Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spenk schreef:In bonpard colon zit behoorlijk wat suikers en zetmeel wat helemaal niet wenselijk is. Daar ging mijn paard ook absoluut niet goed op. Een paard met maag en darmproblemen wil je niet 23% suikers en zetmeel voeren wat ze helemaal niet goed verwerken kunnen. En als je daar ook nog 2 kilo van per dag geeft...
Ik zou het voorlopig alleen met een vitaminebrokje doen.
Gitana schreef:maar 3,5 week is toch best wel kort Marus? ik ben met mijn merrie 3 tot 4 maanden bezig geweest (inclusief rustig afbouwen)
Marus schreef:Ik word toch wel een beetje moedeloos.
Maar dat zullen vast meer hier herkennen.
3.5 week geleden scopie gehad en daar kwam uit maagzweren gradatie 4 en dikke darm zit smurrie in.
Gestart met ulcergold en 3 x dgs 30ml sucralfaat. Na 2 flessen was de sucralfaat op en was het niet nodig om dat door te blijven geven zei de da. Mijn gevoel zei wat anders. Afgelopen weekend toch maar weer opgehaald want ging niet goed.
Volgende week woensdag weer scopie.
Maar pffff ik had gewild dat ze sneller zou opknappen. Wil ik te snel?
Ze eet gelukkig wel.
Maar de ene dag gaat het beter dan de andere dag. Vandaag weer een dag van veel gapen, koliekerig….. En zo gaat het op en neer.
Maakt mij toch wel verdrietig. Wil haar graag helpen maar zou niet weten hoe ik haar nog meer kan helpen op dit moment.
Onbeperkt ruwvoer hooi onverpakt.
Sochtends tot savonds los. Snachts op stal.
2 kg bonpard colon
3 xdgs sucralfaat
1x dgs ulcergold
Spenk schreef:En toch zou ik die bonpard colon wel vervangen voor een gezonder alternatief... Dat voer wordt alleen maar aangeprezen door dierenartsen omdat er samenwerkingen mee hebben.
Er zijn zat gezondere alternatieven op de merk. Zelfs bij de merken als pavo/subli. Maar je kunt ook kijken naar marstall, metazoa, vitalbix , agrobs. Etc.