Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phonix schreef:Ja volgens mij wel. Moet wel zeggen dat mijne een beetje meer “stoned” lijkte op sucraalfat. En de sucralaan is duurder.
bellieee schreef:Hoii, ik sluit me ook aan bij dit topic, ik heb een paardje van 5 wie ik verdenk van maagzweren. Bij het aangalopperen met beenhulp gooit hij een bokje, op stemhulp niet. Hij reageert op een paar plekken op zijn buik aggresief als ik het aanraak, maar als ik hem bv opzadel of aansingel reageert hij juist helemaal niet. Hij stond afgelopen week voor de zekerheid toch op rust en hij gaat vanmiddag naar de kliniek om morgen een scopie te krijgen (waar ik gelukkig bij mag zijn want ik zou eigenlijk school hebben) Hopelijk is het niks ernstigs en kan hij snel weer pijnloos naar huis. Ik houd jullie op de hoogte!
Cjuan schreef:bellieee schreef:Hoii, ik sluit me ook aan bij dit topic, ik heb een paardje van 5 wie ik verdenk van maagzweren. Bij het aangalopperen met beenhulp gooit hij een bokje, op stemhulp niet. Hij reageert op een paar plekken op zijn buik aggresief als ik het aanraak, maar als ik hem bv opzadel of aansingel reageert hij juist helemaal niet. Hij stond afgelopen week voor de zekerheid toch op rust en hij gaat vanmiddag naar de kliniek om morgen een scopie te krijgen (waar ik gelukkig bij mag zijn want ik zou eigenlijk school hebben) Hopelijk is het niks ernstigs en kan hij snel weer pijnloos naar huis. Ik houd jullie op de hoogte!
Hoe is het gegaan?
Popstra schreef:Ik heb hier ergens in een topic gelezen dat waar de singel zit er zenuwen samen komen tot een soort bundel. Als de singel te kort is en je gesp daar net op ligt schijnt dat best heel zeer te doen bij het paard.
Ik vond dat wel interessant omdat we vaak gelijk aan de maag denken als het paard nukkig word met de singel om doen.
Hier is een filmpje over dat punt ( vanaf 4.20 minuut)
https://youtu.be/ElZryJZXkCk?si=OQXboM49aJcF8h-Z
plutolover schreef:Even advies nodig.,
Max blijft reageren op de singel. Maar vandaag reageerde hij ook op de telescoop van de da. Nou dat lijk me geen pijn te doen..
Maar verder heeft hij geen symptomen
Nu heb ik na de controle scopie nooit echt gehad dat hij niet reageerde. Wel poosje dat hij even niet reageerde.
Toen ook maagscopie controle gedaan deze was goed
Heb nu paar keer esdr gedaan maar nog niet echt het gewenst effect
Ik twijfel nu ook om toch weer een kuur te geven, maar het kan ook net zo goed nog mentaal zijn., omdat de singel altijd wel ongemak heeft gegeven.
Verschillende dierenartsen zeggen ook hij heeft geen maagzweer hij ziet er goed uit en heeft niet de andere symptomen.
LV19952 schreef:Mijn paard reageerde inderdaad ook nog heel lang op de singel. Blies zich op en enkele tellen na het losjes vastmaken van de singel kreunde ze en ging ze naar achteren hangen. Daarna kon ik probleemloos aansingelen.
Ik ben heel rustig aan de slag gegaan met afleiden. Singel op de poetsplek zo losjes vastmaken dat die eigenlijk niet eens aan de buik kwam aan de onderkant en meteen belonen. Daarna 1 gaatje verder vastmaken en weer iets anders gaan doen totdat die net vastgenoeg zat dat het zadel niet meteen ging schuiven. Daarna richting de bak en echt uitgebreid de tijd nemen om aan te singelen gaatje voor gaatje. Steeds na 1 gaatje een rondje lopen aan de hand en belonen. Nu kan ik haar normaal zadelen en singelen maar blijf in de bak nog steeds gaatje voor gaatje aansingelen en even een paar rondjes lopen tussendoor. Dit gaat nu al een tijdje goed zo.
LV19952 schreef:Mijn paard reageerde inderdaad ook nog heel lang op de singel. Blies zich op en enkele tellen na het losjes vastmaken van de singel kreunde ze en ging ze naar achteren hangen. Daarna kon ik probleemloos aansingelen.
Ik ben heel rustig aan de slag gegaan met afleiden. Singel op de poetsplek zo losjes vastmaken dat die eigenlijk niet eens aan de buik kwam aan de onderkant en meteen belonen. Daarna 1 gaatje verder vastmaken en weer iets anders gaan doen totdat die net vastgenoeg zat dat het zadel niet meteen ging schuiven. Daarna richting de bak en echt uitgebreid de tijd nemen om aan te singelen gaatje voor gaatje. Steeds na 1 gaatje een rondje lopen aan de hand en belonen. Nu kan ik haar normaal zadelen en singelen maar blijf in de bak nog steeds gaatje voor gaatje aansingelen en even een paar rondjes lopen tussendoor. Dit gaat nu al een tijdje goed zo.
Gitana schreef:Hmm dat kan aan van alles liggen natuurlijk. Als hij rechtuit geen reactie geeft vind hij buigen misschien moeilijk en zit hij ergens vast?