Tulandro, ik ken een aantal paarden die gewoon stapelgek worden van insecten, maar deze shaken absoluut niet, is het niet gewoon bang zijn om geprikt te worden?
Een draver hier op stal stond ook constant te klooien en was er ontzettend onrustig van, zij krijgt nu Butox en is compleet tot rust gekomen.
Geen tig bulten meer van de dazen, geen onrust meer van vliegen op stal.
Mijn pony vindt vliegen gewoon ontzettend irritant, had hem behandeld met butox en na 6 weken zag ik hem vorige week meppen en zwiepen naar vliegen.
Wederom Butox gegeven en ik heb amper nog een vlieg bij hem gezien, waar andere paarden wel vliegen om zich geen hebben.
Binnen 5 minuten na het aanbrengen op zijn rug had hij geen 25 vliegen meer om zich heen, maar nog maar 2 en ze dropen allemaal stuk voor stuk af.
Verder geen dekens of vliegensprays, het is wel chemisch spul maar ik zweer er bij en de stalgenoot met de draver ook.
Eens per 6 weken 20 ml over zijn ruggengraat hier en klaar, geen ellende meer.
Hij gaat ook wel mee naar de veluwe, dan is hij gelijk beschermd tegen teken en allerlei ander gespuis.
Als je het wil proberen kan ik tegen vergoeding van de butox,, spuit en verzenden een dosering opsturen om te testen.
Wat ik me net afvroeg, zijn er bokkers met paarden met allergie voor pollen/headshaking die hier van af zijn gekomen?
Worden jullie niet stapelgek van het idee dat je paard er last van heeft?
Zelf heb ik zonder medicijnen vette hooikoorts, echt hondsberoerd word ik.
Mijn pony heeft in feite enkel in het bos echt veel last van pollen zonder zijn kruiden, dan briest hij en geeft hij duidelijk jeuk aan bij zijn neus.
Thuis briest hij enkel wat, maar toch geef ik hem ook thuis zijn kruidenmix waar hij het top op doet en zo klachtvrij is.
Gewoon omdat ik wil uitsluiten dat hij er last van heeft, en heel eerlijk eigenlijk puur omdat de baas trauma's heeft aan die verdomde pollen.
Best erg als ik er zo over nadenk.
Ik hoop dat ik volgend jaar gewoon al dik in de zomer een al heel lang onaangeraakte en verstofte emmer kruiden aantref.
Dat ik er gewoon nooit aan gedacht heb omdat het gewoon over is, hij krijgt het in de winter niet, omdat het puur de pollen zijn.
Hij begon rond februari/maart.
De kosten zijn het trouwens niet, 700 gram voor 20 euro ofzo en ik geef een grote theelepel, ik maak die emmer denk ik niet eens op dit jaar.
Stop ik ermee merk ik dat wel vrij snel, ik heb twee keer afgebouwd maar toen ging hij met een week ineens weer briezen.
Om de longeerkraal staat hier een of andere haag waar hij niet tegen kan.
Als ik wil weten of hij weer reageert hoef ik alleen maar te gaan longeren.
Weten jullie trouwens wat een betrouwbare test ongeveer kost?
Ik heb ooit overwogen het te laten testen, gewoon omdat ik uit nieusgierigheid graag wil weten waar hij nou allemaal op reageert.
Vermoed alleen dat dat een vrij duur geintje is, zeker omdat hij geen last heeft.
Had hij dat wel gehad had ik hem uiteraard laten testen.