Cushing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:35

ohjajoh6 schreef:
nogmaals het gaat mij niet om het recept ansich (lekker triest trouwens dat de meeste DA's hier dus niet in mee zouden gaan, over geldklopperij gesproken), verzendkosten zullen nooit 60 euro zijn en als je gewoon receptplichtig bent en dus moet opsturen voordat je de medicijnen krijgen kunt is e.e.a. gewoon legitiem toch? Ik denk helemaal niets, hoopte alleen dat het heel misschien wat goedkoper zou kunnen voor de anderen, jeetje...

Dat is niet omdat het geldklopperij is maar omdat zij niet mee mogen werken met mensen die evt pergolide ipv Prascend willen bestellen. Dan zouden zij strafbaar zijn, zij hebben niet de zekerheid dat een klant ook daadwerkelijk Prascend gaat bestellen met een recept.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:35

ohjajoh6 schreef:
nogmaals het gaat mij niet om het recept ansich (lekker triest trouwens dat de meeste DA's hier dus niet in mee zouden gaan, over geldklopperij gesproken), verzendkosten zullen nooit 60 euro zijn en als je gewoon receptplichtig bent en dus moet opsturen voordat je de medicijnen krijgen kunt is e.e.a. gewoon legitiem toch? Ik denk helemaal niets, hoopte alleen dat het heel misschien wat goedkoper zou kunnen voor de anderen, jeetje...

Ik hoop echt met je mee!

Inmiddels beland op pagina 76 , las nog een reactie van iemand die een internist gesproken had.
Die 5 jaar dat pergolide werkt , is dat nog steeds zo?
Dit was naar aanleiding van een paard met alleen een krullerige vacht van rond de 20 geloof ik , verder geen symptomen , dat de dierenarts aanrade om nog niet te starten met pergolide om nog wat achter de hand te hebben voor als er ernstigere klachten optreden , of is dit inmiddels achterhaalt?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:38

Nammie dat is gewoon moeilijk te zeggen, het kan zijn dat je op een gegeven moment gewoon op een hogere dosis uit zult komen. Zoveel ervaringscijfers zijn er nog niet denk ik. Willy heeft 5,5 jaar op pergolide gestaan en hij is door de tijd heen wel verhoogd, maar goed waar komt het door. Doordat ze met de jaren slechter worden of doordat de pergolide minder ging werken.. Kip en het ei en ik denk dat er niet onwijs veel paarden zijn die veel langer op pergolide hebben gestaan omdat tot dusver het vaak toch oude paarden waren die erop gestart worden.

Nu er ook meer jongere gevallen bekend worden, zul je uiteindelijk hopelijk deze gevallen/ervaringen wel vaker tegen komen uiteindelijk..

En er wordt natuurlijk nergens centraal geregistreerd wanneer een paard start en stopt met pergolide/prascend.. dus hoe kom je aan die cijfers..
Laatst bijgewerkt door fargo op 21-06-13 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:39

fargo schreef:
ohjajoh6 schreef:

Dat is niet omdat het geldklopperij is maar omdat zij niet mee mogen werken met mensen die evt pergolide ipv Prascend willen bestellen. Dan zouden zij strafbaar zijn, zij hebben niet de zekerheid dat een klant ook daadwerkelijk Prascend gaat bestellen met een recept.

En dat maakt niet uit, zolang zij maar op merknaam een recept schrijven (dus Prascend) en niet op stofnaam... Voor zover ik weet ben je niet verplicht uit de apotheek van je dierenarts te kopen... En stel je dierenarts heeft geen eigen apotheek,dan zal hij toch moeten gaan voorschrijven...
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 21-06-13 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:40

Focussed schreef:
<quote="fargo">
ohjajoh6 schreef:

Dat is niet omdat het geldklopperij is maar omdat zij niet mee mogen werken met mensen die evt pergolide ipv Prascend willen bestellen. Dan zouden zij strafbaar zijn, zij hebben niet de zekerheid dat een klant ook daadwerkelijk Prascend gaat bestellen met een recept.<quote>

En dat maakt niet uit, zolang zij maar op merknaam een recept schrijven (dus Prascend)... Voor zover ik weet ben je niet verplicht uit de apotheek van je dierenarts te kopen...

Dat zeg ik oook helemaal niet, maar als zij/DA het idee zouden hebben dat je naar je gewone apotheek zou gaan, dan zijn zij medeplichtig, daarom zullen een aantal DA's er wellicht niet happig op zijn om recept voor te schrijven

Odysseus

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:41

JP had jij niet gevraagd bij het Ministerie van VWS of dat oke was... En dat was oke toch?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:44

Hoop niet dat het maar 5 jaar werkt . Dan zou mijn lieve schat maar 14 mogen worden .
Want zodra leven lijden wordt ga ik het moeilijkste van mijn leven doen.
En dat is mijn meis naar de volgende wereld sturen ...

Interessant die goedkopere prascend adressen .

Vraag die ik eigenlijk al weet maar graag bevestigd heb
Een paard wat bevangen lijkt en het vermoeden heel sterk naar cushing wijst . Gaat vaak beter met voeten toch als je eenmaal start met Prascend ?
Paard van klantje van mij gaat dit om .

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:48

Ik heb maar even gebeld met Viovet ( de link van Focussed) - de DA moet het formulier invullen dat je op hun site kan vinden endan kunnen ze het zonder probleem verzenden. Het is inderdaad zo dat de merknaam ingevuld moet worden - op stofnaam (pergolide) wordt niet geleverd. Zonder recept ook niet.

Focussed: nee, het is niet oke maar sommige apothekers willen nog wel meewerken. Ze zien dat echter liever niet gepubliceerd.
Als je je DA echter zo gek krijgt om ipv 'Praescend' alleen stofnaam = pergolide 1 mg voot te schrijven, dan kun je zonder probleem goedkope pergolide bij de Nl-apotheek kopen.

Zinzi: dat pergolide maar 5 jaar werkt.. maak je daar voorlopig nog maar geen zorgenover. De ECIR groep heeft overigens wel cijfers en er zijn talloze paarden die 1) op een hogere dosis staan dan 1 mg en 2) langer dan 5 jaar nog volop in goede staat zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:50

Ik heb het nagevraagd bij het ministerie focussed en het mag niet!
Gelukkig had ik een welwillende DA ;-)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:51

@Zinzi Het beste is natuurlijk als een paard nog niet bevangen is geweest, dan zie je de beste resultaten. Maar het behandelen met prascend zal in de meeste gevallen echt wel een verbetering moeten geven ook als een paard bevangen is geweest.

Als het paard alleen maar gevoelige voeten had en niet bevangen is geweest, dan zul je zeker verbetering moeten zien en zullen in principe de voeten weer worden zoals ze daarvoor waren..

Ik denk echt wel dat je een paard langer dan 5 jaar op prascend kunt hebben. Misschien eens googelen in het engels voor meer ervaringen? Maar goed, zijn deze gegevens openbaar dat is het lastige..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:28

De laatste keer dat ik het paard zag dik 3 weken geleden was ze niet bevangen . Wel gevoelig en liep niet lekker .
Daarom denk ik dat ik vandaag nog prascend zou opstarten ook al was bloed negatief maand of 3 geleden .
Ze willen nu opnieuw testen en dan als het cushing is prascend is het volgens bloed geen prascend dan een röntgenfoto maken van het hoefbeen .
Dit paard maakt al zeker 3/4e jaar meer dubbele zool aan en heeft groeiringen . Is sterk afgevallen . Kuilen boven de ogen en ineens 10 jaar ouder geworden .
Was voorheen een paard dat eerder te dik was als te mager .
Heb de eigenaresse op dit topic gewezen en hoop dat ze dit gaat lezen .
Ik ben hier in ieder geval vele malen wijzer geworden als van de andere NL talige info op het web.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:32

Ik heb voor 60 tabletten 132,72 euro betaald (incl BTW). Ze rekenden trouwens 21%, klopt dit wel?
Ex BTW was 109,69 euro.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:16

Is op medicijnen geen 21% dan? Ik zou het eigenlijk niet weten..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:18

volgens mij wisselt dit per soort, soms 6 soms 21? Of ik heb het helemaal mis

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:27

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:17

Geeft 1 (of meerdere) van jullie hier ook magnesium bij?
Ik ben er vorige week mee begonnen na een tip van Fargo. Mijn paard heeft namelijk een soort paniekaanval/lichte tia iets gerelateerd gehad. (staat nog niet op medicatie)
Ze is er ontzettend van opgeknapt, ben echt met stomheid geslagen. Geen vieze ogen meer en ze lijkt weer meer op het paardje die ze vroeger was.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:28

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:49

Ja, en alleen al om het principe!
Het kost al genoeg!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:50

Volgens mij geven de meesten hier Mg..,,:j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:56

Yep . Ik gaf dat ook .
Ben nu even met alles gestopt behalve de prascend .
ALS magnesium nodig lijkt zal ik het zeker weer geven .

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:09

Jemawi schreef:
Geeft 1 (of meerdere) van jullie hier ook magnesium bij?
Ik ben er vorige week mee begonnen na een tip van Fargo. Mijn paard heeft namelijk een soort paniekaanval/lichte tia iets gerelateerd gehad. (staat nog niet op medicatie)
Ze is er ontzettend van opgeknapt, ben echt met stomheid geslagen. Geen vieze ogen meer en ze lijkt weer meer op het paardje die ze vroeger was.

Wat super fijn dat het inderdaad helpt, wat ik natuurlijk hoopte en stiekem verwachtte, maar je moet het altijd maar zien natuurlijk!
Super *\o/* *\o/* *\o/*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:20

Mijn Vlekje eet gelukkig weer redelijk tot goed. Brokjes en muesli gaan helemaal op en nog best vlot ook. Hooi eet ze langzaam, maar ze eet! Mest weet ik zo niet, al 2 nachten niet op stal gepoept. Handig met uitmesten, maar wil graag weten hoe ze er voor staat. Ik hoop dat ik van het weekend tijd heb om haar te scheren en dan ook even lekker te wassen. Schuren is wisselend. Soms zie ik open plekjes op de staartwortel en dan is het 2 dagen weer rustig.

Vandaag met binnenhalen kwam ze aangedraafd. Shetty voorop maar ze draafde hem zo voorbij *\o/*
Ze heeft haar "in trance" momenten niet meer, als ze slaapt is even roepen voldoende om haar aandacht te krijgen.
Ze is dus in de omgang heel goed verbeterd, maar het hooi eten moet nog echt beter. Dan zal haar mest ook beter worden.

Ik ben nu bijna 4 weken bezig met de Prascend!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:28

Dat klinkt goed!

Ik heb 6% op de rekening van gisteren staan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:38

60 tabletten Prascend is €64 omgerekend in Amerika... Wellicht kan ik daar wat meenemen... Zou wel voordelig zijn....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:39

Focussed schreef:
60 tabletten Prascend is €64 omgerekend in Amerika... Wellicht kan ik daar wat meenemen... Zou wel voordelig zijn....

krijg je dat door de douane?
Neem voor mij dan even een emmer levothyroxine mee :+ want in amerika komen trage schildklieren wel voor....hier niet :+