[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:53

Ik volg ook even mn verzorgpaard heeft nu haar staart geschuurt.. Kan het ook zijn dat ze alleen bij hun manen schuren en verders niet?

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:16

Nou, heb toch de eczeemdeken er vanavond maar opgedaan, ze stond zo te zwiepen met staart en trappen naar de buik.
Alleen volgens mij is ie gekrompen.. oeps, beetje te heet gewassen vrees ik..

uiers ingesmeerd met de gel en flink wat vliegenspray erop gespoten..

Waar smeren jullie mee eigenlijk? En waar zijn jullie het meest tevreden over? Ik heb een gel van de welkoop. Weet even de naam zo gauw niet, het is een pot met blauw/groen etiket en ruikt een beetje naar eucalyptus ofzo vind ik.. itch free gel dacht ik..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:27

Zwelgje, ik gebruik ook itch free gel, dat helpt bij die van mij het beste. Heb veel verschillende dingen geprobeerd, maar dat is het fijnst tot nu toe :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:55

zwelgje27 schreef:
@xApple: die van mij heb ik dit jaar ook voor het eerst graasmasker om. Gevoelig voor hoefbevangenheid en afgelopen winter een terugval gehad voor het eerst sinds 10 jaar.. :( Dus nu maar aan de graaskorf. Maar ook dan heb ik haar halve dagen of maar een paar uurtjes op gras. En dan weer terug op paddock met hooi. 9 tot 5 durf ik nog niet.. Is die van jou ook HB geweest of heb je em er uit voorzorg op?

Mijn pony is nog nooit HB geweest, maar ze draagt hem uit voorzorg inderdaad. Ze heeft aanleg om dik
te worden en vorige zomer (toen had ik haar net, ook voor 't eerst eigen paard dus ik wist het allemaal niet
zo goed) had ze echt een dikke buik. Nu is ze echt slank en van haar eczeem merk ik weinig gelukkig :D
Ze staat nu (na opbouwen) op de wei van half 9 tot 7 ongeveer.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:59

Ik heb mijn knollie toch maar onder de SIH gezet. Hop dat ie morgen nog heel is. Had hem eigenlijk willen bewaren totdat hij een eigen stal had. (hij staat nu nog met een andere hengst in één stal). Hij stond gister heel eventjes zijn manen te schuren. Maar zou zonde zijn als er echt fanatiek geschuurd gaat worden.

Schijnt dat die SIH redelijk scheurvast zijn, maar moet het nog zien dat ie heel blijft. Ben ook benieuwd of die oortjes erin blijven zitten :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:59

kim1207 schreef:
de 1.75 die ik hierboven heb is dus strak aan de boeg, is jouw ijslander model wel wijd genoeg???

Het ijslandermodel valt heel mooi ruim, het is een lange deken maar ook wijd.Heb hem zelf ook twee jaar gehad bij mijn welsh.
Kwaliteit van de stof is goed, vele malen beter dan een Pagony (of look-a-like)!
Hij viel voor mijn welsh wat te ruim, die heeft normaal vaak wel dekenmaat 175 (wat maf is volgens anderen aangezien t een guppie van 1,36 was :Y) )
Hij ziet er hier niet mooi meer uit en je ziet dat hij hem niet lekker past (en daardoor net iets naar achteren trekt), maar voor een pony die net een slag groter is zit ie vast perfect. De hals is ook echt mooi ruim, Darren heeft dan ook nog nooit ergens schuurplekken gekregen. En de buikflap heeft 3 singels, ook wel een pluspunt vind ik zelf.
Qua kwaliteit in elk geval zeer zeker geen miskoop!

Heb vandaag een vliegendeken met hals opgedaan bij Wisse en ben dus gestopt met de wonderolie nadat ik zijn manen gister met teershampoo heb gewassen. Ik denk dat het door de enting komt dat hij ineens zoveel maanuitval heeft, een dikke week geleden was het nog niet half zo erg als nu... Ik ben maar weer begonnen met de drainage, waar ik ivm de enting even mee gestopt was.
Ik wacht nog op antwoord van een bedrijf of ze mij Cavalesse kunnen leveren, als ik overmorgen nog niets heb gehoord ga ik het elders bestellen. Wisse had ook ineens flink jeuk onder de singel. Kan niet komen doordat hij de halsdeken omheeft, want het zat niet onder zn buik (bij dat kruintje) maar echt precies onder de singel. Toen ik het zadel opdeed en ging aansingelen deed ie zn lip naar voren :+ dus dat vond hij ineens erg lekker.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:39

Het was vanavond echt verschrikkelijk. Milka, mijn haflinger, had nergens last van maar die arme Nilay wel. Hij zat helemaal onde de mugjes/vliegjes. Het krioelde er van ove zijn vacht (en er tussen!). Toen ik later even ging zitten om foto's te maken van de les van een stalgenootje werd ook ik helemaal lek gestoken. Ik kan me voorstellen dat Nilay er helemaal kriegel van word. Het arme paard. Ik ben echt blij dat hij nu lekker zijn dekentje op heeft. En hij ook. Hij heeft echt geen moeite met het gat voor zijn hoofd vinden. Hij helpt graag met het om doen van de deken. En meteen daarna zie je hem ontspannen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:30

paard van stalgenootje van mij had gister wel al jeuk,maar appie nog niet.

ap staat zo:
Afbeelding

gewoon niks dus, en dan 2 maal daags wat ruwvoer er bij.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:50

ellepel, ik vond in een oud topic van ZE nog dat jij en je instructrice of pensioneigenaresse ook de Hippo Ex Cema gingen proberen, geven jullie dat nog steeds?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:51

zo is onze wei ook ongeveer ellepel. en idd veel ruwvoer erbij (bij ons krijgen ze onbeperkt. maar indi heeft wel al van die wondjes onder haar buik. verder niet geschuurd, maar wel dikke navel. wat zou jij doen?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:54

Ik ken iemand die Hippo Ex Cema heeft gebrruikt. Bij die pony heeft het zeker erg goed gewerkt! :j

Heaven gaat hier nog altijd goed, zolang ik nog om me heen hoor dat andere eczemers nog niet begonnen zijn blijf ik ergens rekening houden met het feit dat Heaven het nog wel kan hebben. Ondanks dat staat ze lekker bloot en d'r manenkam ziet er nog altijd erg mooi uit. :D Staart is door de hormonen af en toe wel model pleeborstel, maar dat zet dus niet zo door als bij eczeem. :)

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:19

Onze paarden staan in paddocks aan de bosrand. In het bos zit vrij dichtbij ook een meertje. Ideaal is dat dus niet.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:37

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:41

Ook mijn paard staat er nog jeukvrij bij. Kan niets merken aan haar manen of zo. Moet ik de deken dan nu al op doen of pas wanneer ik merk dat ze jeuk krijgt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:43

Sanet schreef:
ellepel, ik vond in een oud topic van ZE nog dat jij en je instructrice of pensioneigenaresse ook de Hippo Ex Cema gingen proberen, geven jullie dat nog steeds?

dat was een instructrice van mij.
in het begin leek het wel te helpen,maar naar mate het warmer werd en er meer vliegen kwamen had dat dier alsnog veel jeuk.
maar de klachten waren wel beter dan zonder dat mddel.

agnes:
ap heeft wel wat een dikke navel zag ik gister,en ik zag wat plekjes in zijn liezen.
maar ik wil echt nog wachten met de deken opdoen tot hij echt begint met jeuk
ik wacht nog op en wonder geloof ik :+

maar bij ap ben ik nog wel op tijd als ie begint om dan de deken op te doen, weet niet hoe dat bij indi is?

muzefee:
hopelijk valt de jeuk nu een beetje mee?

appie krijgt juist weer wat slagen in zijn staart. :D
Afbeelding

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:43

mijn eczemers staan met dit mooie weer al helemaal ingepakt inclusief hoofdmasker.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:44

Ik heb hem uit voorzorg op gedaan. Ik ben bang dat hij anders al weer schuurplekken heeft die dan weer moeten genezen en die daardoor juist jeuken waardoor hij gaatschuren... Een cirkel waar je dan een heel seizoen weer amper uit kunt ontsnappen. Dat ben ik liever voor.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:07

Wauw Muzefee wat een prachtige manenkam!

(whaha dat klinkt als het domste compliment dat ik ooit over een paard heb gegeven :') )

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:09

opisop_shop schreef:

(whaha dat klinkt als het domste compliment dat ik ooit over een paard heb gegeven :') )

_O-

En toch is het goed te horen toch!

Appie heeft een leuke staart zo. :))

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:05

zijn er mensen die cavallese vorige zomer hebben gebruikt?
hoe zijn de ervaringen ermee? (zowel positief als negatief)
wanneer zijn jullie ermee begonnen, voor de jeuk begon of tijdens de jeuk?
wil het wel bij sun proberen,maar vind het wel een bedrag wat het pakket kost, en...hoeland doe je met een pony met zo"n pakket?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:28

Voor mijn gevoel heb ik deze vragen al heel vaak beantwoord....
1. ja
2. paard bleef schuren maar ik weet niet hoe erg het geweest zou zijn als ik het niet gebruikt zou hebben
3. toen de jeuk er al was; dit jaar voordat de jeuk begon
4. kan je op internet vinden. geen idee bij een pony want je geeft minder. bij een paard ongeveer 1 mnd per zakje (er zitten drie zakjes in een verpakking)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:42

opisop_shop schreef:

Helemaal mee eens, maar het echte ergste zie je het toch vaak als ze de hals er wat opzetten... zoals bij mijn merrie hier 3 zomers terug...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:07

Wat het ergste? Je afbeelding doet het niet. :n

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:42

yvonnedv schreef:
[EA-TK-AP] Wintec, Bucas. HH, RSH etc. Heel veel te koop, veel NIEUW
vliegendeken eczeemdeken enboett hoofdkap voor de liefhebber

Thanks voor de link. Ik ben namelijk op zoek naar een Boett hoofdkap in het wit en het is toevallig ook de juiste maat.

Ap's staart ziet er goed uit. Ik zag bij Sen onderaan de staartwortel (het goede stuk) ook wat slag te voorschijn komen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:25

nou ellepel, dat weet ik dus niet ;) tis nog nooit zo goed gegaan als nu, maar ik moet zeggen dat we naast de ZE natuurlijk ook erg veel gezondheidsprobleempjes hebben gehad wat de weerstand natuurlijk niet beter maakte... die dingen heb ik nu onder controle, dus hoop dat de ZE nu ook meevalt (of weg blijft :P )