel zeg het is goed vandaag en morgen kijkt ze weer verder. Als je het mij vraagt leeft zij helemaal volgens de trend mindfullness. Leven in het nu en accepteren zo als het is!

Cobelens meet Desert!!
Afbeelding

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 10:13

Mooie foto <3 en zeker dat Desert vroeger nooit naar iemand toe kwam..

Haha kan t vrouwtje wat leren van haar,die leeft te veel in het verleden en zou graag alles vantevoren willen plannen :o

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:40

Mooi! (en wat doet ze me toch denken aan mijn eigen Argi......)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 21:07

Morgen komt da bloed afnemen en dan kijken we verder of madame nog een veulentje mag van haar zelf...
Zou wel fijn zijn,ze is er zo mee bezig dat als Wynn nu de andere merries dekt,ze naar t hek stormt en gaat gillen naar hem,dat hij dus steeds stopt,ja gelijk heeft ze als hoofdmerrie hoort ze als eerste gedekt te worden :P
Gisterenavond kwam een waarnemend da voor Blonde bij ons en die zag Desert terug en hij stond ervan te kijken,toen hij ooit eerder hier was een paardje die met 1 been in t graf stond en nu stond er indezelfde stal een hollands glorie in hoog welzijn gevalletje :')

Ze is zo veranderd,ze laat me iedere dag nog versteld staan,vandaag hebben we even kudde over het hele terrein losgelaten om alle grasjes kaal te grazen,stond Desert dus bij het hek naar voorbijgangers te hinniken en voor aandacht te lonken,ik wist werkelijk niet wat ik zag.... :wow:

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:11

Smelt!! Spannend

MarKiJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:12

Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek gaat komen! Ik hoop dat Desert nog een keertje een veulen van haarzelf mag/kan gaan krijgen. Wondermerrie is van zover gekomen,zal mij verbazen als haar bloed niet goed zou zijn!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 05:32

Klinkt geweldig San, Desert is bijzonder.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 19:32

Bloed is afgenomen,maar zoals bij ons te verwachten is,er was iets mis met apparaat eigen da,dus wordt nu opgestuurd.Iig zijn haar waardes bloedarmoede nog ietsje lager dan gemiddeld,maar niet schokkend,nog stabiel zoals de vorige keer,dus dit zullen haar waardes wel zijn...
Hier ben ik al zo blij mee *\o/* *\o/*

Mijn da staat iig als een blok achter mij om haar dat veulen te gunnen,ze zag de reactie tussen haar en Wynn en hoe Desert er nu uitziet,ze zit echt goed in haar vel.We hebben ook gewoon buiten bloed kunnen afnemen,ze was wel wat gespannen,maar het ging prima....knap meisje van me <3

Morgen weet ik meer,maar ben dan voor mijn verjaardag een dagje weg met manlief :D

Ik mag hopen dat haar uitslag goed is,want zo komen er geen veulens, steeds als Wynn een merrie dekt,rent ze naar het hek en begint hem te roepen,dan laat hij merrie in de steek en rent naar Desert toe.....nog nooit gezien dit :?
Desert is de oppermerrie en vind zelf echt dat zij als eerste hoort te zijn :=

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:52

Nog ff spannend doen! Ga duimen voor groen licht! Alvast gefeliciteerd voor morgen en heel veel plezier! Gaan jullie naar blijdorp?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:10

oeh nog ff spannend....maar duimen draaien, gun het jullie zo.

Heel erg veel plezier met Rene...geniet ervan. En zoals ik straks al zei, doe rustig aan en denk ook goed aan jezelf...

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:16

Desert is heel duidelijk naar Wynn en naar jou San!

geniet morgen van je dagje weg, lekker samen zijn , heel belangrijk

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:45

Nog even geduld DESERT(maar ik beging er nu toch bijna in te geloven)
Hou je er wel rekening mee dat ik dan volgend jaar geen plekje op de cam, maar een plekje in je caravan reserveer!!!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 20:52

Thanks iedereen :D Nou eigenlijk had ik al besloten om haar te laten dekken,bloedonderzoek is bijzaak :=
Alleen als er echt iets afwijkends is,maar heel bizar,zowel ik als mijn da hadden al zoiets waarom prikken we nog zoals ze er nu bij staat.
Zelfs de waarnemend da die zaterdagavond voor Blonde kwam,had zoiets van geef dat dier haar veulen en hij dacht zelfs dat dat haar laatste nog niet zou zijn.....
Maar toch even afwachten he,stel je voor dat we het mis hebben.....

cobelens deal,jij komt meewaken voor Desert volgend jaar.... +:)+ ik kan haar bijna nauwkeurig uitrekenen en dan daarbij zorgt ze altijd zelf dat er 1 van ons bij ons als ze weet dat er hulp nodig is...jaja ik kan nog hele verhalen vertellen over haar bevallingen hier...hoe bijzonder dier het is _/-\o_

esje bedankt,gaat vast lukken....

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:54

Hanneke gaat alvast op zoek naar slaapkzakje, vakantie bestemming volgend jaar ROCKANJE!!!!