Cushing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:01

Goeie instelling Zinti, daarnaast hou je dan zelfs nog geld over voor andere leuke dingen! :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:43

Douraque schreef:
Jannepauli: heel mooi verwoord wat ik denk. DA wil het ook doen, maar de manier waarop hij het zei was gewoon vervelend. Alsof ik mijn paard zijn leven onnodig rek, hij zei letterlijk: ik persoonlijk zou het niet doen aangezien hij al 26 jaar is, maar als jij het ervoor over hebt. Maar dan op zo'n toontje. Hij zei ook van: je weet dat Cushing niet te genezen is, de medicijnen zijn duur en of het werkt is nog maar de vraag. Ik denk dat hij weinig weet van Cushing en zijn gevolgen. Maar naar een andere DA is niet echt een optie, aangezien die meestal een uitgebreid onderzoek willen doen is mijn ervaring.

En ik heb gewoon het gevoel dat een gedeelte van wat er in de achterhand aan de hand is, te maken heeft met Cushing. Ja deels met artrose/ leeftijd, maar ook deels Cushing. Ben in ieder geval heel blij met jullie meningen en ervaringen, hier leer ik tenminste van en maakt mij zekerder dat ik die test wil doen. Dat ik in ieder geval alles heb gedaan voor dit paard.

Het punt is dat het leven echt nog onwijs kan verbeteren juist door de medicijnen. Veel paarden worden jaren jonger, fitter en frisser en komen weer prima in hun spieren en verliezen ook snel weer dat haperende achterbeen! Dus dat is kwaliteit van leven die je toevoegt!
Jammer genoeg is het medicijn inderdaad weer prijziger geworden, maar je krijgt er zoveel voor terug, zeker alsjouw paard nu nog praatjes en een baasje is, dan zul je hem over een tijdje niet terugkennen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:44

Mistral_Bink schreef:
Ik denk wel dat je de test moet laten doen, als jullie verder plezier hebben is het het wel waard denk ik!

Die van mij krijgt vandaag voor de 4 e dag prascend, en is plots aan de spuit poep:-(

Vreemd, ik heb het idee dat paarden meer van slag zijn op prascend dan eerder op de pergolide. Dus meer diarree e.d.
Of zijn er toch paarden in het topic die deze ervaring hadden met pergolide??
Je geeft nu nog een kwart tablet toch?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:46

Mijne had absoluut geen spuitpoep op de pergolide.
Het enige dat ik dan kan bedenken is dat de vulstoffen anders zijn..

Of zou het gewoon toeval zijn? De weersomslag etc?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:45

Dat van die vulstoffen klopt inderdaad helemaal. Een paar bladzijden terug had ik hierover wat geschreven...als ik pergolide oplos in wat water, duurde het bijna een half uur eer alles opgelost was. De prascend valt binnen de minuut uiteen en is ook veel roder van kleur....Op de bijsluiter van prascend staat helaas niets over de vulstoffen, bij de pergolide wel...Zullen ze bij BI niet nodig gevonden hebben voor paarden... :?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:47

DOURAQUE Zoals ik het lees is jouw DA er ook van overtuigd dat je paardje cushing heeft. Ik zou dan geen bloedonderzoek doen, maar wel starten met de parscend. Je moet het wel een tijdje volhouden voordat er verbetering te zien is. Echter de mijn is 23 en ik ben sinds mei begonnen en hij is weer vrolijk, rent de wei in, is weer fanatieker met rijden en zoekt net als ZINZI weer naar bak- en boskabouters. Ik heb er geen moment spijt van en blijf dit ook gewoon geven, ondanks de kosten. Ik heb wel met mijzelf afgesproken dat ik dus niet ga beginnen met allerlei supplementen en voer. (daarvoor vind ik hem te oud en ik heb er het geld ook niet voor)

ZINZI Wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan. En wat knap dat je stopt met roken!

Las ook iets over een bevangen paard. Ik zou het dier in een modderbad zetten en inderdaad de druk eraf proberen te halen.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:02

Ja nu is het gelukkig weer weg!
Nee ze heeft 6 dagen een kwart gehad, en nu voor de 5e dag een halve, dit ga ik voorlopig ook niet veranderen!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:05

Ja hehe, eindelijk heb ik de prascend.
124 euro armer.
En wonder boven wonder at hij het net zo op tussen wat musli van mijn hand af.
Kijken of hij dat vol blijft houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:31

Even heel belangrijk; Wat betalen jullie nu gemiddeld voor 60 tabletten prascend? het heel misschien een goedkopere site voor jullie...

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:37

60 pillen prascend 102 euro!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:47

124 euro vanmorgen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:47

Hier in Belgie 60 pillen voor 120 euries.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:51

ok dan... http://www.petdrugsonline.co.uk/p-2172- ... orses.aspx
kijk hier dan eens naar dames, kom voor 60 pillen op 83 euro uit met omwisselkoers... heb ik zelf nog wel niets aan omdat ik nog steeds geen zekerheid heb en dus geen recept, maar wilde het jullie niet onthouden eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:54

en site schijnt legitiem te zijn want andere bokker besteld hier met regelmaat medicijnen las ik in het topic ; "wormenkuur uit buitenland"...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:55

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:57

In beide gevallen heb je een recept nodig..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:59

400 pillen voor 170 euro...maar dat is dus pergolide

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:06

Jannepauli schreef:
In beide gevallen heb je een recept nodig..

Kwestie van vragen aan je DA/kopen van je DA en opsturen? (Mits je een meewerkende DA hebt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:17

het gaat toch ook niet om het recept ansich? maar over het bedrag? Vind die van focussed al helemaal de moeite waard is zowat de helft als wat de gemiddelde prascend koper hier kwijt is... krijg je die pergolide nog steeds voor elkaar geerke? goed van jou zeg...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:19

Zou zoiets niet samen in te kopen zijn met de link van focussed?
Of via Frankrijk (daar zit jij toch?) geerke?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:20

De meeste DA's zullen er niet in meegaan, maar bij de prijs moet je dan optellen: receptkosten, verzendkosten én het risico dat de douane je pakketje tegenhoudt en je belasting laat betalen (invoerrechten).. het is wellicht wat minder simpel dan je denkt.
En denk nu niet dat je de pergolide van BI zonder recept kunt kopen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:23

Zolang het land waaruit je iets koopt aangesloten is bij de EU worden er geen invoerrechten geheven.

Ik verwacht dat zelfs met verzendkosten en receptkosten je nog ruim onder de Nederlandse prijs blijft.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:27

Ik las net de voorwaarden , ze mogen maximaal voor 6 maand in een keer opsturen...
Maar er staat ook iets van voor 6 maand voorschrijven , en per maand opsturen , dan wordt het wel wat prijziger...kan iemand die beter in engels is dan ik de voorwaarden eens bekijken?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:28

Waarom is het in Nederland eigenlijk zoveel duurder dan aan de overkant van de zee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:29

nogmaals het gaat mij niet om het recept ansich (lekker triest trouwens dat de meeste DA's hier dus niet in mee zouden gaan, over geldklopperij gesproken), verzendkosten zullen nooit 60 euro zijn en als je gewoon receptplichtig bent en dus moet opsturen voordat je de medicijnen krijgen kunt is e.e.a. gewoon legitiem toch? Ik denk helemaal niets, hoopte alleen dat het heel misschien wat goedkoper zou kunnen voor de anderen, jeetje...