Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kappiegirl schreef:Wij hebben gister iets soortgelijks mee gemaakt met een merrie maar gelukkig was de eigenaar van de hengst erbij en hebben we optijd uit elkaar kunnen halen waardoor de schade gelukkig is beperkt tot was schramen en een zeer oog bij de merrie de hengst heeft het wel wat zwaarder maar komt nooit meer ter dekking en word vrijdag geruint gelukkig.
Maar daar heeft de pony niet minder pijn van.
Wij hadden de pony's allebij aan de hand en de hengst was wat verlegen dus hebben we ze los gelaten in de paddock en dat ging wel goed. Ze gingen samen wat rennen en ze waren echt aan het spelen dat was leuk om te zien. Toch de merrie maar weer gepakt zodat ze stil bleef staan en toen werd er gedekt. Toen de hengst klaar was leek het wel of hij haar als prooi beschouwde en ging het mis bijten en schopen en vast houden aan de manenkam tot bloedens aan toe was echt verschrikkelijk. ik heb nog nooit een paard met een zweep geslagen maar gister was dat wel nodig. heb bijna een dressuurzweep stuk moeten slaan op de hengst om hem los te krijgen het leek wel een Pitbull die haar vast had. Echt eng en te zielig voor woorden.
Gelukkig is het bij ons wel vele malen beter afgelopen en heeft de eigenaar van de hengst het netjes afgehandeld en draait mee in de koste van de dierenarts en laat de hengst ruinen.
De wonden van jou merrie zien er netjes uit hoop dat ze haar mooie ik weer helemaal word, dat ze lekker ondeugend is weer dat is fijn te horen dat betekend dat ze aardig opknapt neem ik aan succes en je bent een top baas voor je pony.