Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Caesar schreef:Ik ga me ook eens melden. Mijn paard heeft geen zomerexceem (getest) maar schuurt altijd vanaf april haar straat en het laatste gedeelte van haar manenkam af. Daar is ze nu dus kaal.
Ik smeer het nu in met vaseline om het soepel te houden en wat vettig zodat het wat meer glijdt.
Het zal waarschijnlijk wel een voerkwestie zijn maar wat kan ik eraan doen om dat jeuken wat te verminderen? Betadine, Green Tea, etc al geprobeerd.
Is derfen dan hét middel?
Ze staat overigens onder een ademende deken van Rambo. Soort vliegendeken.
Caesar schreef:Ze is middels bloedonderzoek getest. Ze schuurt het ook niet tot bloedens toe open, wel kaal. Altijd beetje in het voorseizoen maar nu krijgt ze beetje korstjes en dat jeukt dan ook weer en elke keer dus weer cirkeltje rond.
Ik gok dat het te maken heeft met gras aangezien ze het vrijwel meteen heeft als ze buiten staat. Ze staan heel kort bij ons, strook begrazing. Kan dus van alles zijn.
Caesar schreef:Femke, eerlijk gezegd weet ik dat ook niet. Heb haar 4 jaar geleden gekocht en heb die onderzoeken toen wel ingezien, maar meer voor het ZE. Het is ook verder wel controleerbaar, maar zodra ze op stal staat is het gelijk het bovenluik dicht omdat ze anders de rand pakt en ik weer kan gaan zalven. En het is gewoon zonde die kale plekken.
Mi_Amore schreef:Iemand ervaring met TWM Horsemix van Divoza? Weer een middeltje dat opgedoken is...
Mi_Amore schreef:Iemand ervaring met TWM Horsemix van Divoza? Weer een middeltje dat opgedoken is...
Nivada schreef:ik heb deze ook .heb zelf van oude eczeemdeken een hals en staartflap erin genaaid voor de heel warme dagenhttps://www.fedimax.de/fliegendecke-zebra/a-1196/
zou dit nou ook helpen? Jammer dat er niet bij staat hoe fijnmazig hij is.. de RSIH is 1000.