[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:09

de mijne heeft ook een gatenkaas gemaakt (welliswaar in 3mnd) maar een bijterige weidegenoot doet veel.. heel veel..
;)
ik heb overigens elke avond alle gaatjes dichtgemaakt met naald en draad, om doorscheuren zoveel mogelijk te voorkomen :)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:10

Ik ben zelf ook geen fan van de pagony hoofdmaskers, maar dat is de bedoeling geloof ik ja.
Tuurlijk wil ik wel even kijken of alles goed zit hoor, laat morgen maar wat foto's zien :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:37

JA ik heb de pagony er bij gekregen, heb wel van een vriendin de everline kado gekregen nou ja die moet ik nog krijgen.
Deze is nog goed. Maar aangezien mevrouw de pagony zo snel heeft gemolt ga ik eerst maar eens kijken of ze hem nu wel heel houd voordat ze de nieuwe deken ook in een half uur molt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:52

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:05

Ik heb de Sweet Itch Hoody, wordt z'n 3e jaar straks, echt een superdeken. Als het bloedheet is, is ze onder die deken toch heerlijk koel. Koeler dan zonder deken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:46

ik heb deze nog;
Afbeelding
wheather beeta soft mesh combo.
en die heb ik nu al vier jaar!
is wel al een keer gemaakt,maar toch is ie er nog steeds.
die doe ik vaak op als het heeel erg warm is,dan vind ik de boett toch te warm voor ap.
ik moet er alleen nog steeds even een stuk bij aan naaien zodat de hals wat langer is

vorig jaar heeft hij vanaf augustus onder deze deken gelopen:
Afbeelding
everline, vind ik overigens een hele goede deken!!
zit geen buikflap aan,maar is wel heel erg sterk :D

dan heb ik er nu dus nog een lamicell fly away bij,maar op internet kan ik er geen foto van vinden.
en heb hem nog niet gepast bij ap,maar dat zal wel goed zitten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:48

hoeveel verschillende eczeemdekens gebruik je voor een paard? :oo
(1e foto doet het niet :o {edit}nu wel :D)

ik heb er komend seizoen 2.. 1 nieuwe, en die oude voor als de nieuwe in de was moet :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:52

haha,ik heb een deken tic :o :D
nee weet ik veel, de boett vind ik gewoon te warm als het 25+ is.
dan zweet ap heel erg op zijn hals.
die wheather beeta heb ik al 4 jaar, dus da's nog een oudje.
en die everline kon ik voor een prikkie hier op bokt op de kop tikken.
en die lamicell ook( 15 euro)

appie rolt vaak en dus gaat er wel es wat kapot,dan vind ik het wel handig om wat als reserve te hebben zodat hij dan niet zonder komt te staan :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:06

ja dat is waar :j
diddle rolt ook veel maar met die pagony-lookalike ging dat allemaal goed.
Maar hij heeft op de bovenste foto een deken met maar een half halsje? maakt dat niet uit? :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:38

valt bij appie wel mee, net dat stuk wat wel beschermd is is zijn kwetsbaarste plek, en zijn staart.
soms vraag ik me ook wel es af wat de zon voor invloed heeft op zijn velletje .
of hij daar ook op reageerd met jeuk.

maar ik moet dus een stuk er bij aan naaien,dan is ie wat langer.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:45

ik heb net 2 min geleden het pakketje ontvangen met de ivanhoe
wat een zware kwaliteit! echt een veel degelijker gevoel dan die lookalike pagony!
vanmiddag passen, ik ben bang dattie niet past nl :o

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:57

Ik heb vorig jaar de Rambo sweet itch hoody gekocht.
4 maal gewassen maar echt wit/groen is hij niet meer.......
Vond hem erg goed op zijn rug liggen en bleef ook goed zitten. Alleen zijn oren flappen nog weleens uit de hoody. maar rest blijft dan wel aangesloten op de hals zitten.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:57

ik heb de deken van agradi. is een soort rambo sweet itch hoody, maar dan goedkoper ;)

de everline had bij mij trouwens wel gewoon een buikflap hoor... heb evt nog een buikflap liggen hier. bruin. deken is naar de filestijnen, maar buikflap is nog heel. heb em bewaard mocht ie ooit van pas komen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:21

Ellepel, je eerste foto doet het niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:31

Ik heb maar 1 deken :j maar dat gaat prima zo :j

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:34

Zammie schreef:
Piera schreef:
Ik zit te twijfelen tussen de pagony en de everline.. Als mijn paard bij de pagony maat 175 heeft, welke maat heeft hij dan bij de everline?

Pagony valt klein en de everline kun je je normale maat aanhouden. Nickyu hier op bokt verkoopt ze en is er niet duur mee. Zij kan je ook advies over de maat geven..

ik bedoelde die blauwe everline, en die heeft Nickyu niet helaas.. Ik moet echt een goede buikflap hebben (die ook vastzit tussen de voorbenen) want mijn paard schuurt vooral zijn buik en dat doet hij door soort van zittend met zijn voorbenen naar voren gestrekt over het gras te schuiven (kan je je er iets bij voorstellen? :P )

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:41

Bevalt die Ikenindi? :)

Wat trouwens ook een 'probleem' is bij ons.
Misty (mijn eczeempony) wil in de zomer echt supervaak knuffelen met Spetter (haar weidegenootje/vriendinnetje).
En dat dan precies op de plekken waar ze jeuk heeft, dus in de manen en in de staart. Spetter doet dat dan ook.
Dus Misty krijgt op die plekken, vooral bij de manen, waar Spetter bijt dus steeds minder haar.
En ik denk dat daardoor de jeuk 'gestimuleerd' wordt, en dat ze daardoor ook nog eens op diezelfde plek gaat schuren.
Dat is zegmaar de helft van haar manenkam. Op de rest van dr lichaam zie je niet eens dat ze eczeem heeft.

Ik zat te denken aan een soort middel waardoor er een vieze smaak op de deken komt ofzo? Zodat de andere pony
niet meer wil bijten en de jeuk dus ook niet gestimuleerd wordt? Bestaat zoiets?

Alleen dan denk ik ook weer, één keertje rollen in het zand of in de modder, en de smaak is weer weg...

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 14:46

Ik spuit weleens een soort antikribbenbijt spul op mijn deken, zeker als de deken van stof is, blijft dit best wel lang vies smaken volgens mij. Ik doe dat omdat mijn paard redelijk laag in rang is en de deken continue sneuvelde door de hapjes die eruit werden genomen.. Naar mijn idee werkt dat wel.

arno_en_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:02

Momenteel heb ik 2 dekens van equiline ( alle twee al flink hersteld ) , één van de komende weken ga ik me het deken van rambo aanschaffen, dus men ander 2 ouder verstelde dekens hou ik als reserve ! ( ben wat verslaafd aan dekens, denk ik, heb er voor elk seizoen wel verschillende liggen)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:03

Oh oke Piera, dan zal ik wel even zoiets proberen.
Waar kan je dat kopen? En hoe heet het? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:04

Hebben jullie je paarden nu ook onder dekens ?
Mijn pony heeft wel de winterdeken om dus ze staat eigenlijk hele jaar door onder een deken

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:08

ik heb een sportpaard wat actief is in de wedstrijdsport. Dus hij staat eigenlijk bijna het hele jaar onder de dekens. Ik heb hem pas sinds mei en ik twijfel nog steeds of het wel echt wel eczeem is :o. ben benieuwd hoe het dit jaar zal verlopen, ik kocht hem namelijk met hele dikke manen. Ook tijdens een reading kwam er niks over jeuk uit :n. Heb ook haren van hem opstuurd naar die ene site, voor onderzoek eens kijken wat daar uit komt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:36

Yvank: Nee, ten eerste om de reden dat ik mn paard dus niet het hele jaar onder een deken wil hebben, en dat mijn paard niet blij wordt van dekens. En ten tweede omdat ik dr toch niet intensief rijd, dus ik het absoluut niet nodig vind.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:21

Sodeletuut schreef:
Oh oke Piera, dan zal ik wel even zoiets proberen.
Waar kan je dat kopen? En hoe heet het? :)

Het heet Cribox, je hebt het in een soort smeerzel en in een spray. Ik heb de spray, die geeft namelijk niet af en is makkelijk op te brengen. Je kan het kopen bij de paardendrogist maar ik heb het gewoon van een ruitersportzaak hier in de buurt :)

Afbeelding

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:01

Heeft iemand trouwens ervaring met de site atorka.nl? Ik zit te twijfelen over een eenmalige incasso daar voor een everline deken maar ik ben daar nooit zo'n fan van..