[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:35

Ziet er mooi uit die deken, apart kleurtje :P

Samo, ik denk dat dat oog ligt aan buikomvang, bij mijn pony is er namelijk echt veel meer bedekt.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:41

ZusJacobs schreef:
Ziet er mooi uit die deken, apart kleurtje :P

en we noemen hem.. Silver :') :')
Ja de kleur was niet te kiezen, dit is het nieuwe model van QHP, de comfort. Ik had voor mijn vorige eczemfjord ook altijd QHP, nu het nieuwe model geprobeerd. Zitten wat elastieke stukken in, waardoor ik hem erg mooi vind liggen. Hij is wel een tikkeltje ruim, maar dat heb ik bewust gedaan.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:47

Ja ziet er wel sjiek uit, hoe blijft de buikflap zitten?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:07

wat zit dat elastiek op een gekke plek, je zou verwachten dat het op de plek van de schouder zou zitten?
zijn er ook bijpassende maskers bij te verkrijgen?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:14

@Zusjacobs, ja denk dat dat er zeker mee te maken heeft. Hij had toen best wel een grote buikomvang..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:41

ZusJacobs schreef:
Ja ziet er wel sjiek uit, hoe blijft de buikflap zitten?

Ja, goed! Deze heeft drie elastieken zegmaar,(en hij zit dan natuurlijk vast tussen de voorbenen) de meeste hebben er maar twee, het oude model van QHP ook:
Afbeelding

opisop_shop schreef:
wat zit dat elastiek op een gekke plek, je zou verwachten dat het op de plek van de schouder zou zitten?
zijn er ook bijpassende maskers bij te verkrijgen?

Afbeelding
Ja het zijn elastieke loopsplitten en in de hals zit elastiek bovenaan achter de oren zegmaar. Ik moet zeggen dat hij bij Bryan eigelijk nergens trekt, maar heb hem dan ook wel ruim zitten.
Volgens mij zijn er geen bijpassende maskers..

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 00:02

dit is wel een mooie,
ik heb zelf een nieuwe van pagony,
is hetzelfde als de oude versie van qhp en de deken was in de aanbieding.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 00:56

Ja ik was over dat oude model ook erg tevreden! :j

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:27

Ik was ook heel tevreden over de ligging van mijn QHP, alleen werd ie dus gesloopt, gaten op de kont (weet nu ook hoe dat kwam).

Ga straks eens kijken hoe de rambo nog ligt, maar bij mij bedekken de buikflappen op 3 mm na ofzo de hele buik gewoon. Maar nou heb ik hem ook iets te groot gekocht, normaal heeft hij 185 en kon kiezen uit 191 of 183, ben blij dak 191 heb gekozen :)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:19

Heb zelf dus die van Pagony (gelijk 2 gekocht vanwege die aanbieding en jah als er 1 stuk is... staat hij niet gelijk zonder..).
Advies was een 185 maar vindt die eigenlijk wel vrij strak zitten, zeker en met name bij de schoft en zijn boeg.
Ook schuift hij naar achter toe en heeft dan een stuk onbedekte hals en achter een sleepje..
Zou ik dan toch een grotere moeten of een andere met dus een andere pasvorm?
Vindt bovenstaand model er wel goed uitzien en neigt ook wat naar de Rambo..
Iemand een idee?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:38

Als hij strak zit maar wel naar achter schuift vraag ik me af of je dat kunt 'oplossen' door een maat groter te kopen, mijn logica zegt dan dat ie nog verder gaat schuiven omdat ie meer ruimte heeft.
Heb even in je profiel gekeken, maar weet natuurlijk niet om welk paard het gaat, heb voor mijn Fjord die vrij stevig gebouwd is eerst een QHP speciaal voor friezen en andere barokke rassen gehad, deze zat hem heel erg goed, maar heeft ie dus gesloopt aan een haaltje in zijn stal.
Nu dus de Rambo er net 1 dag op, en vind wel makkelijk dat ie niet over het hoofd aan moet, en dat ie goed op zn plek blijft liggen.
Alleen is de hals voor mijn Fjord wat aan de lange kant, maar niet storend :) Ze hebben voor die dekens een iets andere maatvoering, hij heeft normaal 185 en die Rambo heeft dus 183 of 191, en ik ben voor de laatste gegaan zodat ie sowieso niet te strak zou zitten.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:47

Die pagonie van mij ligt nu ook wat strak, maar uit ervaring weet ik dat de deken nog wat gaat lubberen.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:02

/3 hoe doen jullie het als het regent ? gooien jullie daarover een regendeken?

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:10

Mijn QHP zat in het begin ook even wat strakker, na een aantal dagen dragen was de maat gewoon goed.
Met regen blijft de deken hier gewoon op zonder regendeken erover. Ik woon een stukje weg en kan niet steeds de deken op en af gaan doen. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Deken droogt snel genoeg, en het is natuurlijk ook niet heel erg koud meer.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:02

esmir schreef:
Bry heeft de eczemdeken van QHP, en ik moet zeggen dat hij super netjes ligt en ook blijft liggen :j
Afbeelding
kheb geen betere foto dan deze "pasfoto"

Ik heb deze deken ook voor mijn fjord. Nou heb ik er een probleem mee. Hij zit super netjes, maar als mijn pony zijn hoofd naar beneden doet, schuift de deken iets over haar voorpluk. Als ze dan haar hoofd weer omhoog doet schuift de deken weer tot achter haar oren, zoals hij hoort te zitten. Nou schuurt hierdoor steeds die deken over haar voorpluk en begint het haar dus af te breken. Weten jullie een oplossing?

Ook nog op zoek naar een uienbeschermer, heb ze bij agradi zien staan. Jullie daar ervaring mee?

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:23

Tarja: er zit toch zo'n versteldingetje bovenaan de hals? Als je die misschien strakker maakt, dat ie er niet meer overheen kan schuiven?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:26

esmir schreef:
Tarja: er zit toch zo'n versteldingetje bovenaan de hals? Als je die misschien strakker maakt, dat ie er niet meer overheen kan schuiven?

JA klopt heb ik ook geprobeerd, maar zal er nog eens goed naar kijken. De hals is best lang ook, maar een maat kleiner past ze niet.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:33

Ja voor Bryan is de hals ook lang, maar hij shuift gelukkig niet over zn oren!
Dat ding waarmee je het korter kan maken, loopt door de band van de elastiek heen, dus volgens mij kan je hem een behoorlijk stuk strakker maken..

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:41

Afbeelding

Zo zit Nandeau zijn deken.
Wat vinden jullie?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:23

Ik vind hem op zijn schoft iets ver naar achteren liggen waardoor de hals te kort wordt. Als je de riempjes daar iets korter maakt blijft hij denk ik iets meer daar voren liggen.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:59

Ja dat denk ik ook, verder netjes! Mooie deken ook!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:48

die "silver" vind ik echt een mooie deken geworden,hoewel ik over de oude ook best tevreden ben.
alleen vind ik met alle dekens 1 nadeel: het punt op de schoft...daar schuurd alles stuk,zitten nu dus al witte haren van al de jaren eczeemdeken, hebben jullie dat ook?
ook schuift de deken teveel naar achter,zodat de bilriemen (op de strakste stand) over de spronggewricht komt en de pony er soms uitsstapt.
welke deken heeft er het minste last van?

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:33

Samo schreef:
@Zusjacobs, ja denk dat dat er zeker mee te maken heeft. Hij had toen best wel een grote buikomvang..

Denk dat Kiddie zijn buik gewoon helemaal vol had ;-)
Bij mijn ponies is de buik ruimschoots bedekt en mijn Colin is ook niet bepaald slank. Verschilt dus idd per paard. Heb wel het idee dat die verhoudingen in de ponies beter zijn dan bij de paarden en dat dus de grote paarden sneller met een blote buik lopen. Meer mensen met dat idee?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:39

Ik heb idd. een pony maatje dus zou zo maar kunnen kloppen! Maar zijn de beenflappen bij paarden dan ook korter?

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:18

happytime schreef:
die "silver" vind ik echt een mooie deken geworden,hoewel ik over de oude ook best tevreden ben.
alleen vind ik met alle dekens 1 nadeel: het punt op de schoft...daar schuurd alles stuk,zitten nu dus al witte haren van al de jaren eczeemdeken, hebben jullie dat ook?
ook schuift de deken teveel naar achter,zodat de bilriemen (op de strakste stand) over de spronggewricht komt en de pony er soms uitsstapt.
welke deken heeft er het minste last van?

Nee dat probleem heb ik nooit gehad.. Mn vorige exceemfjord heeft jaren met een eczeemdeken ( oude model van qhp) en had dat probleem ook niet. Bij bryan trekt de deken ook niet op de schoft gelukkig. Nu hebben deze twee ook geen hoge schoft.. Misschiendat het daardoor komt?